אחי, איפה הדרכון שלי?

לאחר חודשים של חלומות, הסיכוי לחופשה בעולם שוב נראה
באופק, בזכות קמפיין החיסונים נגד נגיף הקורונה. אבל אם המטיילים הפוטנציאליים
חשבו שלאחר החיסון הם יוכלו פשוט לעלות על טיסה ולטוס לדרכם, ייתכן שהם יצטרכו
לחשוב שוב, כיוון שהמחקר של
Booking.com חושף ש-18%
מהמטיילים הישראלים ו-21% מהמטיילים הגלובליים בכלל לא זוכרים איפה הם שמו את הדרכון
שלהם, ואילו9% מקרב הישראלים וגם מקרב המטיילים ברחבי העולם אפילו לא זוכרים איפה הם
הניחו את המזוודות שלהם במהלך כל תקופת ההפוגה מטיולים.

לאחר שיאתרו את הדרכונים והמזוודות, אותם מטיילים
יצטרכו להתמודד מול אתגר נוסף: לזהות את עצמם בתמונת הדרכון. שלושה רבעים מהישראלים
(75%) וקצת יותר מהמטיילים בעולם (77%) מודים כי לאחר בילוי כל כך ארוך בבית הם
כבר לא דומים לתמונת הדרכון שלהם. השינויים הנפוצים ביותר במראה עליהם דווח במחקר
כוללים עלייה של כמה קילוגרמים במשקל בזמן הסגרים (32% בקרב מטיילים ישראלים
וגלובליים), כאשר כחמישית (19%) מהישראלים וכרבע מהמטיילים הגלובליים (24%) ציינו
שבתקופה הזאת הם גם האריכו את השיער (או אולי פשוט נתנו לו לגדול).

התובנות של Booking.com מראות גם
שקציני בקרת גבולות יכולים לצפות לראות כמה מהפכים מדהימים כאשר הם ישוו בין הנוסעים
לתמונות הדרכון שלהם, כאשר המטיילים מווייטנאם הם אלו שככל הנראה עשו את השינוי
הגדול ביותר בתסרוקת שלהם מאז תחילת המגיפה עם עיצוב מחדש של השיער (23%), ואחריהם
מטיילים ממקסיקו (20%), מהודו (19%) ומקולומביה (19%). שינוי חיצוני מרשים נוסף בא
לידי ביטוי בעיקר בקרב מטיילים הודים (22%) וסינים (20%) שמצאו את המוטיבציה בסגרים
להיכנס לכושר או לעסוק בפיתוח הגוף.

חוץ משינויים במראה, אנשים ברחבי העולם השתמשו בפרק
הזמן הממושך הרחק מבני משפחה וחברים כדי להעריך מחדש מה חשוב להם יותר ומה פחות, כאשר
44% מהמטיילים הישראלים (42% ברחבי העולם) חשפו שאירועי 2020 לימדו אותם שיש בחיים
הרבה יותר מאשר מראה חיצוני. למעשה, מטיילים רבים ברחבי העולם חולקים כעת ערכים דומים,
כשהם לא חושבים שטיפול במראה החיצוני הוא חיוני לפני שיוצאים לחופשה, כשהמטיילים
הכי חסרי דאגות בנושא זה מגיעים מניו זילנד (83%), מדנמרק (81%), מהולנד (81%)
ומצרפת (77%).

בנוסף, למטיילים נמאס ממגבלות והם לא רוצים להוסיף
עוד מגבלות לחייהם. כך למשל 17% מהישראלים ואחד מתוך חמישה מהמטיילים הגלובליים
(21%) חשפו שמה שהכי מרגש אותם כעת זה האפשרות לצאת לחופשה והם ממש לא מודאגים בכל
הנוגע לספירת קלוריות בדרך לשם, דבר שהיה נכון במיוחד למטיילים מהונג קונג (27%),
מקולומביה (26%) ומצרפת (26%). במקום זאת, נראה כי המטיילים מתכוונים להפיק את
המרב מחוויית החופשה שלהם, כשלמעלה ממחצית מהישראלים (52%) ועוד יותר מהמטיילים
הגלובליים (58%) התוודו שהם יפרגנו לעצמם טיפול מפנק כדי להעצים את ההרגשה הטובה
במהלך החופשה.

בזמן שאנחנו על סף היכולת לגלות את העולם ולצבור זיכרונות
חדשים לכל החיים, התובנות של
Booking.com מראות שמטיילים
בישראל וברחבי העולם מתכוונים לוודא שבפעם הבאה שהם יוצאים לחופשה הם ירגישו טוב
גם מבפנים וגם מבחוץ.

מתודולוגיה

*מחקר שהוזמן על ידי Booking.com ונערך בקרב מדגם של מבוגרים המתכננים לנסוע
ב-12 החודשים הבאים. בסך הכול השתתפו בסקר 28,042 משיבים מ-28 מדינות וטריטוריות
(כולל 1003 מארגנטינה, 1002 מאוסטרליה, 1000 מברזיל, 1001 מקנדה, 1000 מסין, 1002
מקולומביה, 1001 מקרואטיה, 1003 מדנמרק, 1002 מצרפת, 1005 מגרמניה, 1004
מהונג קונג, 1000 מהודו, 1002 מישראל, 1000 מאיטליה, 1000 מיפן, 1002 ממקסיקו,
1000 מהולנד, 1000 מניו זילנד, 1003 מרוסיה, 1000 מסינגפור, 1003 מדרום קוריאה,
1005 מספרד, 1001 משוודיה, 1000 מטייוואן, 1003 מתאילנד, 1000 מבריטניה, 1000
מארה"ב ו-1000 מווייטנאם). המשיבים ענו על סקר אונליין ביולי 2021.

אולי יעניין אותך

קייטרינג לאירועים
פילאטיס
telaviv
Outscape
UX_EllenboroughPark
Picture12

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח