איגוד השיווק בחר במתי כוכבי לאיש השיווק של השנה

בכירי עולם השיווק בישראל – מנכ"לים, סמנכ"לי שיווק, אנשי פרסום ותקשורת מובילים, וביניהם עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל ויו"ר איגוד השיווק, אייל דרור מנכ"ל שטראוס, ברק רגב מנכ"ל גוגל ישראל ועוד – נטלו חלק בכנס השנתי של איגוד השיווק הישראלי לשנת 2020 שנערך בגני התערוכה בתל אביב, בהנחייתו של גורי אלפי.


השנה, נושא הכנס היה ה"צמיחה" בעולם השיווק: החידושים והאסטרטגיות שמובילות להתפתחות עולם השיווק, היחסים של הענף עם תחומים נוספים במשק ובכלכלה וכיצד חברות מסחריות יכולות להמשיך ולהשיג יעדים וקהלים חדשים על ידי חשיבה מתקדמת ועמידה בקצב השינויים בעולם.



מדובר בנושא שעומד בראש מעייניהן של חברות רבות בישראל ובעולם אשר השקיעו סכומי עתק במהלך השנה האחרונה במטרה לפצח את הדרכים לצמוח בשוק התחרותי והמשתנה בקצב מהיר. ערוצי דיגיטל חדשים, תשומת לב לקהלים שונים, שיתופי פעולה מסחריים, גיוון תרבותי ויציאה מהקופסה – כל אלו עלו בכנס כגורמים מרכזיים המשפיעים על הצמיחה במשק בכלל, ובעולם השיווק בפרט.



את הכנס אירחו תלמה בירו, מנכ"ל האיגוד וסיגלית הורן גלפרין, משנה למנכ"ל האיגוד.



תלמה בירו מנכ"ל איגוד השיווק פתחה את הכנס ואמרה: עוד אמרה בירו: "צמיחה היא הצלחה, חדשנות, השפעה, הישגים – וזה מה שחשוב בעולם השיווק. מנהיגים שמובילים צמיחה לא חוששים לקחת סיכונים ולשלם מחיר אישי. הם לא נרתעים ומביאים בסופו של דבר להתפתחות הארגון והכלכלה".



אחריה עלה לדבר פרופ' דן אריאלי, חוקר הכלכלה ההתנהגותית, שציין כי "אנשי השיווק צריכים לחשוב על העדפות הצרכן ומחשבותיהם. אם כולנו היו מבינים מה אנשים רוצים – העולם היה משתפר. יש הרבה דברים בעולם שאנו יודעים שיש בהם פער בין ההתנהגות הרצויה למה שאנחנו עושים בפועל. תפקידו של עולם השיווק הוא להבין ולנתח את הצרכים ולהתאימם למציאות הכלכלית.



נשיא דומינוס פיצה ארה"ב ראסל ווינר שהיה אורח הכבוד מחו"ל, סיפר על המהפכה שעברה דומינוס פיצה מחברה עם ביקורות ומכירות נמוכות ב2008, לחברת הפיצות הגדולה והמובילה בארה"ב. בין היתר ציין כי שקיפות, תקשור מסיבי, ויצירתיות בשיווק – הם שהובילו לצמיחה המטורפת של דומינוס בעולם.


מארקו ברטוצי, סגן נשיא ספוטיפיי העולמית וראש חטיבת המכירות, הסביר כיצד אודיו יכול להוות כלי שיווקי משמעותי בידי חברות שישכילו להגיע באמצעותו למיליוני המשתמשים, והסביר שמנועי הצמיחה העיקריים בעולם הסטרימינג הם גישה נוחה למשתמש, תוכן ופרסנולזיציה.



אחריהם עלה לבמה אבי וייס, מנכ"ל חברת החדשות 12, שבשיחה עם גורי אלפי סיפר על המורכבות באיזון בחברת החדשות ועל הביקורת שתמיד תתקבל משני צידי המפה הפוליטית. וייס סיפר כיצד בפגישותיו עם רוה"מ בחודשים האחרונים, אמר לו בתגובה לביקורת שהשמיע ש"גיא פלג הוא בין האחראים לכך שנתניהו הוא ראש הממשלה. החשיפות שלו בפרשות שולה זקן ואולמרט הביאו בסופו של דבר להתפטרותו וסלילת דרכו של נתניהו". עוד ציין וייס שבחברת החדשות עוסקים כבר שנים בחשיבה ופיתוח האתר הייחודי, והסביר שבשבועות הקרובים הוא ייחנך וישים בפרונט את העיתונאים והכתבים המוכרים של חדשות12, יחד עם ריבוי פלטפורמות שיכיל האתר – דוגמת סטרימינג והתראות מהטוויטר של הכתבים המובילים.



במהלך הכנס הוכרז איש השיווק של השנה, מתי כוכבי, היזם שהוביל את פרויקט "הסטורי של אווה", המיזם שזכה להצלחה מסחררת ותרם להנצחת זיכרון השואה לדורות הבאים. כוכבי עלה לבמה לקבל את הפרס, והתייחס לבחירה: "החברות שלי מכרו במיליוני, ובסוף קיבלתי פרס על "הסטורי של אווה".זה כמובן מרגש וגם בתי מאיה היתה חלק גדול בפרויקט.



הכנס נחתם במושב משותף של מנכ"ל גוגל ישראל ברק רגב, שאירח את עידן רייכל לשיחה אחד על אחד. בין היתר דיברנו השניים על זכייתו של רייכל בתואר "הסרטון הנצפה ביותר ביוטיוב בישראל בשנת 2019", עם 28 מיליון צפיות לקליפ "שבת אחים ואחיות".



דוברים נוספים שהשתתפו בכנס: ד"ר לירז מרגלית חוקרת התנהגות בעידן הדיגיטלי, קרן לייזרוביץ סמנכ"ל השיווק והחדשנות ב"בזק", ישי מנדיל סמנכ"ל שיווק ביוניליוור, אסף אזולאי סמנכ"ל שיווק בנק הפועלים, גלי שבד, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה בכלל ביטוח ופיננסים, עופר לוי סמנכ"ל שיווק ומסחר בסופר-פארם ומייסא בלוט שמשמום מנהלת כספים לפעילות ירדן בחברת תפרון.


אולי יעניין אותך

 קצוביץ ושירי וקס צילום באדיבות גוטפרנדס
Let's TALK about it! המלכה איליזבת יערה קידר
IFA_B
 1_ קרדיט צילום - יעל צור
 הסביבה 2023 של יוניון מוטורס- טויוטה ישראל
bmw-gfb0242366_1280 (1)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח