איך יודעים שבא אביב?

איך יודעים שבא אביב ?
חלק יגידו לפי ריח הפריחה {או האלרגיות – תלוי את מי שואלים},
חלק יגידו לפי תחושת ההתחדשות באוויר , וחלק לפי המעבר משעון חורף לקיץ.
איך אני יודעת שבא אביב ? לפי מקבץ הפרסומות
אולי בגלל חילופי העונות, אולי בגלל התלושים אבל בין אמצע מרץ לאמצע אפריל נמצא בד"כ
פרסומות של אחד משלושת הבאים:
1. רשתות מזון
2. בשמים ורשתות פארמה
3. רשתות אופנה


כולנו רגילים לכך ששבועיים – שלושה לפני חג הפסח אי אפשר להדליק את הטלוויזיה מבלי
להיות מוצפים באינסוף פרסומות של רשתות השיווק וחברות המזון כאשר כולן מנסות לשכנע
לערוך את הקניות דווקא אצלן ולרכוש את מוצריהן.
והצרכן ? הוא יצא מהמלחמה הזו מבולבל וחסר אונים.

אממה , כל זה היה נכון לימי טרום המחאה החברתית ועידן חוכמת ההמונים.
לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, בפסח שאחרי המחאה החברתית רשתות השיווק וחברות המזון
צמצמו משמעותית את היקפי הפרסום שלהן: שופרסל צימצמה את היקף הפרסום ב-58% , מגה ב-41% וחצי חינם וכמעט חינם בחרו שלא לפרסם כלל.

גם בעולם האופנה אין חדש תחת השמש, האביב הוא בדרך כלל התקופה בה כל רשתות האופנה
מציגות קטלוגים או סרטונים מפוארים אבל מאד דומים, כשבכולם לב הקמפיין הוא
סלב או סלבית תורנים, כשהמיקוד האסטרטגי הוא פנימי במפרסם וב"מרכולתו" במקום בצרכן.
ברוב המקרים, מרביתו של תקציב השיווק מופנה לשכרו של הטאלנט ולכן גם בד"כ לא נזכור את הפרסומת גם אחרי כמה פעמים, ובטח שלא נדע לשייך אותה אחר כך למותג הספציפי.

דוגמה לפרסומת שונה היא הפרסומת של קסטרו BLACK, סוף סוף פרסומת שעושה שימוש חדשני ולא "פלקטי" בעירום ובדוגמנים "הנכונים". כן , אני יודעת שהיה דיון ציבורי שלם סביב זה אבל לדעתי לא זה מה שמעניין בפרסומת, אלא דווקא התובנה השיווקית שעומדת מאחוריה:
מכירים את זה שלובשים בגד שלא כל כך אוהבים , או שלא מרגישים איתו בנוח וזה "דופק" לנו אתכל היום? לכמה מכם יש בגד מנצח לכל סיטואציה ? שמלת הדייט השחורה הקטנה שאתן מרגישות בה הכי נחשקות או החולצה שאיתה אתם כובשים כל פגישה עסקית ?
בקסטרו הבינו שאופנה היא לא עניין אובייקטיבי שמסתכם בהצגת קולקציה עונתית, אלא עניין של דיאלוג פנימי סובייקטיבי לחלוטין, ובעצם הגדירו טריטוריה חדשה בעולם האופנה.


הפרסומת של קסטרו BLACK עונה על כל הדרישות של חדשנות כפי שאני רואה אותה: היא מושכת, היא מטרידה,היא מרעננת בנוף הפרסומות והיא מצליחה לשבור פרדיגמה בלי להיות
פרובוקטיבית ובלי להיות זולה (כן , אני זוכרת שהיה שם ערום). כוחה של תובנה שיווקית חזקה הוא ביכולתה להסתכל מעיניו של הצרכן ולתרגם את החוויות והתחושות שלו לידי אמירה שיווקית ייחודית. אותה אמירה שיווקית שגורמת לאותו צרכן לחשוב אחר כך : "וואו זה כל כך נכון!" או "איך לא חשבתי על זה קודם?"


זה מה שעושה את המותג שלך שונה מהמתחרים, שמצליח לעורר איזשהו רגש חיובי או שלילי בקרב הצרכן ולהניע אותו. כשמותג לא מצליח ליצור את אותה תובנה, אזי לצרכן הפוטנציאלי אין סיבה ממשית להעדיף דווקא את המותג שלך. יותר מזה, סביר להניח שבמבחן "הזכורות" של גלובס, הוא יזכור אולי את הפרסומת,אבל לא בטוח שיידע לקשר אותה למותג שלך .


חוכמת ההמונים או יראתם של המשווקים ?
מה כבר לא נאמר על מחאת הקוטג' והשלכותיה על עולם הפרסום והשיווק. נאמר שסוף סוף השתנו יחסי הכוחות בין הצרכן ובין המותג. שהצרכן הישראלי סוף סוף קם מהכורסה הביתית , ש" הכוח עבר ללקוח" , שיש צרכן ישראלי חדש , ועכשיו כל שנותר להבין זה מה הוא בעצם רוצה וצריך ..

בפועל, המחאה החברתית הפכה את המותגים ובייחוד הגדולים לשמרנים ומהוססים
סיפור הבמבה הוא רק דוגמה אחת ל"פיק הברכיים" ולחוסר היצירתיות של מותגים
כתוצאה מהרעש שבא מהרחוב.

אם חברה לא משרה אווירה של ביטחון, הצרכנים עלולים לחשוב שזהו תהליך קבלת ההחלטות
גם בנוגע למוצרים שלה ולתפוס אותם כפחות טובים.

אני לא חושבת שהצרכן הישראלי שיצא ביולי 2011 לרחובות ציפה שנפסיק לנהל איתו דיאלוג ,
שנפסיק להיות יצירתיים , שנפסיק לייצר לו ערכים מוספים ושנחשוב רק על מבצעי מחיר
הוא בסך הכול ציפה שבצד כל אלה נקל עליו ונהיה יותר .. הוגנים.
אז עם בוא האביב , רעננו את האבק מעל המותגים שלכם , ובשיח עם הלקוחות שלכם צרו רעיונות אמיצים ונועזים כן כן , כאלה שאי אפשר להישאר כלפיהם אדישים – או שאוהבים או ששונאים!

הכותבת הינה יועצת שיווק ואסטרטגיה למותגים מתחום ובעלים של סוכנות השיווק במיקור חוץ Tali gadi – for your well being marketing

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח