אם ישאלו את מתכנתי האלגוריתם של גוגל, מה העקרון הבסיסי המנחה אותם, סביר להניח שהתשובה תהיה – רלוונטיות.
אחד הדברים החשובים לגוגל, הוא להגיש לגולש תוצאות רלוונטיות ככל האפשר, למה שהגולש חיפש . זה נכון גם לגבי הפרסום ב Google AdWords.
אחד המרכיבים החשובים ביותר בפרסום ב-Google Adwords היא פילוח לקהל יעד ממוקד ככל האפשר, כלומר, הגשת מודעות רלוונטיות לחיפושי הגולשים. מעבר למה שמנחה את גוגל, גם המטרה שלך כמפרסם היא להגיע לאנשים המחפשים את המוצר שלך ולהימנע מאנשים שאינם רלוונטיים ועלולים לעלות לך בהקלקות מיותרות ובעלות גבוהה מהרצוי. לכן, המערכת בנויה כך שמפרסם המייעד את מודעותיו לקהל רלוונטי יותר, יזכה לתשלום נמוך יותר עבור קליקים, ביחס למפרסמים המתחרים.
אחת השגיאות הנפוצות ביותר, של מפרסמים רבים, היא לא למקד את הקמפיין לקהל יעד ממוקד ולהגיש מודעות לא רלוונטיות לגולשים. גוגל לא "אוהב" את זה, הגולשים לא מוצאים את המודעות רלוונטיות ואתה כמפרסם נפגע פעמיים – גולשים לא ממוקדים עם פוטנציאל נמוך להפוך ללקוחות, מקליקים על המודעות ובנוסף, אתה משלם מחיר גבוה יחסית על כל קליק.
אז כיצד בונים קמפיין ממוקד ב Google AdWords ? להלן מספר עצות:
1) צור מספר מודעות גדול וממוקד ככל האפשר – עבור כל מוצר שאתה מפרסם, צור מודעה נפרדת הכוללת רק את מילות המפתח הקשורות למוצר זה: דוגמא לקבוצת מילים: מייבש שיער, מייבשי שיער, מיבש שיער וכד'. הסיכויים שאדם שחיפש מילה מסוימת ומגיע למודעה העוסקת בדיוק במוצר זה, ייכנס אל המודעה ואף ישאיר פרטיו באתר הוא גבוה בהרבה מאדם שחיפש מייבש שיער והגיע לדף בית של רשת מספרות.
2) מקד את מילת המפתח בכותרת, כפי שהיא מופיעה בשורת החיפוש. גוגל מזהה את רלוונטיות המודעה על פי תוכנה וכותרתה, מעלה אותה כלפי מעלה ומדגיש אותה. גם הסיכויים ללכוד את תשומת לב הגולש, גדלה אם המילה נמצאת בכותרת ומודגשת ע"י המערכת באופן אוטומטי. מומלץ בנוסף להכניס פעם נוספת את מילות המפתח בתוך תוכן המודעה.
3) כתוב תוכן שונה וממוקד לכל מודעה, שנועד לגרות רק את הגולש הרלוונטי מבחינתך להקליק עליה. דוגמא למודעה טובה:
מחפש מייבש שיער?
מייבשי השיער הטובים ביותר ובמחירים הזולים בארץ,
במשלוח ישיר וחינם עד לביתך!
www.Hair-Dryer.co.il
דוגמא למודעה לא טובה באותו תחום:
א.א אלקטרוניקה
עוסקים מאז 1956 במכירת מבחר מוצרי חשמל מובילים
ביסוד האחים אלי ואבי הרשקוביץ'
www.hair-dryer.co.il
4) הפנה את הגולש לדף נחיתה רלוונטי למודעה אותה הוא חיפש. המטרה היא ליצור מעגל רלוונטיות הדוק ככל האפשר – גולש מחפש מוצר מסוים, מגיע למודעה הנושאת את שם המוצר ולדף נחיתה על מוצר זה – ישנו סיכוי נמוך שהוא ייצא מהאתר בלי ביצוע פעולה יזומה מצידו. לכן, מומלץ לבנות מספר גרסאות של דפי נחיתה או לחילופין במקרה של חנות מקוונת להפנות את הגולש ישירות מהמודעה לדף המוצר, ולא לדף הבית של האתר.
5) השתמש במילות מפתח שליליות – דרך טובה נוספת למקד את קהל היעד אליו אתה מעוניין להגיע היא שימוש במילות מפתח שליליות. בעת הגדרת מילות המפתח למודעה הוסף סימן מינוס לפני מילים שאתה חושב כי אינן פונות לקהל הרלוונטי. כך בדוגמא שלנו בעל העסק יוסיף מינוס (-) לפני המילים בחינם, חינם, יד שנייה, בבאר שבע, בחיפה וכד' על מנת להגיע לקהל יעד מפולח וממוקד גאוגרפית ושיווקית ככל האפשר.
6) עקוב באופן קבוע מאילו מודעות מגיע אחוז ההקלקות הגבוה ביותר ומאילו מודעות עלות גיוס הלקוח היא הנמוכה ביותר עבורך. השאר רק את המודעות המניבות רווח משמעותי ופונות לקהל היעד הממוקד, אותו רצית להביא לאתרך מלכתחילה.
בהצלחה.
* הכותב הינו מרצה ב-WEBSEMINAR, מרכז הדרכה מורשה ל-Google AdWords ושותף בחברת WEBSEM המתמחה בניהול קמפיינים במנועי חיפוש. | www.webseminar.co.il www.websem.co.il