בסיס
הקיום של כל עסק הוא בהכנסות וברווחיות שלו. זו הסיבה שכל עסק מבצע פעולות
שיווקיות שונות, כדי להגביר את ההכנסות ובניהול נכון יוצר רווחיות נאה.
מתנות
ממותגות לעובדים
אחת
האופציות האפקטיביות ביותר היא חלוקה של מתנות ממותגות לעובדים, אשר עליהן מוטבע
שמו של העסק. המטרה היא ששם זה ישתרש אצל אנשים שרואים שוב ושוב את שמו של המותג
וכך יהיה להם זיכרון צילומי של שם העסק שעוסק במחשוב, קייטרינג, מוצרי חשמל ועוד. כאשר
מי שנחשף לשם הממותג ירצה לרכוש מחשב, מקרר או שירותי קייטרינג, הוא ייזכר בשם המוכר
לו ויקדם מולו את תהליך הקנייה.
מתנות
לעובדים אפשר להעניק בכמה וכמה אירועים. אחת האפשרויות היא להעניק שי בכל אירוע
עסקי. לקראת סיומו, כל משתתף מקבל שי נאה בשקית והוא נהנה מאד להגיע אתו הביתה או
למשרד כיוון שברוב המקרים מדובר במתנות שימושיות מאד.
אפשרות
נוספת היא להעניק לקולגות שהם לקוחות פוטנציאליים אשר מגיעים לכנסים, תערוכות
מקצועיות וימי עיון. הלקוחות הללו נוהגים לעבור בין הדוכנים השונים כדי לקבל מידע
מקצועי על מוצרים חדשים אשר מיוצרים בטכנולוגיה מתקדמת או ברעיון חדשני. בדרך כלל
הנתונים הללו חשובים מאד עבורם ולכן העובדה שהם מקבלים שם מתנה, תזכיר להם תמיד את
המוצר הממותג.
חשיפה
של מוצר ממותג
אחת
מאבני הדרך במהלך שיווקי זה היא ליצור שיווק נרחב של המוצרים הממותגים כדי שכמות
גדולה ככל האפשר של קהלים, תיחשף אליה. לכן אפשר להעניק מתנות לעובדים של
מוצרי קיץ שנראים בחוף הים, בפארק ובבריכת השחייה, כמו גלגלי ים, מזרני ים,
ציליות, צידניות, בקבוקים למים ועוד.
או
לחלופין מוצרים שהעובד נושא אותם תמיד כמו תיק איכותי עבור הלפ טופ. כאשר מודפס
עליו הלוגו של החברה, רואים זאת כל נוסעי הרכבת שבה הוא נוסע בכל יום לעבודה הלוך
וחזור, כל הקולגות שנפגשים אתו במשרדים השונים ובכל מקום נוסף שהוא מגיע אליו.
אחת
האופציות הפופולריות ביותר היא עט. למרות השימוש הנרחב במחשבים, עדיין יש שימוש
בעטים ובמחברות יפהפיות בישיבות ובפגישות עסקיות. לכן בכל פעם שהעובד שולף את העט
המעולה בשילוב המחברת הייחודית הקיימים בשלל צבעים וגדלים, אי אפשר שלא לראות את
שם המותג והוא חודר לתודעה.
לאור
האפקטיביות הרבה של מהלך שיווקי זה, עסקים רבים רוכשים מוצרים ממותגים לחלוקה
בהיקף נרחב.