למרות שהיום (כך נדמה) כולם רוצים להיות בפייסבוק ו"לקבל אלפי לייקים", לא כולם מצליחים באותה מידה. אבל בפייסבוק – ההצלחה של המתחרים שלכם יכולה להיות גם ההצלחה שלכם – בתנאי שאתם יודעים איך להשתמש ביכולות הפרסום המתקדמות שפייסבוק מציעה. אני הולך לספר כאן על אחד התכסיסים הכי לא מדוברים בפייסבוק – תכסיס שיאפשר לכם לשלוח את התוכן וההצעות השיווקיות שלכם ישר אל הקהל של המתחרים הכי גדולים שלכם…
תנו למתחרים שלכם לעבוד בשבילכם
למרות שיש אינספור סוגים של פעילות שיווקית שניתן לעשות בפייסבוק – אפשר לחלק את כל אלו ל-2 קטגוריות כלליות: (1)פרסום מודעות ו(2)פעילות תוכן / קהילה. בתוך הקטגוריה הראשונה נכנסות כל המודעות שאתם רואים בפייסבוק. בקטגוריה השנייה נכנסים כל דפי האוהדים, הקבוצות, התחרויות, וכולי.
כדי להגיע לקהל של המתחרים שלכם נעשה שימוש משולב ב-2 השיטות הנ"ל – אך לשמחתנו הגדולה נצטרך לעבוד רק על פרסום מודעות – כי את פעילות התוכן ובניית הקהילה אחרים (המתחרים שלכם) כבר עשו בשבילכם…
צעד מספר 1: למצוא את הקהל
פעם חשבתם לעצמכם – למה בעצם כולם רוצים שיהיה להם דף פייסבוק עם אלפי אוהדים? מה המשמעות האמתית של המרדף הבלי נגמר הזה אחרי לייקים?
התשובה פשוטה: ברגע שמישהו לוחץ לייק על דף האוהדים שלי – הוא נותן לי רשות לפרסם אליו תוכן ומסרים שיווקים (בעצם, כל מסר שארצה…). מרגע שהגולש לחץ לייק על הדף שלי, הוא ייחשף לתכנים שאני מפרסם בדף. מכיוון שניהול דף פייסבוק ופרסום תכנים זה חינם לגמרי – טמונה כאן הבטחה לשיווק שלא עולה לכם כסף…
מכיוון שהפרסום החינמי הזה מגיע רק למי שכבר לחץ לייק על הדף שלי – כדי ליהנות ממנו אני צריך שיהיו לי הרבה לייקים… אחרת אף אחד לא יראה את התוכן ומסרים השיווקיים שאני מפרסם. וכמו שיודע כל מי שניסה אי פעם להקים דף אוהדים מצליח מאפס, להביא לייקים זה קשה מאד ועשוי להיות גם יקר מאד.
למזלכם – מישהו אחר כבר עשה את העבודה בשבילכם. המתחרים שלכם כבר השקיעו את הזמן והכסף, פרסמו, עבדו, ובנו דף אוהדים עם 5,000 לייקים… ואם הם המתחרים שלכם – כנראה שהקהל שלהם מתאים גם לכם – והמוצר שלכם רלוונטי גם לקהל הלייקים בדף של המתחרים.
דוגמא: נניח שאני הבעלים של בר יין חדש שנפתח בתל אביב. אין לי הרבה כסף להשקיע בפרסום, ואני רוצה להגיע רק לקהל שגר בתל אביב ואוהב יין… או יותר טוב – אני רוצה להגיע רק לקהל שגר בתל אביב, אוהב יין, וגם אוהב לשבת במקומות שדומים למקום שלי. עכשיו אני צריך למצוא את הקהל הזה בפייסבוק, אז אחפש את דפי האוהדים של המתחרים שלי.
בעזרת חיפוש של 15 שניות בפייסבוק מצאתי את דפי האוהדים של "בין 281" (1,199 אוהדים), "ויינברג בר-יין" (1,569 אוהדים), "בר יין" (1,233 אוהדים), "וינונה בר יין" (109 אוהדים), "יועזר" (1,817 אוהדים) ו"בוטיק – בר יין" (325 אוהדים). סה"כ מעל 5,000 איש שהם חלק מהקהל הרלוונטי שלי! ומישהו אחר עשה בשבילי את העבודה של למצוא אותם… מדהים, לא? עכשיו רק נשאר להגיע אליהם, וזה הצעד השני.
צעד מספר 2: לפרסם מודעות פייסבוק ממוקדות לאוהדים של המתחרים
עכשיו כשאתם יודעים איפה נמצא הקהל שלכם – השתמשו במערכת המודעות של פייסבוק כדי לפרסם מודעות שיכוונו לקהלים הספציפיים הנ"ל. מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת דרכים רבות לאפיין את קהל היעד שאתם רוצים: גיל, מצב משפחתי, מקום מגורים, ועוד… אך האפשרות החשובה לנו כאן, היא האפשרות לבחור את הקהל ע"פ קשר שלו לדף אוהדים קיים.
כלומר – ניתן לפרסם מודעה רק לגולשים שכבר לחצו לייק על דף אוהדים קיים. למשל – דפי האוהדים של המתחרים שלכם….
פרסמו את המודעות שלכם, וכשאתם מגדירים את קהל היעד הזינו את שמות הדפים של כל המתחרים שלכם, ואמרו למערכת להציג את המודעות רק לגולשים שלחצו לייק על אחד מדפים אלו…
עכשיו הישענו לאחור, וקחו משהו לשתות בזמן שהקהל של המתחרים רואה את המסרים שלכם
ניהלתי אינספור קמפיינים פרסומיים בפייסבוק, בתקציבים גדולים וקטנים, ונוכחתי לראות שאיכות התוצאות קשורה קשר ישיר באיכות הקהל אליו בחרתם לפרסם, וברלוונטיות של המסר שלכם עבורו.
מיקוד (Targeting) מסוג זה, שמכוון לקהל הקיים של המתחרים, מביא תמיד תוצאות מצוינות. וככל שהנישה שלכם יותר קטנה ומדויקת ("בר יין" – נישה מדויקת, "אתר חדשות" – לא) כך התוצאות יהיו יותר טובות. בתמונה המוצגת כאן, למשל, אני מציג תוצאות של קמפיין לקניית לייקים אשר כוון לקהל קיים של דף מתחרה בפייסבוק. בעקבות המיקוד הטוב של הקהל (אך בהחלט לא רק בגלל זה) הקמפיין הביא לייקים בעלות של 12 סנט בלבד לכל לייק – פחות מחצי שקל לאוהד חדש בדף המקודם:
למעשה, אתם יכולים לפרסם לקהלים שמצאתם מודעות פעם אחר פעם, וכך לדאוג שהקהל (של המתחרים שלכם) ישמע עליכם מתי שתרצו. אם המתחרים שלכם מפרסמים מודעות בעצמם כדי להביא עוד ועוד לייקים חדשים לדף שלהם, הקהל שלהם (ושלכם…) יגדל כל הזמן. צאו לדרך.
יורי רונן הוא מנהל קמפיינים ונוכחות שיווקית באינטרנט, ומאמין גדול בכוחה של הרשת לשנות מציאות. כותב בבלוג "תמנון שיווק באינטרנט".