אינסטגרם שופינג: מה חשוב לדעת על הקמת חנות באינסטגרם

עסקים
בישראל חיכו זמן רב בהשוואה למדינות אחרות בעולם לאופציה של שופינג באמצעות
אינסטגרם. הזמינות של מכירות דרך הפייסבוק הוכיחה את עצמה בהעלאת המכירות. רבים
כבר התנסו בהעלאת מעין חלון ראווה של המוצרים ואפשרות להקלקה לעמוד המכירה באתר או
שליחת הודעה במסנג'ר במטרה לבצע רכישה וכעת ניתן למכור באמצעות תג קנייה דרך
האינסטגרם.



עם זאת, כדי למכור באמצעות האינסטגרם יש לעבור תהליך ביורוקרטי קצר בו רבים נתקלים
בבעיות ובסירובים לאורך הדרך ולכן, חשוב להבין איך לעשות זאת זה נכון ולמי בכלל
תינתן האופציה.

מבחינה
טכנית כדי למכור דרך אינסטגרם, יש להקים קטלוג מוצרים דרך מנהל המסחר בפייסבוק.
נכון לכתיבת שורות אלה אינסטגרם מאשרת למכירה רק לבעלי דומיין.


ישנה אפשרות להעלות כל מוצר באופן ידני, באמצעות קובץ אקסל או תוך שימוש בפיקסל של
פייסבוק. במידה ובחרתם להעלות באופן ידני יש לשים לב לכותרת המוצר כך שתהיה מקדמת
וברורה (למשל, שמלה שחורה ליציאה), תיאור
המוצר באופן אטרקטיבי מבלי לחטוא בהבטחות שווא שעשויות לעלות לכם ברג'קט וכן
להפעיל את המניפולציה הפסיכולוגית המוכרת של מחיר מקור לעומת מחיר מבצע, כדי
שהגולש ירגיש שיש לו הטבה מיוחדת לרכישה דרך פייסבוק או אינסטגרם. בנוסף, ניתן
לשלב תמונה וכן לציין וריאנטים מסוימים כמו מידות, גוונים וכדומה ואם המוצר חדש, משומש
וכדומה.


אופציה מהירה יותר היא לממשק את הקטלוג ישירות עם החנות המקוונת שלכם דרך
shopify או פלטפורמות ecommerce ולמשוך את כל המוצרים או באמצעות התקנת הפיקסל כך שהמוצרים יימשכו
באופן אוטומטי. ניתן גם להעלות קובץ אקסל מסודר בפירוט מקסימלי של הפריטים השונים.

בכל מקרה, יש להגיש בקשה לקבל אישור לקטלוג למכירה דרך האינסטגרם כאשר סירוב עשוי
להתקבל במצבים שונים כאשר הדומיין אינו בבעלותכם או המוצרים נמכרים בשוק שאינו
נתמך.


קחו בחשבון גם אם קבלתם אישור זכאות למסחר, לא בטוח שכל המוצרים שלכם יאושרו כי
ישנם מוצרים שפייסבוק/ אינסטגרם לא מאשרים או מאשרים רק בתנאים מסוימים דוגמת
שירותים מסוימים או מוצרים דיגיטליים שקשה יותר לקבל עליהם אישור. לעיתים בשינויים
סמנטיים מסוימים אפשר להשיג את האישור הנחשק.


לדוגמא – רק אחרי שקראתי למדריך האינטרנטי שלי ספרון או חוברת קבלתי אישור למכור
אותו דרך אינסטגרם.
לאחר שקבלתם אישור והעלאתם את המוצרים למנהל המסחר בפייסבוק, עליכם לגשת לאינסטגרם
ולבחור בהגדרות עסק ולחבר את קטלוג המוצרים הרלבנטי שפתחתם לחשבון העסקי או לחשבון
היוצר שלכם באינסטגרם.


לאחר מכן תוכלו להציג ולקשר את המוצרים באמצעות האינסטגרם במגוון דרכים מהוספת
תיוג מוצרים לפוסטים שעולים לפיד דרך תיוג מוצרים לסרטוני ה-
IGTV ועד הוספת סטיקר ייעודי לסטורי. ניתן לקשר
מגוון מוצרים לכל פוסט, סרטון או סטורי וכמובן שכדאי לעודד ולהניע לפעולה תוך
שימוש בטיזרים מעניינים, הצגת המוצרים בדרך אטרקטיבית כמו בקומפוזיציה יוצאת דופן,
תמונות אווירה, סרטוני
LIVE שמסבירים את היתרונות או פשוט מדברים בעקיפין על המוצר והגולשים
יוכלו למצוא את החנות שלכם גם באמצעות לחצן סל הקניות בפיד וגם בתוך האקספלור –
זכוכית המגדלת של אינסטגרם דרכה ניתן לבצע חיפושים ממוקדים לפי חשבונות, האשתגים ועכשיו
גם מוצרים בחנויות אינסטגרם.


אם אתם משקיעים בפרסום ממומן כדאי לבצע מימון של פוסטים עם תגי קנייה ולהשתמש
בקריאייטיב דינאמי מהאתר שלכם, כך שלאחר שהגולש עבר מהאינסטגרם לאתר – המוצרים
"ירדפו" אחריו ברחבי הפייסבוק והאינסטגרם להשלמת הרכישה.


תוכלו להיחשף גם לנתוני שימוש מעניינים בנוגע להעדפות המשתמשים ולהחליט אילו
מוצרים לקדם בפייסבוק ואילו באינסטגרם ומהן הדרכים היעילות עבורכם – סרטונים,
תמונות, פקשוטים או אווירה, פוסט בפורמט קרוסלה (בפוסטים אלה ניתן לתייג יותר
מוצרים – עד 20 מוצרים) וכדומה.
הגולשים יכולים גם לשמור מוצרים ספציפיים ולחזור אליהם לרכישה במועד מאוחר יותר
ובתגית
SHOP
ניתן להיחשף גם למוצרים דומים ומשלימים על פי היסטוריית הגלישה של המשתמש.


במיוחד בתקופת הקורונה בה ניכרת עלייה בקניות אונליין, חנות באינסטגרם מסייעת גם
לעסקים קטנים בהגדלת ושיפור המכירות כשחשוב כמובן להשקיע את מירב המאמצים בהצגת
חנות מדוגמת ולבחור אסטרטגיה נכונה למכירה. אינסטגרם משחרר גם פילטרים
AR
לחוויית קניות בסגנון מציאות רבודה ובארה"ב משתמשים ב-
FACEBOOK
PAY
לביצוע
עסקאות ובכפתור
Checkout – כלומר, לרכוש מבלי לעזוב את האינסטגרם וככל הנראה
יהיו עוד חידושים שיעזרו לעסקים למכור באמצעות הפלטפורמה. יש למה לחכות!


* קורן דור היא בעלת סטודיו לכתיבה שיווקית ושיווק במדיה החברתית, ומעבירה סדנאות על שיווק עסקי בפייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין.

אולי יעניין אותך

seri1
gidi-lerrer1
tomaharon1
assaf-shmuelli1
mike1
Federico1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח