· שם החברה: ארניקס (Earnix)
· שנת הקמה: 2001
· מספר עובדים: 80
אביב כהן הצטרף לארניקס בתחילת 2012 כמוביל תחום השיווק והמוצר, לאחר יותר מעשור של תפקידים בכירים בניהול מוצר, פיתוח עסקי ושיווק בחברות תוכנה. קודם להצטרפותו לחברה שימש כמנהל בכיר של שיווק מוצרים בחברת מלאנוקס לאחר שרכשה את חברת וולטיר, ובתפקידי ניהול מוצר ושיווק בחברות אנטריג וכן באמדוקס. בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן ותואר במדעי המחשב והנדסת חשמל מאוניברסיטת תל-אביב.
· היקף תקציב שיווק: 1-6 מיליון ש"ח
· ספקי שיווק:
· עדי גרף, ניהול תדמית ומשברים
· מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
יזמתי את כנס הלקוחות השנתי לתמחור וחדשנות של ארניקס, שיתקיים השנה זו הפעם הרביעית. בארוע זה ארניקס מכנסת כ-150 מנהלים ואנליטיקאים בכירים מלמעלה מ- 25 מדינות, מתחום הביטוח והבנקאות, לחלוק מניסיונם ולהתעדכן בחידושים בתחום ניתוח נתונים ואנליזה. תוכנית הכנס כוללת למעלה מ- 30 הרצאות מטעם דוברים בכירים מחברות כמו גוגל, מקינזי, דויטש'ה בנק, ציריך ביטוח ואחרים.
בנוסף, אנחנו מארגנים השנה, לראשונה, פורום מנכ"לים תחת הכותרת "הארגון מבוסס האנליזה והמידע". אל הפורום יוזמנו דוברים מחברות עולמיות מובילות בתחומן לשתף בנסיונם ובלקחים שנלמדו בדרך להצלחה. ההשתתפות בפורום מותנית בהזמנה אישית כשהכוונה היא לכנס מנכ"לים בתחום הביטוח והבנקאות, כאלו שיעודדו תהליכים חשיבה, יאתגרו סטנדרטים ותפיסות קיימות ויביאו לשולחן העבודה ערך אמיתי.
· על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר?
אני מאמין שיש מספר כלי שיווק שהחברה לא יכולה לוותר עליהם. במקרה של ארניקס מדובר בכנס הלקוחות השנתי המאפשר לחברה לחזק את מעמדה כמובילת שוק אמיתית ,וכחברה שמביאה ערך אמיתי ללקוחותיה ולשוק בו היא פועלת.
כלי נוסף וחיוני הוא Content Marketing, ובכלל זה אתר האינטרנט של החברה וכלי שיווק אוטומטיים (Marketo). ארניקס שמה דגש על יצירת מידע רלוונטי, איכותי ועדכני ללקוחותיה, והנגשתו. אתר החברה ובלוג החברה הינם הפלטפורמה המרכזית להצגת המידע הכולל מחקרי וסקרי שוק, וניירות עמדה מטעם מומחים מתוך החברה ומחוצה לה, פתרונות תכנה ושירותים מתקדמים וכד'. את התוכן הנ"ל החברה מנגישה ללקוחותיה באופן שוטף באמצעות כלי שיווק יעודיים.
· טיפ למתחילים בעולם השיווק, או לקח מפעילות שיווקית שביצעתם ?
ה"אני מאמין" שלי הוא לא לפחד לנסות גם במחיר כישלון. כל שיטה וכלי, אם בתחום התוכן או ברמת הביצוע, שווים בדיקה. העשייה עצמה היא הדרך הבטוחה ביותר ללמוד ולהשתפר. כלי השיווק שעומדים לרשותנו היום משתנים ומתחדשים חדשות לבקרים. מהרגע שמאפסים את הפחד מכישלון, אפשר לאמץ שיטות וכלים חדשים שיכולים להביא ערך אמיתי למערך השיווק ולחברה בכלל. שיטה זו מחייבת פתיחות מצד אנשי השיווק. איש שיווק אמיתי חייב לקרוא הרבה ולהיות מעודכן בחידושים טכנלוגיים כמו גם במגמות בשווקים בהם הוא פועל. בשיטה זו ניתן לאפיין ולהתאים את הכלים השיווקיים לצרכי החברה ולאתגרים העומדים בפניה בשווקים תחרותיים.
· פעילות שיווקית שהרשימה אותך
כנס הלקוחות של חברת אלטריקס Alteryx גרם לי להרגיש שחברה קטנה עם כלי פשוט של עיבוד נתונים בשוק רווי מתחרים, הוא פסגת הבריאה. מלאכת מחשבת של חוויה מעוצבת, הדרכה, קהילה, יצירה, וחויה חברתית יוצאת דופן.
השאלון האישי
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? דויד שפירא, מנכ"ל שמאפשר לך להתנסות ולנסות, העיקר לעשות. מאמין גדול באפקטיביות ובחשיבות של שיווק החברה גם במימד המותגי וגם ברמת יצירת הביקושים והמכירות.
· עבודה ראשונה? שליח פרחים על אופניים בתיכון, ידעתי כל רחוב בכפר-סבא.
· תכונה חשובה למנהל שיווק? למדוד את הפעילות השיווקית במדדים אובייקטיבים ולהבין שבלי קשר והשפעה על התמונה העסקית של החברה, אין משמעות לפעילות.
· מקור ידע מקצועי שימושי ? mc-forum.co.il הוא הפורום הכי מעשיר ל B2B בישראל
· ברשתות החברתיות? Meetup חובה ללכת להשתתף במפגשים של הקהילה (פרופיל לינקדאין)
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: בלאקסטון ביסטרו מלון אינדיגו, רמת גן
· ג'וב חלומותיך? סמנכ"ל שיווק
· חופשה חלומית: גלישת גלים ושחיה בים, לא חשוב איפה