אישיווק השבוע: אלון לוי, מנכ"ל רשת The Coffee Bean & Tea Leaf בישראל
• שם החברה: The Coffee Bean & Tea Leaf
• שנת הקמה: 2000
• מספר עובדים: כ- 300
פרופיל
רשת The Coffee Bean & Tea Leaf הינה רשת בתי קפה בינלאומית, השנייה בגודלה בעולם. הזיכיון בישראל ניתן למספר בעלים פרטיים בשנת 2000. החברה מפעילה כרגע 14 סניפים. אחד הבסיסים השיווקיים של הרשת העולמית הוא מוצר הדגל Ice Blended (משקה קפוא ייחודי במגוון רחב של טעמים על בסיס קפה, חלב או פירות הנעשים במקום לכל לקוח על פי דרישותיו), צאי לאטה ומגוון משקאות ייחודיים נוספים.
1. מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?
"הרשת התמקדה בקמפיין קיץ של המוצר הייחודי של הרשת, Ice Blended, והציגה את מספר האפשרויות האינסופי ללקוח. בלנד על בסיס קפה, חלב או מיצי פרות והכל החל מ- 88 קלוריות בלבד."
2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע? (לדוגמא: טלמרקטינג, נטוורקינג, פרסום, יחסי ציבור, מכירות מדלת לדלת, מכירות אחד על אחד, דוכנים, דיוור ישיר וכד').
"הפעילות המרכזית של רשת בתי קפה מתמקדת בתקשורת השיווקית בתוך הסניפים. המטרה להראות לכל לקוח שנכנס לסניף את מגוון המוצרים שהוא יכול ליהנות מהם יחד עם החוויה של בית קפה וזאת מעבר למוצר שעבורו הוא נכנס לבית הקפה. בנוסף הרשת מבצעת מגוון רב של שיתופי פעולה עם גופים גדולים על מנת להכניס לקוחות חדשים לרשת."
3. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה ב- 100 הימים האחרונים?
"במסגרת קמפיין ה Ice Blended של הקיץ הצבנו תקשורת שיווקית בולטת ומפתיעה בסניפי הרשת. תקשורת שיווקית זו, שהציגה את המגוון הרחב של המוצר, גרמה ללקוחות חדשים וותיקים לעמוד מול התיקשור ולהתפעל מהמגוון. כמובן שפעילות זו הגדילה בעשרות אחוזים את מכירות המוצר."
4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
"רשת ארומה הצליחה לבדל את עצמה בלוגו בולט מאוד בצבעים חזקים ובכך ליצור נראות יפה מאוד."
5. 30 שניות על…
• איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? "למדתי המון מכל אחד שעבדתי איתו. המנהלים שלי העובדים שלי ואלו שעבדו איתי."
• מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל? "גלגל התנופה ולנצח נבנו של ג'יימס קולינס."
• עיתון/ מגזין מועדף: "גלובס."
• דף הבית שלך באינטרנט: "WALLA"
• בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: " The Coffee Bean & Tea Leaf".
• מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת? "מיצובישי".
• מהו ג'וב חלומותיך? "להישאר בעולם הקמעונאיות. עולם דינאמי ומרתק."
• חופשה חלומית: "איי תאילנד. יופי והרבה שקט."