אישיווק השבוע: אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות של eBay בישראל



  • שם החברה: eBay
  • שנת הקמה: 1995
  • מספר עובדים: כ 30,000 בעולם, ב 350 במטה בישראל
  • פרופיל אישי: בן 35, נשוי, גר בכפר סבא. בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת בר אילן. בתפקידי השונים שימשתי כראש צוות, מנהל מוצר ומנהל פרויקטים ב eBay, modu mobile, SanDisk ו mSystems . כיום גם מרצה לתואר שני בניהול באוניברסיטת בן-גוריון.
    מכור לטכנולוגיה וחדשנות ואוהב לפגוש אנשים יצירתיים וכן חברות ואתרים שמשקיעים בעיצוב ויוצרים חוויה יוצאת דופן לבני אדם.



  • היקף תקציב שיווק: זאת שאלה שאני נשאל הרבה, אך זה לא ניתן לפרסום. אני רק יכול להגיד שיחסית למדינות אחרות, eBay משקיעה הרבה מאוד בקהל הישראלי יותר ויותר בכל שנה, וזה מוכיח את עצמו.
  • ספקי שיווק: יח"צ: שטרן-אריאל, מדיה חברתית: פרפל אינטראקטיב,קריאייטיב – עמית בחובר, בית קונספט.



  1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?

לפני כשנתיים eBay בחרה להקים דווקא כאן בישראל נציגות עסקית, ויש לנו את
הפריבילגיה לעזור לפתח סוחרים ישראלים ולסייע להם להצליח גלובלית על גבי הפלטפורמה שלנו. במסגרת הפעילות הזאת הצלחנו השנה לשלב לראשונה מוכרים ישראלים בעמודי הנחיתה העולמיים של
eBay בימים של שיא המכירות Black Friday ו Cyber Monday, מה שהביא להם חשיפה מדהימה של עשרות מיליוני לקוחות ביום.


המוכרים הישראלים חזקים מאוד בדילים לרוסיה, שהיא אחד משווקי האיקומרס המתפחים ביותר בעולם. הידע בשפה, בתרבות והקרבה הגיאוגרפית היחסית יחד עם סחורה ייחודית, מסייעים כולם להצלחה של הישראלים בשוק הרוסי. מדובר על עסקים קטנים ובינוניים ועל מותגים ישראלים מובילים כמו שורש, טבע נאות, בוניטה דה מאס ו S.Wear.




  1. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר? למרות (ואולי בגלל) שהפעילות העסקית שלנו מתרחשת באונליין, אנחנו לא מוותרים על מפגשים וקשר ישיר עם הסוחרים והלקוחות שלנו. מדי שנה אנו עורכים את כנס המסחר האלקטרוני הגדול בישראל ונפגשים פנים מול פנים מול הלקוחות שלנו, המוכרים הישראלים. השנה הגיעו לכנס קרוב ל 1,000 מוזמנים. אנחנו דואגים להכיר אותם, שהם יכירו אותנו ושהם יכירו אחד את השני. אחרי הכל, גם בעולם הוירטואלי, העיקר זה האנשים. לא מדובר רק על מוכרים, לצידם מילאו את הקהל אנשי האיקומרס הבולטים בישראל, נציגי קרנות הון סיכון וסטרטאפיסטים בולטים בזירה המקומית.




  1. האם ישנה טכנולוגיה המשמשת אותך בעבודת השיווק? הטכנולוגיה היא נדבך מרכזי בעבודה שלנו ו eBay היא בראש ובראשונה חברה טכנולוגית חדשנית שמובילה את עולם המסחר האלקטרוני. בישראל מספר מרכזי פיתוח של eBay ו PayPal, העוסקים בחדשנות בחווית המשתמש, מסחר חברתי, ביג דאטה ומניעת ואיתור הונאות. כל גופי הפיתוח והיחידות העסקיות משתפים פעולה עם סטרטאפים וחברות ישראליות פורצות דרך. טכנולוגיות שמאפשרות התרשמות טובה יותר מהמוצר (וידאו, הדמיות של 360 מעלות), קידום מכירות ונראות שיווקית.
    אנחנו מסייעים ליזמים הישראלים לפתח מוצרים על הפלטפורמה שלנו ומסייעים בחשיפתם ל
    eBay העולמית, קהילה המונה כ 150 מיליון קונים וכ 20 מיליון מוכרים.




  1. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה – המהלך של מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, שחשף את תכנית הרחפנים של החברה (רחפנים שיעבירו חבילות ללקוחות תוך 30 דקות מרגע ההזמנה) ימים ספורים לפני חג הקניות האמריקאי, ה Black Friday, הצליח למשוך המון תשומת לב בדיוק בזמן הנכון, בלי מבצעים מיוחדים ובלי הוצאות שיווק.




  1. השאלון האישי :

· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? סת' גודין. בלוגר וגורו שתמיד חותר להענקת הערך הגבוה ביותר בכל אינטראקציה אנושית.


· עבודה ראשונה? כותב מוסיקה ועורך אפקטים למשחקי מחשב.


· תכונה חשובה למנהל שיווק? לדעת לצפות מראש את התנהגות הלקוחות שלך. התואר בפסיכולוגיה מאוד עוזר לי בזה J


· דף הבית שלך באינטרנט: eBay.com


· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: רחבי רוטשילד והסביבה. המון מסעדות ובתי קפה מעולים באווירה שונה


· מהו הרכב בו אתה נוהג? רכב מהעבודה, אבל שמתי עין על פרארי ב eBay (135,000$ והיא של הקונה המאושר. נשמע יקר אבל היה כבר ישראלי שקנה אחת לא מזמן וחסך עשרות אחוזים)


· מהו ג'וב חלומותיך? מנהל eBay באיים הקריביים


· חופשה חלומית: כל חופשה שמשלבת חוף ים, אוכל טוב, אנשים מעניינים וכמובן את אשתי. (בכל זאת היא תקרא את השאלון הזה)




אולי יעניין אותך

 בן זיקרי - קרדיט צילום מוטי סבג
 יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח