- שם החברה: eBay
- שנת הקמה: 1995
- מספר עובדים: כ 30,000 בעולם, ב 350 במטה בישראל
- פרופיל אישי: בן 35, נשוי, גר בכפר סבא. בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת בר אילן. בתפקידי השונים שימשתי כראש צוות, מנהל מוצר ומנהל פרויקטים ב eBay, modu mobile, SanDisk ו mSystems . כיום גם מרצה לתואר שני בניהול באוניברסיטת בן-גוריון.
מכור לטכנולוגיה וחדשנות ואוהב לפגוש אנשים יצירתיים וכן חברות ואתרים שמשקיעים בעיצוב ויוצרים חוויה יוצאת דופן לבני אדם.
- היקף תקציב שיווק: זאת שאלה שאני נשאל הרבה, אך זה לא ניתן לפרסום. אני רק יכול להגיד שיחסית למדינות אחרות, eBay משקיעה הרבה מאוד בקהל הישראלי יותר ויותר בכל שנה, וזה מוכיח את עצמו.
- ספקי שיווק: יח"צ: שטרן-אריאל, מדיה חברתית: פרפל אינטראקטיב,קריאייטיב – עמית בחובר, בית קונספט.
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
לפני כשנתיים eBay בחרה להקים דווקא כאן בישראל נציגות עסקית, ויש לנו את
הפריבילגיה לעזור לפתח סוחרים ישראלים ולסייע להם להצליח גלובלית על גבי הפלטפורמה שלנו. במסגרת הפעילות הזאת הצלחנו השנה לשלב לראשונה מוכרים ישראלים בעמודי הנחיתה העולמיים של eBay בימים של שיא המכירות Black Friday ו Cyber Monday, מה שהביא להם חשיפה מדהימה של עשרות מיליוני לקוחות ביום.
המוכרים הישראלים חזקים מאוד בדילים לרוסיה, שהיא אחד משווקי האיקומרס המתפחים ביותר בעולם. הידע בשפה, בתרבות והקרבה הגיאוגרפית היחסית יחד עם סחורה ייחודית, מסייעים כולם להצלחה של הישראלים בשוק הרוסי. מדובר על עסקים קטנים ובינוניים ועל מותגים ישראלים מובילים כמו שורש, טבע נאות, בוניטה דה מאס ו S.Wear.
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר? למרות (ואולי בגלל) שהפעילות העסקית שלנו מתרחשת באונליין, אנחנו לא מוותרים על מפגשים וקשר ישיר עם הסוחרים והלקוחות שלנו. מדי שנה אנו עורכים את כנס המסחר האלקטרוני הגדול בישראל ונפגשים פנים מול פנים מול הלקוחות שלנו, המוכרים הישראלים. השנה הגיעו לכנס קרוב ל 1,000 מוזמנים. אנחנו דואגים להכיר אותם, שהם יכירו אותנו ושהם יכירו אחד את השני. אחרי הכל, גם בעולם הוירטואלי, העיקר זה האנשים. לא מדובר רק על מוכרים, לצידם מילאו את הקהל אנשי האיקומרס הבולטים בישראל, נציגי קרנות הון סיכון וסטרטאפיסטים בולטים בזירה המקומית.
- האם ישנה טכנולוגיה המשמשת אותך בעבודת השיווק? הטכנולוגיה היא נדבך מרכזי בעבודה שלנו ו eBay היא בראש ובראשונה חברה טכנולוגית חדשנית שמובילה את עולם המסחר האלקטרוני. בישראל מספר מרכזי פיתוח של eBay ו PayPal, העוסקים בחדשנות בחווית המשתמש, מסחר חברתי, ביג דאטה ומניעת ואיתור הונאות. כל גופי הפיתוח והיחידות העסקיות משתפים פעולה עם סטרטאפים וחברות ישראליות פורצות דרך. טכנולוגיות שמאפשרות התרשמות טובה יותר מהמוצר (וידאו, הדמיות של 360 מעלות), קידום מכירות ונראות שיווקית.
אנחנו מסייעים ליזמים הישראלים לפתח מוצרים על הפלטפורמה שלנו ומסייעים בחשיפתם ל eBay העולמית, קהילה המונה כ 150 מיליון קונים וכ 20 מיליון מוכרים.
- תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה – המהלך של מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, שחשף את תכנית הרחפנים של החברה (רחפנים שיעבירו חבילות ללקוחות תוך 30 דקות מרגע ההזמנה) ימים ספורים לפני חג הקניות האמריקאי, ה Black Friday, הצליח למשוך המון תשומת לב בדיוק בזמן הנכון, בלי מבצעים מיוחדים ובלי הוצאות שיווק.
- השאלון האישי :
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? סת' גודין. בלוגר וגורו שתמיד חותר להענקת הערך הגבוה ביותר בכל אינטראקציה אנושית.
· עבודה ראשונה? כותב מוסיקה ועורך אפקטים למשחקי מחשב.
· תכונה חשובה למנהל שיווק? לדעת לצפות מראש את התנהגות הלקוחות שלך. התואר בפסיכולוגיה מאוד עוזר לי בזה J
· דף הבית שלך באינטרנט: eBay.com
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: רחבי רוטשילד והסביבה. המון מסעדות ובתי קפה מעולים באווירה שונה
· מהו הרכב בו אתה נוהג? רכב מהעבודה, אבל שמתי עין על פרארי ב eBay (135,000$ והיא של הקונה המאושר. נשמע יקר אבל היה כבר ישראלי שקנה אחת לא מזמן וחסך עשרות אחוזים)
· מהו ג'וב חלומותיך? מנהל eBay באיים הקריביים
· חופשה חלומית: כל חופשה שמשלבת חוף ים, אוכל טוב, אנשים מעניינים וכמובן את אשתי. (בכל זאת היא תקרא את השאלון הזה)