אישיווק השבוע: אריק פילסטיין, מנכ"לWe! Hunters
• שם החברה: We! Hunters
• מספר עובדים: 40
פרופיל
אריק פילסטיין (34) מילא בעשור האחרון שורה של תפקידי ניהול בכירים בתחומי השיווק, המכירות והטכנולוגיה בעולם הייטק. אריק התמנה למנכ"ל We! Hunters בשנת 2006 לאחר כהונת בת 4 שנים בג'יטרוניקס ישראל, סניף מקומי של תאגיד הענק הנמנה עם חמשת חברות האינטגרציה הגדולות בעולם בעל היקף הכנסות של כ- 5 מיליארד אירו. פילסטיין מילא תפקיד של סמנכ"ל חטיבת פרוייקטים וטכנולוגיה ונציג מטעם מטה החברה העולמית בארץ כמנהל הברית (Alliance) עם מיקרוסופט בישראל. בתפקידו ניהל אריק את חטיבת הפרוייקטים, ובכלל זה את מרכז התמיכה של מיקרוסופט למשווקים, את מחלקת המכירות של החטיבה לתחום התוכנה והפרוייקטים ואת מחלקת המיקור חוץ. במהלך שנות כהונתו ביצע פילסטיין מספר מהלכים אסטרטגים שסוקרו פעמים רבות בעיתונות, כל אלו מיצבו את החברה כשותף עסקי זהב מוביל של מיקרוסופט וזכתה החברה לפרסים רבים כאות להוקרה והערכה, בהם מקום ראשון במכירות ובאחוזי צמיחה פעמים רבות בקרב כלל קהילת שותפי מיקרוסופט בארץ. קודם לכן עבד אריק למעלה מ- 5 שנים באומניטק, בה כיהן במספר תפקידי ניהול בתחום המכירות והצטיין בהישגיו.
יוסי סהרון (סאסי), דאז מנהל קבוצת טכנולוגיות במיקרוסופט ישראל (כיום CTO של קבוצת טלדור) מספר בראיון ל-Allmarketing כי "דוגמה לחוזקות ההדירות של אריק בתחום השיווק הוא המיזם של מיקרוסופט להחדרת מוצר אבטחת מידע בו אריק הרים את הכפפה, הבין מיד ולעומק את אסטרטגיית ההחדרה של מיקרוסופט לתחום אבטחת המידע, שוק שהיה מאוד עויין כלפי מיקרוסופט. באמצעות תוכנית שיווקית ברורה ואגרסיבית פרץ דרך והצליח להחדיר את המוצר בקרב מספר ארגונים מובילים, והבולט מכולם היה פרוייקט מקדונלנד'ס שזכה לעמוד שער ולסקירה רחבה באינפורמשיין וויק ובעיתונים מקצועים בעולם. "אריק הוא איש שיווק ואסטרטג משובח בנשמה ברמות הגבוהות ביותר שאני מכיר", מסכם סהרון.
הבוס הישיר שלו, אבי כהן, מייסד ומנכ"ל קבוצת We! הוסיף כי "כשרונו הטבעי של אריק בתחום השיווק והמכירות הם המאפיינים האישיים הניכרים אצלו. מיום הצטרפותו לחברה ביצע אריק מספר שינויים משמעותיים אשר הפכו את We! Hunters לחברה בעלת חזון, שאפתנית ומצליחה."
הבוס הקודם שלו, מייק ברגמן, מנכ"ל ג'יטרוניקס ישראל (בדימוס) הוסיף לדברי כהן וסיפר בראיון למערכת ALLMARKETING, "למעשה עם הצטרפותו של אריק לצוות ההנהלה הבכירה שלי היטלתי עליו לפעול בשלושה מוקדים מרכזים, הראשון הידוק הקשר עם מיקרוסופט, השני הידוק הקשר ושיפור היחסים עם מטה החברה העולמית בהולנד והשלישי לפתח את השוק המקומי בהתאם למשימות העסקיות שמטה החברה הטילה עלינו."
"אני חייב לציין כי מערכת היחסים והקשר עם מיקרוסופט ישראל עם סיום תפקידי אחרי למעלה מ- 40 שנות שרות בחברה היה יוצא דופן ומעורר גאווה. הפכנו תוך פרק זמן קצר, מהיותנו שחקן מן המניין לשחקן מרכזי ובן ברית טבעי בכל תחומי הפעילות איתם. אריק רקם יחסים מאוד אישיים עם מנהלי מיקרוסופט וביחד פעלו באמביציה ובהרמוניה מיוחדת במינה תוך שאיפה להשיג תוצאות מצוינות." הוסיף ברגמן.
"לא פעם הזדמן לי ליטול חלק בכנסים הומי משתתפים בהם אריק והחטיבה שראשותו זכו במקום הראשון על הישגיו העסקיים הבולטים. בשנת 2004 בכנס שנתי הומי משתתפים בגן אורנים זכתה החטיבה בראשות אריק באופן אישי במקום הראשון ובין כל השותפים של מיקרוסופט. בכנס זה אף הציגה מיקרוסופט עצמה למאות המשתתפים גידול של למעלה מ- % 350 בפעילות החטיבה בהשוואה לשנה קודמת."
"הנהלת חטיבת הפרוייקטים והטכנולוגיה בג'יטרוניקס העולמית ציינו לשבח גם הם את פועלו והישגיו המרשימים בכל תחומי אחריותו.
ברגמן מוסיף, בנושאים מסחרים נפתחו עסקאות וזכיות רבות. אין לי ספק שעתידו של אריק ימשיך להיות בשורת תפקידי ניהול בכירים ביותר, קרי ניהול חברות בסדרי גודל משמעותיים. יש לו את כל הכלים והפוטנציאל האישי לבצע תפקיד כזה".
פילסטיין נשוי לסמדר ואבא למיה (3) ורועי (7) מתגורר בהרצליה, עלה ארצה בשנת 1988 ממדינת הטנגו והבשר "ארגנטינה". לא רבים יודעים שהוא גם מפקד היחידה ללוחמה בפשיעה "יל"פ גלילות" של משטרת גלילות, הכוללת חבורה של כ- 20 אנשים חדורי מוטיבציה ומאומנים, חלקם מתחום הייטק, חלקם אנשי צבא בכירים וביחד הם נלחמים בפשיעה. אריק עוסק בכך משנת 1997.
We! Hunters עוסקת בניהול משאבי אנוש מקצועיים בתחום מקצועות ההיי-טק וה- IT ונמנת עם קבוצת האינטגרציה המובילה בישראל We! Consulting Groupהחברה פועלת בשלושה אפיקים עסקיים מרכזיים: מיקור חוץ, השמה וגיוס, Head Hunting וגיוס בכירים. We! Hunters מהווה צומת מפגש לכלל הגיוסים של קבוצת WE. החברה מתמקדת בתחום המיקור חוץ המלא ו/או החלקי, השמת כ"א והשמת בכירים. במהלך בשנת 2007 ביצע ההחברה בראשותו של פילסטיין למעלה מ- 40 גיוסים חדשים, הישג מרשים ביחס לכל חברה בענף. על פי ההערכות, שנת 2008 תהיה שנה בה החברה תעלה לטופ 10 של החברות בענף.
2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
"כארגון העוסק בשרותים בעולם הגיוס ומשאבי האנוש, העסק שלנו מושתת בעיקר איכות מתן שרות. תחומי הפעילות שלנו נטולים כלל ממכירת מוצרים ולכן לשאלתך הפעילות העיקרית שלנו בתחום השיווק הוא למעשה השרות עצמו. מרבית הלקוחות החדשים הגיעו ל- We! Hunters בהמלצת עמיתיהם לתחום, זהו תחום בו אתה נדרש לשרת את לקוחותיך בצורה איכותית ועילה, זה פשוט לא יכול לעבוד אחרת.
אני סבור שאם אתה מנהיג מדיניות כזאת בצורה קונסיסטנטית, אתה בהחלט לא זקוק לעמודי פרסום או שלטי חוצות. לכן בעיני איכות השרות, יעילותו ואדיבותנו מרכיבים את אמצעי השיווק האולטימטיבי עבור החברה שלנו.
בנוסף אנחנו משתדלים כל הזמן להיות יצירתיים וזאת במטרה להציג חדשנות וערך מוסף ללקוחותינו. התחום שלנו נחשב לבין התחרותיים ב- IT של ימינו, הוא צפוף ודינמי, ואם אין בידך כלים אמיתיים אשר יסייעו לך להתבדל ממתחריך אתה עלול למצוא את עצמך בעמדה חלשה ומבלי אמצעים להתמודד עם התחרות העזה והאכזרית לפעמים."
3. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה ב- 100 הימים האחרונים?
"השנה ביצענו מספר קמפיינים שיווקים, חלקם אגרסיבים וחלקם יותר סולידים. קמפיין אחרון שעשינו היה על מנת לפתח את שוק ההשמה, הנחשב למאוד תחרותי ומאוד צפוף. חברות ההשמה גובות שכ"ט בגין עובד שגויס דרכה בגובה 85% % 100 משכרו של העובד. לקוחות חדשים זכו לקבל באופן חד-פעמי גיוס לפי שכ"ט בגובה % 65. זה יצר המון הדים תקשורתיים, זכינו לביקורת לא תמיד מפרגנת מצד התחרות אבל באותה נשימה זכינו לשבחים מצד הלקוחות. את הקמפיינים בצענו עם משרד יחסי הציבור ALLMEDIA. במקביל, בחודשים האחרונים שקדנו בבניית אתר האינטרנט של We! Hunters. היה חשוב לנו לאפשר זמינות של מידע עדכני, לאפשר למועמדים שלנו לעיין במשרות ולהגיש בצורה מקוונת קורות חיים. באתר כולל מידע רב אודות פעילויות שלנו ושל יתר החברות בקבוצה. לעניות דעתי יש לנו אתר מגניב, עם המון מידע, צבע וחיים. האתר זמין תחת הכתובת www.we-hunters.co.il
4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
"יוזמת חברת מטריקס שהוציא לאור את "WikIT" שהיא אנציקלופדיה מקוונת בנושאי IT מאוד הרשימה אותי, לדעתי זהו כלי נהדר לאנשים שרוצים להעמיק את הידע במונחיי ה- IT."
5. 30 שניות על…
• איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? "חבר יקר שלי רפ"ק שמעון לביא, כיום מפקד תחנת משטרת שכונות במשטרת מחוז ת"א. אין לי ספק שעם כישוריו ותכונותיו עתידו בעשור הקרוב יהיה בסגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל. הוא מהווה עבורי דוגמה למופת הן בתחום הניהולי, פיקודי ולפני כל אלה בתחום האנושי."
• מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל? "גלגל התנופה של ג'ים קולינס."
• עיתון/ מגזין מועדף: "גלובס, אינפורמיישון וויק."
• דף הבית שלך באינטרנט: google
• בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: "מלון דניאל."
• מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת? סוברו 2007 B4
• מהו ג'וב חלומותיך? מנכ"ל של חברה רב-לאומית.