- שם איש השיווק ותפקיד: גור טנא, מנהל השיווק.
- שם החברה: Sea-Gal מועדון היאכטות הישראלי
- שנת הקמה: 1992
- מספר עובדים: 50
פרופיל
גור טנא, 29, רווק, משמש כמנהל שיווק ב-Sea-Gal מועדון היאכטות הישראלי מזה כשנה. במסגרת תפקידו אחראי טנא על כלל מערך השיווק של החברה – פרסום ושיווק באינטרנט, ייזום פעילויות ברשתות חברתיות, יח"צ, שיווק לקהל חדש וקיים ועוד. במהלך כהונתו הוביל טנא מהלכים כגון הקמת רשת אתרי האינטרנט של החברה, ותהליכים אסטרטגיים שיווקיים לחיזוק והעצמת המותג. בתפקידיו הקודמים שימש טנא מנהל שיווק ופיתוח עסקי בחברת גולד וורק מיון והשמה בע"מ. לטנא תואר ראשון בניהול של אוניברסיטת בן גוריון וכרגע לומד לתואר שני במינהל עסקים עם התמחות בשיווק של האוניברסיטה הפתוחה.
רקע
Sea-Gal מועדון היאכטות הישראלי הוקם בשנת 1992. המועדון מציע מגוון שירותים רחב לאוהבי ים, ביניהם: קורס סקיפרים, קורסי אופנוע ים וסירה מהירה, השכרת יאכטה, מכירת כלי שייט, אירועים פרטיים וימי כיף חווייתיים. במועדון צוות מדריכים מקצועי ומסור, יאכטות חדישות וציוד שייט מקצועי.
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
בתחילת 2010 בוצע מהלך אסטרטגי נרחב של הרחבת קו המוצרים של Sea-Gal – כניסה לשוק חדש של אופנוע ים וסירות מהירות. מדובר בחדירה לשוק חדש ופנייה לקהל לקוחות שונה בתכלית מהקהל הסטנדרטי שלנו. מהלך זה גרם לעליה של כ-67% בגודל השוק.
עם הכניסה לשוק זה יצרנו פלח דמוגרפי חדש למועדון לקוחותינו. בנוסף באמצעות מהלך זה נוצר גידול בביקוש לרכישת כלי אופנוע ים וסירה מהירה. מדובר במהלך מאוד גדול שביצענו ואנו מאוד גאים בהצלחות שהגענו אליהם.
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
פעילות שיווקית ענפה ברשתות החברתיות לרבות קמפיינים מפולחים – פילוח דמוגרפי ופילוח עפ"י מוצרים. בנוסף בוצעו פעילויות אינטראקטיביות מול הגולשים.
המטרה ברשתות החברתיות הייתה להפוך את תחום השייט בו אנו עוסקים כ-20 שנה לנגיש הרבה יותר לקהל הרחב. לתחום השייט בכלל ועולם היאכטות בפרט יש דימוי אליטיסטי והשימוש ברשתות חברתיות מסייע לנו לחבר את אהבת הים והשייט לקהל הרחב.
- כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
התכנון השיווקי מתבצע בסוף כל שנה, לשנה הקרובה במסגרת תהליך חשיבה משותף עם המנכ"ל וצוות ההנהלה. חלוקת התקציב היא לפי מוצרים, לפי עונות, ולא פחות חשוב לפי חשיבות. לדוגמא, פעילויות שיווקיות ותזמונן של מחלקת האירועים שלנו למגזר העסקי. אנו בונים תוכנית שיווקית לטווח הקרוב (לרוב לפי עונות) ולטווח הרחוק תוך שימת דגש על ערכי המותג שלנו.
- תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה?
המתחרים שלנו, "דרך הים", השיקו לפני מספר חודשים אתר חברתי לחברי למועדון הלקוחות.
השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
ניר לוטן, מבעלי Sea-Gal. דמות מקצועית מהשורה הראשונה, בעלת ניסיון רב.
· מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
המהפך הגדול בשיווק של סטן ראפ וטום קולינס.
· עיתון/ מגזין מועדף
דה מרקר
· דף הבית שלך באינטרנט
www.linkedin.com
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
הבר שלנו ב-Sea-Gal. יש לנו אחלה של קפה
· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
קטנוע JOYRIDE
· מהו ג'וב חלומותיך?
כל תפקיד שיווקי בכיר בחברות בתחום מוצרי הצריכה
· חופשה חלומית:
חודשיים בברזיל וארגנטינה