● שם איש השיווק ותפקיד: דוד סלם, מנהל שיווק
● שם החברה: Le Wagon TLV / בטטה בע״מ
● שנת הקמה: 2018
● מספר עובדים: 5
דוד סלם עזב את צרפת בגיל 15 ועלה לארץ לבדו, מתוך תחושת קשר חזקה לישראל, כשהוריו נשארים בפריז. בהתחלה גר ועבד בקיבוץ בן שמן, ולאחר מכן החל לעבוד במכירות ושיווק, והחל לעבוד בגיוס סטודנטים ב"לה ואגון". סלם התאהבת בתכנית, עשה את הקורס, והיום אחראי על מערך גיוס הסטודנטים ועל הפרסום.
● היקף תקציב שיווק: 12,000 בחודש
● ספקי שיווק: חברת יחסי הציבור 'דולפין'
באיזה מהלך שיווקי אתה גאה במיוחד?
בחודש ו-10 ימים של שיווק אינטנסיבי ועבודת צוות הצלחנו למלא כיתה! דרך קמפיינים אונליין בגוגל ובפייסבוק. הקמפיינים הושקו אחרי למידת השוק של כל הסניפים של הבוטקאמפ בעולם וע״י יצירת קהלים דומים בארץ לאלו שבחו״ל.
מה האתגר השיווקי הגדול ביותר בשוק שלכם?
שיטת הלימוד של הבוטקאמפים היא שיטה חדשנית שדורשת להפסיק את החיים שלך למשך שלושה חודשים ולהתרכז בלימודים אינטנסיביים. הלקוח הפוטנציאלי לא יכול לקחת את ההחלטה הזאת בקלות ובאופן מידי, ולכן השיווק גם צריך להיות בהתאם. לא למכור בצורה אגרסיבית אלא להסביר את ההבדלים בין הפתרון הזה לבין התחרות לבין שיטות לימוד קלאסיות וסטנדרטיות יותר. להביל ממכירות של מוצר, תהליך השיווק פה לוקח זמן. ואז, גם אחרי שהלקוח מעוניין – זה השלב שבו אנחנו צריכים להחליט האם הוא מתאים לנו כסטודנט, או לא.
טיפ למתחילים בעולם השיווק?
הרבה משווקים מתחילים, ולא רק הם, נוטים לשים את המוצר שלהם ב'פרונט'. במקום זה אני מציע לחשוף דווקא את הפתרון שהמוצר מציע, יותר מאשר את המוצר עצמו. שם צריך להיות הדגש.
פעילות שיווקית שהרשימה אותך
חברת סלאק התחילה עם 14,000 משתמשים, לאחר חצי שנה היו להם כבר כ-171,000 משתמשים ,בתוך שנה היו להם כחצי מליון משתמשים פעילים וכיום יש להם כ-5 מליון משתמשים שמתוכם כ-1.5 מיליון משלמים.
השירות האיכותי שהם מספקים למשתמשים שלהם הפך לכלי פרסומי חזק מאוד. החברה מטפלת בכ-8,000 מיילים מלקוחות בחודש ומגיבה לכ-10,000 פוסטים בטוויטר בחודש למשתמשים שצריכים עזרה.
השאלון האישי:
● איזו דמות השפיעה עליך? ג׳אק מא, מייסד עליבאבא
● אישיווק מומלץ שעבדת איתו: ליעד גץ מTerrific Marketing–
● לימודים? סטודנט למדעי המחשב במכללת שנקר
● עבודה ראשונה?חליבת פרות, בקיבוץ בן שמן
● תכונה חשובה למנהל שיווק? יצירתיות
● מקור ידע מקצועי שימושי? קורס שיווק ופרסום של Udacity בשיתוף גוגל והאבספוט
● בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות? קפה תחתית בלינקולן, ת"א
● מהו ג'וב חלומותיך? נהג מירוצים
● חופשה חלומית: לשוט ולצלול בין האיים ביוון