· שם החברה: רשת אמריקן לייזר
· שנת הקמה: 1999
· מספר עובדים: כ- 500
דני רוזנברג, בן 33, נשוי + 2, גר בראשון לציון. מנהל מחלקת השיווק של רשת האסתטיקה הרפואית – אמריקן לייזר. עוסק בשיווק כבר מתקופת לימודי התואר הראשון, עם פעילות התנדבותית שהובילה להקמת וניהול צוות שיווק. צבר ניסיון בשני משרדי פרסום עם לקוחות מהגדולים בענף. באמריקן לייזר הוא משווק אסתטיקה ורפואה כבר ארבע וחצי שנים.
"אני מונע בעיקר על ידי האתגר המקצועי. אני אוהב מאוד את מה שאני עושה וגאה ביכולת לעשות שינוי ולהמציא עצמנו מחדש. נהנה להיות גורם מייצר – תובנות, מהלכים, ביקושים. ", הוא אומר.
· ספקי שיווק :
סטודיו לפרסום ומיתוג- 2brand
יחסי ציבור ואסטרטגיה תקשורתית- אייטם מדיה
שירותי תוכן בנכסים הדיגיטיליים- סנונית תוכן
סוכנות דיגיטל וטכנולוגיה- WEBNEXT
ועוד רבים וטובים.
באיזה מהלך שיווקי אתה גאה במיוחד?
ברמה אסטרטגית- השקנו תחומים חדשים ופורצי דרך והגענו להצלחות עסקיות מאוד מרשימות תוך התרחבות משמעותית של החברה. אבל מהלך שבו אני גאה במיוחד הוא דווקא ברמה הטקטית –הקמה של ערוץ חדש ליצירת ביקושים בצורה חכמה.
לקחנו פלטפורמה שהיא לכאורה תדמיתית- שיווק באמצעות תוכן. יצאנו מתוך התובנה שלקוח פוטנציאלי מעוניין באבחון. לדוג' – אדם שמרכיב משקפיים רוצה לדעת האם הוא מתאים להליך הסרת משקפיים (30% לא מתאימים), אישה שמגלה קמטים ראשונים רוצה לדעת מה הטיפול שמתאים לה בעולם האנטי אייג'ינג, אדם שמתאמן אך לא מצליח להיפטר מהמותניים רוצה להבין האם הטיפול שכולם מדברים עליו- הקפאת שומן, רלוונטי עבורו.
אז במקום עוד דף נחיתה קצר שלא נותן ערך ובמקום עוד כתבה ארוכה שנותנת המון מידע אך מייגעת- יצרנו שאלוני אבחון קצרים שנותנים ערך אמיתי בשלב ההתעניינות. בסוף האבחון, ניתן להשאיר פרטים ליצירת קשר. נוצר ערוץ שגם נותן ערך תדמיתי וגם מייצר ביקושים בהיקפים גדולים, באופן מדיד ואיכותי.
מה האתגר השיווקי הגדול ביותר בשוק שלכם?
לתפיסתי, האתגר הגדול ביותר בשוק שלנו ובכל שוק תחרותי הוא יצירת בידול אל מול המתחרים. זכיתי לעבוד בחברה שבכל תחום מציעה יתרון מוצרי שמבדל אותנו. לפעמים הוא ברור ולפעמים צריך להוציא את הדובים מהיער. מצד אחד, במאקרו השיווק חייב להתמקד ביתרון היחסי ולא לסטות מהדרך. מצד שני, בדרכי הפעולה, שם המשחק הוא גמישות וייעול ערוצי השיווק. המשימה- להמציא את עצמך כל פעם מחדש.
טיפ למתחילים בעולם השיווק
כלל חשוב בשיווק- חיסרון הופך ליתרון. משווק מתחיל מגיע מחוץ לקופסא, עם ראש נקי ומוטיבציה, ללא דעות קדומות. אל תחשוש מחוסר הניסיון שלך, קבל החלטות אמיצות- תתבסס על דאטה אבל אל תתעלם מתחושות. תנסה- זו הדרך היחידה להצליח.
פעילות שיווקית שהרשימה אותך
מהלך מעניין בעיניי היה של איקאה בארה"ב. מודעה שמוכרת לול תינוקות ומציעה מחיר מיוחד להורים לעתיד. רק צריך הוכחה שאכן אתם בהריון וזה על ידי…ביצוע בדיקה על גבי פס בדיקת הריון שמודבק מתחת למחיר המחירון. לאחר שעושים את הפעולה הנדרשת, נחשף המחיר לאחר ההנחה.
הסיקור התקשורתי היה עצום- החל מתוכניות חדשות ודרך תוכניות סאטירה ועד לתוכניות בוקר. היו שביקרו, היו שצחקו, היו שפרגנו למהלך החכם- כולם דיברו על זה. כמובן שגם ברשת המהלך הפך לויראלי וסה"כ המהלך יצר מדיה אורגנית בשווי של 12 מיליון דולר.
השאלון האישי:
· איזו דמות השפיעה עליך? הסבא הסובייטי היקר שלי שלימד אותי שלא משנה מה אני עושה, קטן כגדול- "תעשה הכי טוב שאתה יכול".
· אישיווק מומלץ שעבדת איתו: מחלקת השיווק שלי באמריקן לייזר- אנשי מקצוע מנוסים ומומחים, כל אחד בתחומו- פרסום ושיווק אופליין, שיווק דיגיטל ומוקד מכירתי.
· לימודים? תואר ראשון בתקשורת, התמחות בשיווק ופרסום. הכשרות שונות בעולמות שיווק הדיגיטל וניהול קמפיינים.
· עבודה ראשונה? תקציבאי במקאן אריקסון- בית הספר הכי טוב לפרסום.
· תכונה חשובה למנהל שיווק? חייב לראות את התמונה הרחבה ולהתרכז במטרה. להגיד "לא" להרבה רעיונות טובים שלא מקדמים אל המטרה.
· מקור ידע מקצועי? על מנת להישאר מעודכן, אני עוקב אחר דמויות מובילות בעולם בתחום השיווק ובעיקר שיווק דיגיטלי- לדוג' גרי ווינרצ'וק, גורו שיווק בינלאומי.
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: רנדומאלי לחלוטין- שיהיה קרוב, שקט וצנוע.
· מהו ג'וב חלומותיך? בשלב מסוים בקריירה מעניין אותי מאוד לפנות גם לשוק הבינלאומי. אין לי ספק שבעתיד, לאחר מיצוי מקצועי, אחזור לעסוק במלכ"רים.
· חופשה חלומית: ממזרח למערב ארה"ב עם קראוון וכל המשפחה. לסיים בשבוע הוואי.