- שם איש השיווק ותפקיד: דרורית קלר, מנהלת תחום תרופות המרשם
- שם החברה: כצט בע"מ
- שנת הקמה:1921
- מספר עובדים: כ- 280
- פרופיל קצר
דרורית קלר, בת 44 נשואה ואם ל 4, עובדת בכצט מזה 13 שנה. כיום, היא ממונה על כל הפעילויות והמוצרים בהם קיימת פנייה לקהלים מקצועיים בהם רופאים, אחיות, רוקחים ודיאטנים. התפקיד כולל ניהול 5 מנהלי מוצרים ואת כל מערך התעמולה של כצט. דרורית התחילה את הקריירה כרוקחת במחלקת רישום כ 2.5 שנים, לאחר מכן במשך 8 שנים הייתה ממונה על פיתוח עסקי בתפקיד מנהלת פרויקטים חדשים. בנוסף הקימה דרורית את אתר האינטרנט של כצט ושימשה במשך כשנה וחצי סגנית למנהל השיווק. לדרורית תואר ראשון בביולוגיה וברוקחות ותואר שני במנהל עסקים.
קבוצת כצט עוסקת בשלושה תחומים עיקריים באמצעות 3 חטיבותיה: חטיבת הhealth care – תחום הבריאות, חטיבת האגריקה תחום החקלאות וחטיבת האנימל-קר תחום הוטרינריה. פעילותה של כצט בתחום ה- health care כולל ייצור ושיווק תרופות ומוצרים בתחום הבריאות. לחברת כצט מפעל תרופות בקרית מלאכי ולצידו מפעל טואלטיקה אף הוא בקרית מלאכי. בנוסף כצט מייצגת בישראל חברות תרופות בינ"ל . חטיבת ה health care- שמה לה למטרה להוביל בתחומי הבריאות ולהביא ללקוחותיה תכשירים חדשניים ואיכותיים תוך דגש על יעילות ובטיחות, לשם שיפור איכות החיים ולפתרון בעיות לאורך מעגל החיים.
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
כצט שוזרת בפעילויותיה הרגילות גם פעילות אינטרנטית שהבולטת בהן בימים אלה היא העלאת זירת גילאי 0-3 בפורטל וואלה. בזירה מובאים מאמרים בתחומים שונים הנוגעים לגידול הפעוטות ומספקים תשובות לנושאים המטרידים את ההורים. המאמרים כתובים ע"י גורמים מקצועיים כמו רופאים, רפלקסולוגים, יועצות הנקה, אנשי "בטרם" ועוד. כ"כ באתר מדור מיוחד לטיפים שנתנו ע"י הגולשים עצמם. ההורים מוזמנים ליטול חלק פעיל באתר ולצרף טיפ שיכול לתרום להורים אחרים ולפרסם את תמונת הילד.
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
בגלל העיסוק המיוחד בתחום התרופות לא ניתן לוותר על הקשר הישיר עם הצוותים הרפואיים קרי הרופאים, האחיות והרוקחים, את הפעילות בתחום זה אנו משפרים כל העת וכוללים אמצעים חדשים לפניה לצוותים הרפואיים.
- כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
בארגון קיימת התנהלות מוסדרת של בחינת הפעילות פעמיים בשנה תוך התאמה כל העת לסביבה המשתנה, לפעילות של מתחרים ולדרישות הקפדניות של משרד הבריאות.
תקציב המוצר נקבע לפי אופי המוצר והסטטוס הרגולטורי שלו כמו גם השלב בו הוא נתון לאורך חיי המוצר. התקציב משתנה עפ"י קהלי היעד שלו והפנייה של המוצר, כך למשל קיים הבדל בין תכשירים שהם תרופות מרשם שם עיקר הפעילות היא בתעמולה רפואית לבין תכשירים שהם OTC (שנמכרים בדלפק ללא מרשם) בהם יש גם פניה לקהל הרחב באמצעות פרסום, ופעילות בנקודות המכירה.
- תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
לכצט תרופה בשם טיפטיפות נובימול המיועדת להורדת חום ולשיכוך כאב בתינוקות ופעוטות. בתחום זה המתחרה הוותיק העיקרי שלנו הוא אקמולי של טבע. אומנם לקח לטבע זמן להגיב, אבל כאשר הם הבינו שהשוק משתנה, עשו שינוי לאריזות – דמויות מצוירות בתלת מימד שיתמודדו עם דמויות הפלסטלינה שלנו, הוסיפו טעמים – מכיוון שלמוצר שלנו טעם עדיף, הם נאלצו לשפר את אקמולי ולאחרונה אף הוציאו מוצר בטעם שוקולד. נכון, שנראה שהם מגיבים ולא יוזמים מהלכים, אך זה מחייב אותנו כל הזמן, לחשוב קדימה על הצעד הבא מה שמביא למחשבה יצירתית ולתחרות איכותית ובונה.
- השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
אני לומדת כל הזמן, מכל עמיתי למקצוע ומאנשים שונים שפגשתי במהלך דרכי המקצועית.
· מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
דווקא את ההשראה אני מקבלת מספרים שלא מהתחום, בהם אני קוראת בשעות הפנאי המעטות…
· עיתון/ מגזין מועדף?
אין העדפה, משתדלת לעבור על כולם כולל עיתונות מקצועית.
· דף הבית שלך באינטרנט
YNET
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
ארקפה
· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
מזדה 5
· מהו ג'וב חלומותיך?
אני מסופקת בעבודתי כיום, את החלומות אני שומרת למשפחתי האהובה.
· חופשה חלומית:
טיול אופנועים עם בן זוגי מחוף אל חוף בארה"ב.