שם איש השיווק ותפקיד: משה לילוס, מנכ"ל כנס תערוכות, מקבוצת כנס
שם החברה: כנס תערוכות
שנת הקמה: 1965
מספר עובדים: 180
פרופיל קצר:
משה לילוס (47) הינו מנכ"ל חברת התערוכות הגדולה בישראל, "כנס תערוכות" מזה 7 שנים. לילוס התחיל את דרכו בתחום התערוכות והכנסים בקבוצת שטיר שם עבד כ- 17 שנה בתפקידים מגוונים, מהפקה ועד שיווק. אל "כנס תערוכות" נכנס כסמנכ"ל והתקדם משם לתפקיד המנכ"ל. מאחוריו כ-350 תערוכות ו1,500- כנסים. בדצמבר 2007 חגג 25 שנים בענף התערוכות והכנסים. משה נשוי לאפרת ואב לבר בן ה-10.
"כנס תערוכות", חברת התערוכות הגדולה בישראל. "כנס תערוכות" היא חברת הבת של "כנס אינטרנשיונל", המתמחה בארגון כנסים בינלאומיים באירופה וברחבי העולם. החברה הבינלאומית פועלת מזה למעלה מ-40 שנה ואחראית על ארגון של למעלה מ-30 קונגרסים בשנה, בארבע יבשות. השלוחה הישראלית מתמחה בארגון תערוכות בינלאומיות מקצועיות בתחומי התקשורת, חקלאות, רפואה איכות סביבה ומחשבים, ביניהם מותגים מובילים בענף התערוכות בישראל: WATEC, אגריטך, טכנולוגיות הי-טק, ננו ישראל, ושבוע ביומד השנתי (ILSI- Biomed Israel).
מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?
לאחרונה, חתמנו על הסכם עם תאגיד PICO הסינגפורי, מהגופים הגדולים במזרח הרחוק לארגון, ייזום ושיווק תערוכות ואירועים גלובליים באסיה, ואנו מקימים יחד חברה חדשה, שתקרא KENES ASIA, ומשקיעים בה כמיליון דולר, במקביל "כנס" מחפשת משרדים בצ'ילה, על מנת לארגן כנסים בדרום אמריקה. שבוע ILSI-ביומד ישראל ממשיך לגדול משנה לשנה. אנו נעזרים ביחסי ציבור בארץ ובחו"ל, ובסיוע של משרד התמ"ת, מכון הייצוא ומתימו"פ, שאנשיהם מביאים את בשורת האירוע לבכירי ביומד בחו"ל. בנוסף, הרחבנו את תחום הכנסים בנושאי טכנולוגיה ושמנו על המפה את "ננו ישראל" – האירוע הבינ"ל הראשון בישראל בנושא ננו-טכנולוגיה. כמו כן, אנו מארגנים השנה תערוכת מים בקזחסטאן ועובדים על תערוכת ביוטכנולוגיה באירלנד המיועדת ל-2009.
על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע? (לדוגמא: טלמרקטינג, נטוורקינג, פרסום, יחסי ציבור, מכירות מדלת לדלת, מכירות אחד על אחד, דוכנים, דיוור ישיר וכד')
אני מאמין בקידום ושיווק בכל האמצעים העומדים כיום לרשות חברה מסחרית, מאמין שיחסי ציבור מקצועיים + מודעות בעיתון ובאתרי האינטרנט הרלוונטיים + דיוור ישיר + דיוור אלקטרוני + טלמרקטינג, לוכדים יחדיו את עיני ואוזני המשתתפים, ועל כן לא ניתן לוותר על אף דרך שיווקית. מה שכן, קמפיינים שיווקיים דרך "גוגל" שהחלנו בהם לפני כשנה וחצי מוכיחים את עצמם שוב ושוב.
מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה ב- 100 הימים האחרונים?
המהלך השיווקי החכם ביותר היה ליצור מנוע פגישות אחד על אחד, שגורם למבקרים בכנסים לקבוע פגישות עוד בטרם הגיעם לשטח האירוע, מה שנותן ערך מוסף מאד גבוה למציגים, אשר יכולים לתכנן את הפעילות שלהם טרם האירוע ולהיערך כראוי, ובשונה מבעבר, לא לחכות עד שמבקרים יגיעו לביתנם. מנוע הפגישות מופעל כיום עבור אלפי המבקרים, מהארץ ומחו"ל, שיגיעו לכנס הביומד השנתי.
תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
מה שיכול להדהים אותי כמארגן תערוכות זה נושאים חדשים של מארגני תערוכות אחרים שגורמים לי לחשוב "איך לא חשבתי על זה קודם". בו זמנית אני מאמין שהם מסתכלים עלינו ואומרים אותו דבר. החוכמה הגדולה ביותר בארגון תערוכות היא למצוא את הנושא הנכון במקום הנכון בזמן הנכון. אני יכול לפרגן לאמיר תמרי, מנכ"ל מרכז הירידים והקונגרסים, על הפעילות המתמדת להפיכת גני התערוכה למקום הולם לתערוכות.
השאלון האישי
איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
גדעון ריבלין, נשיא ומייסד חברת "כנס", ודובי שטיר מנכ"ל קבוצת שטיר.
מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
ספרי שיווק לא משפיעים עלי, אנשים חכמים, כן.
עיתון/ מגזין מועדף:
כלכליסט
דף הבית שלך באינטרנט:
www.kenesexhibitions.com
בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות:
אר קפה
מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
מאזדה 3
מהו ג'וב חלומותיך?
מנצח תזמורת פילהרמונית (זה כבר לא יקרה)
חופשה חלומית:
האיים הקאריביים או כל אי אקזוטי אחר.