שם החברה: HappySale
שנת הקמה: 2013
מספר עובדים: 8
רם שרמן החל לעבוד לפני 15 שנים עם שותפו ל- ל HappySale, דורון ניר, אשר הקים בזמנו את אתר המשחקים הגדול בישראל, Vgames. שרמן השתלב באתר ככתב ואז כעורך ומפיק של מוצרי תוכן אחרים שסמייל מדיה הפיקה. לאחר מכן עבר לשרת כלוחם בעוקץ, טייל וחזרתי לעבוד בחברות הייטק לצד לימודים לתואר ראשון בהנדסת מערכות תקשורת ונסיונות יזמות ראשונים. בין לבין המשיך לכתוב (בלייזר, מאקו וכו׳) וליצור תוכן. HappySale הוקמה לאחר עבודה של כשנתיים וחצי בחברת טקסס אינסטרומנטס.
היקף תקציב שיווק: משתנה. בין אלפי שקלים לאלפי דולרים בחודש. בקרוב יודיעו בחברה על סיבה להגדלה של התקציב הזה בצורה ניכרת.
ספקי שיווק: יחצ- דני לוי תקשורת
1. המהלך השיווקי הבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה
ההכרה שהפרסום הכי יעיל הוא זה שמגיע באמצעות חברות שחולקות עמך אינטרסים, כלכליים ואחרים. עבדנו הרבה למשל מול צביקה ברנהולץ שעבד עד לאחרונה בגוגל. צביקה הדריך אותנו והסביר לנו מה אנחנו צריכים לשנות כדי שגוגל תתמוך בנו. התמיכה של גוגל שווה הרבה כסף ובתחילת הדרך זה כסף שפשוט אין לחברה כמו שלנו, שיש לה שאיפות גדולות גם מהבחינה המוצרית ושאיפות כאלה דורשות הסטת הון מתקציב השיווק לתקציב הפיתוח ואפיון המוצר.
2. פעילות שיווק שלא תוכל לוותר עליה
לדמיין לוותר עליו הוא לכתת רגליים ולפנות באופן אישי למשתמשים פוטנציאליים בכל מדיה אפשרית. אנחנו מבינים כי כל אדם שמפרסם באפליקציה מוצר ומרוצה מהשירות ימליץ עלינו לחברים שלו- השיווק מפה לאוזן הוא מבחינתנו השיווק האמיתי- ככה אנחנו מחדדים ומעמיקים את השם שלנו.
שיווק לא חייב להתבטא בשלטי חוצות, באנרים, או קניית משתמשים בפייסבוק- אלא בהתנעת תהליך, וההבנה כי מוריד האפליקציה הוא והניסיון החיובי שלו שווה יותר מכל דבר. אנחנו שומרים עם הגולשים שלנו על קשר אישי ורציף.
3. הלקח הכי חשוב שלך?
אין מקום לאגו בעסק הזה, כי גם ככה הצלחה אמתית וגדולה של סטארטאפ זו רק תולדה של רצף נסים שמתרחשים בחיי החברה. ממאמצי השיווק הבנו כי תחושות בטן זה אחלה, אבל המספרים חשובים יותר. אנחנו קובעים כעת לפני יציאה לכל קמפיין מה התוצאה הרצויה מבחינתנו באמצעות KPI (Key Performance Indicators) מאוד קפדניים ואם התוצאות שאנחנו מקבלים מאכזבות, אז אין לנו בעיה לבטל את הפרויקט באופן מיידי. מה שלא עובד נזרק ולא משנה כמה עבדנו על הפי׳צר, על התוכנית העסקית או על פרויקט השיווק כזה או אחר.
4. פעילות שיווק שהרשימה אותך?
הייתי רוצה לפרגן לכמה חברות ישראליות שאמצעות שיווק נכון הגיעו להישגים מאוד יפים: פלייבאז של שאול אולמרט- הם הגיעו לסינרגיה בין מאמצי שיווק לבניית המוצר בצורה נהדרת כי המוצר עצמו הוא הפרסומת והחבירה לכל כך הרבה גופי תוכן ענקיים באמצעות עבודה קשה. זה אותו הטריק שאדם סינגולדה עשה בטאבולה או החבר׳ה של אאוטבריין, שכולל בניית מוצר טוב וחבירה לחברות שיעשו עבורך את מלאכת הפצת הבשורה.
5. השאלון האישי:
* דמות מקצועית שהשפיעה עלי – דורון ניר, השותף שלי בעסק, הוא כנראה גם האדם שהשפיע עלי הכי הרבה מקצועית. לא רק שהוא עורך התוכן הטוב ביותר שיצא לי לראות בשפה העברית, האיש גם חי ונושם כל מה שקשור לבניית מוצר, בניית קהילות וכו׳.
* עבודה ראשונה: אתרי התוכן של סמייל מדיה (אינטרנט זהב).
* תכונה חשובה למנהל שיווק: ויתור על אגו. יותר מכל תפקיד אחר, יותר מאשר בפיתוח, יותר מאשר בגיוס כספים, יותר מהכל, מנהל השיווק חייב להיות כנה עם עצמו ולהבין מה עובד ומה לא, גם אם תחושות הבטן שלו צועקות אחרת.
* מקור ידע חיצוני: ספרים ואינטרנט. למדתי המון מאנשים בתעשיה כאיריס שור ואחרים, אבל גם מספרים שכביכול לא קשורים כ-״Thinking fast and slow״ שמסכם את הקריירה של דניאל כהנמן. יש המון מסקנות חשובות שאפשר להסיק גם מתחומים אחרים לגמרי בתיאוריה כי בסופו של דבר בני אדם הם בני אדם.
* אני מאוד פעיל ברשתות חברתיות.פייסבוק, טוויטר,לינקדאין
* הבראסרי בתל-אביב. המשרד שלנו ממוקם קרוב אליו ונוח מאוד לשבת שם אם יש יותר מדי רעש במשרד ואי אפשר לארח שם מועמדים חדשים, משקיעים וכו׳.
* ג׳וב חלומתיי הוא הנוכחי. ההנאה מהעבודה שנובעת גם מהגיון היומיומי ומעבר רציף בין פיתוח תוכנה לשיווק וגם מהיכולת להשפיע באמת על הצלחת החברה הוא משהו שאני יודע להעריך גם בזמן אמת.
* חופשה חלומית היא מבחינתי כל מקום שאליו אגיע עם בת זוגתי האהובה או החברים הטובים.