- שם איש השיווק ותפקיד: שולי חן – מנהל תחום שיווק.
- שם החברה: "מעדני מיקי" תעשיות מזון דגים וסלטים (1992) בע"מ
- שנת הקמה: 1939
· מספר עובדים: 250
רקע
שולי חן, 44, מנהל תחום שיווק בחברת "מעדני מיקי" מזה 3 שנים. בשנה האחרונה יזם את מהלך המיתוג מחדש ב"מעדני מיקי" במטרה להגדיל את מכר המוצרים בקרב קהלי יעד חדשים. המהלך בא לידי ביטוי בהחלפת האריזות, באימוץ הצבע הסגול כצבע המוביל את סדרות הסלטים וכן בייצור של סלטים חדשים ומגוונים כגון: סדרת הגורמה היוקרתית . שולי החל את דרכו בשיווק לפני כ- 15 שנה, בחברה לשיווק ישיר. לאחר מכן עבד במשרד פרסום ובשנת 2000-2003 ניהל את מערך השיווק במפעל "יפאורה". לדבריו: "האסטרטגיה השיווקית של מעדני מיקי היא להעניק לצרכן מוצר במחיר השווה לכל נפש ובדגש על טעם ואיכות. המוצרים העומדים בכבוד בתחרות ולעיתים עולים על המוצרים של המתחרים גם ברמת המחיר הסופי לצרכן". לשולי תואר ראשון במדע המדינה ויחב"ל ותואר שני בתקשורת.
פרופיל
חברת "מעדני מיקי" נוסדה בשנת 1939 ומייצרת מאז ועד היום מגוון רחב מאוד של סלטים מצוננים למעלה מ-30 סוגים בהם סלטי דגים, מוצרי דגים מעושנים, כבושים ומלוחים. בחברה נצבר ניסיון עשיר ומסורת רבת שנים אשר יחד יוצרים מוצרים איכותיים ומיוחדים. החברה עומדת בכל תקני הייצור המחמירים ומשווקת את מוצריה בכל נקודות המכירה בישראל. כמו כן, החברה מייצאת מגוון רחב של מוצרים למדינות רבות בעולם. בשוק המוסדי "מעדני מיקי" היא מהמובילות את תחום הסלטים המצוננים כאשר היא הספק הראשי של צה"ל וכוחות הביטחון, חברות גדולות כגון אל על , בתי מלון חברות קייטרינג ומסעדות מובילות.
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
חברת "מעדני מיקי" נכנסה השנה עם חגיגות ה- 70 להיווסדה – למהלך של מיתוג מחדש ועדכון אריזות המוצרים בהשקעה של כ- 10 מיליון שקל. כחלק מהמיתוג מחדש נבחר הצבע הסגול כצבע מוביל אשר יוצר בולטות עצומה במקררים שברשתות השיווק ובסופרמרקטים. אריזות המוצרים עודכנו בהתאם למיתוג מחדש וצורתם שונה לאובאלית. אריזה ייחודית שכמותה לא הייתה עד עתה. אריזות המוצרים נבחרו כך שניתן יהיה להשתמש בהם לשימושים נוספים מלבד אחסון סלטים, ובכך נמנעת השלכת פלסטיק לאשפה ונשמרת איכות הסביבה. גם ברמת הלייבלינג שודרגו האריזות והובלטו בהן הערכים הבריאותיים שחשובים לצרכן.
ככלל, המיתוג מחדש, שעוברת חברת "מעדני מיקי" שם לו בראש מעייניו את הצרכן הסופי, זה הרוכש את המוצרים, על מנת לספק לו את מירב ומיטב האינפורמציה הדרושה לו כדי לקנות חכם.
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
המדיה העיקרית בה משתמשים ב"מעדני מיקי" היא מדיית המדף ויחסי הציבור. החברה לא יצאה בקמפיין פרסומי מאז הקמתה ולמעשה שירותי יחסי הציבור מספקים את הדרישה לחשיפת הפעילות העסקית והשיווקית והמוצרים החדשים. הצמיחה של החברה נובעת מעצם טעמם ואיכותם הגבוהה של מוצריה שעברו מפה לאוזן. בימינו זה לא מספיק ולכן המדיה העיקרית היא המדף והאריזות המונחות על גביהן צריכות "לצעוק" ולמשוך את תשומת לבו של הצרכן וזאת בשילוב עם יחסי ציבור נכונים.
- כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
מאחר ו"מעדני מיקי" הינה חברה פרטית שאין מאחוריה גב בינלאומי כזה או אחר, התכנון השיווקי וקביעת התקציב עבורו נעשית בעבודת צוות של שני המנכ"לים המשותפים, סמנכ"ל השיווק והמכירות הארצי ביחד עם מנהלי תחומי השיווק והמכירות. מאחר ובכל דרגי הניהול ברמות השיווק והמכירות בחברה, חיים את השטח ונמצאים איתו במגע יומיומי, ישנה הבנה עמוקה וכוללת של צרכי השוק ונטיות הצרכן בתחום פעילותה של החברה ומתוך הבנה זו נגזרת הפעילות השיווקית שמתוקצבת בהתאם לפעילות שהוחלט עליה.
- תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
גם "צבר" שידרגו במעט את הגרפיקה על האריזות שלהם והפכו אותם לעדכניים יותר.
השאלון האישי
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
אין לי דמות אחת ספציפית. מכל מלמדי השכלתי.
· מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
שיווק בגדול ושיווק בגדול פלוס, של סטן ראפ.
· עיתון/ מגזין מועדף
גלובס, דה מרקר.
· דף הבית שלך באינטרנט
ynet
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
אצלנו במשרדים, על צלחת חומוס, טחינה וסלטים פיקנטיים.
· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
אופטרה מור.
· מהו ג'וב חלומותיך?
התפקיד אותו אני ממלא היום, מלא אתגרים ושינויים תכופים.
· חופשה חלומית:
חודש באיים הקריביים.