אמון הציבור מקדם את "חוק ההתנתקות"


לקראת יום הצרכן הבינלאומי החל ב- 15/3/07, יוזם ארגון אמון הציבור הצעת חוק מהפכנית שתסדיר את אחת הבעיות הכאובות ביותר בצרכנות הישראלית – הקושי החמור של צרכנים להתנתק מספקי עסקאות מתמשכות. הצעת החוק, אשר גובשה על ידי צוות מומחים מטעם הארגון, מסדירה את נושא ההתנתקות מעסקאות מתמשכות בכל התחומים: כבלים, סלולר, אינטרנט, עיתונים, רפואה דחופה, בנקים וכו'.


הארגון הגיש את הצעת החוק לסגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, ח"כ אלי ישי.



כולנו מכירים את התופעה: כשאנחנו רוצים להתקשר עם עסק – הדבר נעשה בקלות רבה, באדיבות נפלאה ובמהירות שיא. כשאנחנו רוצים להתנתק ממנו – לפתע לא ניתן להשיג את שירות הלקוחות, לא מחזירים טלפונים, מעבירים מנציג לנציג, שולחים אלינו נציגי שימור לקוחות לשכנע שנישאר, ולעיתים גם ממשיכים לחייב אותנו חרף רצוננו. הנשמה יוצאת עד שבסוף מצליחים להתנתק, אם לא נשברים בדרך.



החקיקה המוצעת מחייבת את העסק לתת לצרכנים מידע מלא על הזכות להתנתק מהעסקה ולאפשר דרכי התנתקות זמינות ופשוטות ללא מגבלות בלתי סבירות.



עוד מוסיפים באמון הציבור כי הצעת החוק מהווה מהפכה צרכנית של ממש, משום שהיא מסירה את הנטל מכתפי הצרכן ומעבירה אותו אל כתפי העסק, בין היתר על ידי קביעה, כי בחלוף שלושה ימים ממועד מסירת הודעת ההתנתקות, יחשב הצרכן למנותק מהעסקה ולא יחויב בגינה גם אם העסק מיוזמתו המשיך לקיים אותה.



כלומר, על פי ההצעה, אם הצרכן העביר לעסק הודעה על רצונו בהתנתקות, אזי לאחר 3 ימים, יחשב הצרכן – על פי חוק – כמנותק, וזאת בין אם העסק ניתק בפועל ובין אם לאו.


כמו כן מוצע כי ההתנתקות תוכל להיות בכל דרך – בפקס, במייל, בדואר, ובטלפון, דבר שיש בו כדי להקל על ציבור רחב של צרכנים.



אם תתקבל ההצעה, תשים קץ למסלול היסורים שעובר לקוח בבואו להתנתק מהעסקה: לא עוד עשרות שיחות טלפון למוקד השירות, לא עוד משלוח פקסים שאחר כך נטען כי העסק לא קיבל אותם, לא עוד המשך חיוב כספי לאחר שכבר הודענו על התנתקות, ובקיצור – לא עוד טרטורים וקשיים על התנתקות.

אולי יעניין אותך

 מצויינות בשירות- קרדיט המיל

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

-השד - האגודה למלחמה בסרטן
125224_NAT_NZסקצרס נשים מחיר 279
דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס