אסם מעירה את שוק מאפי השמרים הקטנים

חברת אסם נכנסת לראשונה לתחום מאפי השמרים הקטנים, עם ארבעה מאפים באריזות פלסטיק שקופות: רוגלך שוקולד, רוגלך אגוזים, שושני קינמון ושושני פרג, שיימכרו ברשתות השיווק ובחנויות. סדרת מאפי השמרים החדשה מציגה סטנדרטים חדשים של איכות וטריות לאורך זמן בקטגוריית מאפי השמרים שנמכרים על המדף. לצורך ייצור המוצרים החדשים, התאימה אסם את קו השמרים בהשקעה של כ- 2 מיליון שקלים, תוך התבססות על טכנולוגיות מתקדמות. השקת המוצרים החדשים תלווה במסע פרסום וקידום מכירות בהשקעה כוללת של 6 מיליון שקלים. באסם מתכננים קווי מוצרים נוספים בסדרה, וצופים כי הכניסה לתחום תעורר את קטגורית מאפי השמרים כולה, הרדומה כיום, בהעדר שחקן מרכזי מוביל.

קטגוריית מאפי השמרים מהווה כיום כ- 10% מקטגוריית עוגות המדף, ללא שחקן גדול מוביל, וללא השקעה שיווקית משמעותית. בסך הכל, מגלגלת הקטגוריה הזאת כ- 14 מיליון שקלים בשנה.

הכניסה לתחום מאפי השמרים נשענת על הצלחתה של אסם בשוק עוגות השמרים: אסם מחזיקה בשמונה מעשרת המקומות הראשונים בשוק עוגות המדף (נילסן, דצמבר 2004 שנתי במונחים כספיים), עוגת השמרים עם שוקולד שלה הינה העוגה הנמכרת ביותר בשוק, ושתי עוגות שמרים נוספות במקומות ה- 6 וה- 7.

לדברי דן פרופר, מנכ"ל אסם, מהווה השקת קו המוצרים החדש שינוי מהותי של כללי המשחק בשוק המאפה. "אסם בנתה את השוק הזה ומובילה אותו גם כיום – והיא נערכת להוביל גם את הצמיחה העתידית שלו. כמי שהובילה את המהפכה בתחום העוגות המוכנות כבר בשנת 1995 עם השקת עוגות הבית הבחושות, הקפדנו לחדש לאורך השנים בעוגות שמרים, עוגות מוזרקות, עוגות עשירות, שטרודלים ושכבות. כתוצאה, נהנית כיום אסם מנתח השוק הגדול ביותר, וממעמד מוביל בתודעת הצרכנים. זיהינו פלח שוק שלא טופל בעבר, המציג פוטנציאל משמעותי לצמיחה ואנו נכנסים אליו היום".

שוק העוגות המוכנות נאמד בכ- 220 מיליון שקלים לשנה. אסם מובילה בשוק העוגות, עם מותג "עוגות הבית". במהלך 2004 הגדילה החברה פי ארבעה את ההשקעה במדיה, תוך שהיא מציגה שורת מוצרים חדשים. נתח השוק של אסם בתחום העוגות עומד על כ- 40% (נילסן שנתי, דצמבר 2004, במונחים כספיים), לעומת 22% לעלית, 9% לריץ" ו- 7% לגדרון.
במחצית השניה של שנת 2004 גדל הפער בין שתי החברות – אסם 41%, עלית 20%.

70% מבתי האב קונים מאפי שמרים

70% מבתי האב בישראל קונים מאפי שמרים. 85% עושים זאת לפחות פעם בחודש
ו- 50% לפחות פעם בשבוע. מעל 60% מהרכישות מתבצעות כיום מחוץ לרשתות השיווק, במאפייה או בקונדיטוריה. מאפי השמרים זוכים לציונים הגבוהים ביותר במבחני העדפות צרכנים, כמעט בכל מימד השוואתי – הכי אהוב, בטעם ביתי ומומחיות באפיה. (סקר אומניבוס, אוקטובר 2004).

האסטרטגיה השיווקית של אסם בקו המוצרים החדש תישען על תפיסת האיכות, הטעם הביתי והמומחיות. לצורך כך, יעוצבו נקודות המכירה בצורה מזמינה ומגרה, בליווי דמות הקונדיטור של אסם-הבית, המציג תבנית עמוסה ברוגלך, למשיכת תשומת לב הקונים ברשתות השיווק.

עם השקת המוצרים החדשים, מציגים באסם יעדי צמיחה שאפתניים. לדברי פרופר העברת צרכנים מהקונדיטוריות אל רשתות השיווק והחנויות אמורה ליצור בתוך שלוש שנים מצב שבו תהיה עלייה משמעותית של רכישות מאפי שמרים בנקודות מכירה אלו. סדרת מאפי השמרים החדשה מספקת יתרונות משמעותיים לצרכנים: איכות וטריות לאורך זמן ומגוון חדשני בקטגוריה.

אולי יעניין אותך

ניוזלטר
מסע לקוח
מודל עסקי
אסטרטגיה שיווקית
 סיוון - מנכלית ובעלים משרד ליעוץ שיווקי__צלמת - מירי ביטון
 עדכני 2022 צילום אסיה רביבו

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח