אסם משיקה סדרת חטיפים חדשה לילדים, "כדורונים", הנשענת על פיתוח טכנולוגי ראשון מסוגו בישראל. החטיפים בטעמים גריל, ברביקיו ופיצה מעוצבים כאשכולות של כדורונים זעירים, במבנה היוצר חוויה ש"מתפצפצת" בפה ומדגישה את הטעמים.
לדברי זהבה מרטונוביץ', מנהלת שיווק חטיבת החטיפים באסם, מהווה השקת החטיף החדש חלק ממהלך אסטרטגי של אסם, המכוונת לבסס ולהרחיב את שליטתה בקטגוריית חטיפי הילדים. בשנה האחרונה הרחיבה אסם את סדרת דובונים בשני מוצרים נוספים (ארנבונים וכוכבים) ובכך הצליחה להגדיל את מכירותיה בקטגוריה ב- 20% והיא מחזיקה כיום בנתח שוק של 37% מהמכירות בקטגורית הילדים – והכל ללא תמיכה בפרסום. אנו צופים כי בעקבות ההשקה יגדל נתח השוק שלנו בקטגוריית חטיפי הילדים ב- 15%.
סדרת חטיפי ה"כדורונים" היא המוצר הראשון שפותח במרכז המחקר והפיתוח של נסטלה בישראל, הפועל צמוד למפעלי אסם בשדרות. לצורך ייצורה הוקם קו ייצור חדש בטכנולוגיה חדשה ומשוכללת, במפעל החטיפים של אסם בשדרות. מרכז הפיתוח הוקם במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי בין אסם ונסטלה, לאחר שנסטלה זיהתה את פוטנציאל הידע הייחודי העומד מאחורי ההצלחה המתמשכת של חטיפים פופולאריים דוגמת במבה וביסלי. המרכז מעסיק מדענים וטכנולוגים מישראל ומאירופה.
מרטונוביץ' הוסיפה ואמרה כי, פיתוח החטיפים החדשים נולד על בסיס הידע וההכרות ארוכת השנים של אסם עם טעמם והעדפותיהם של הילדים בישראל. היא צופה כי השקת החטיף החדש תוליד צמיחה בשוק כולו.
שוק חטיפי הילדים בישראל מוערך בכ- 56 מיליון ש"ח בשנה. דובונים, ארנבונים וכוכבים של אסם תופסים נתח שוק של 37%, צ'יטוס של עלית, על תשעה מוצריו, תופס נתח שוק של 42%% וכיפלי של תלמה – 21% (נילסן חצי שנתי, נתונים כספיים, ספטמבר, 05').
אסם מובילה את שוק החטיפים המלוחים בישראל עם נתח שוק של 57% (נילסן, חצי שנתי, כספי, ספטמבר, 05') .