אריק שטיינברג, יו"ר פסגות בית השקעות בכנס בנושא CRM:

"המטרות ביישום מערכת CRM חייבות להיות פשוטות ולדבר בשפה של מקבלי ההחלטות והמנהלים בארגון, על מנת להשיגן. לנו היו שתי מטרות עיקריות: להאריך את משך חיי הלקוח ולהגדיל נאמנות לקוחות. בפסגות אנו יכולים לומר כיום כי זמן קצר לאחר השלמת יישום המערכת איכות השירות טובה יותר מבעבר, ושביעות רצון הלקוחות עלתה. לגבי מדד "משך חיי הלקוח" נדרש זמן ארוך יותר לניתוח התוצאות, אך כבר היום אנו צופים גם כי היישום החדש יביא להארכת משך חיי הלקוח בארגון והגדלת נתח הארנק של הלקוח", דברים אלו אמר, אריק שטיינברג, יו"ר בית ההשקעות פסגות בכנס בנושא CRM שערכה מיקרוסופט. שטיינברג הציג את פרוייקט ה-CRM של פסגות שהתבסס על מערכת ה- Dynamics CRM של מיקרוסופט ויושם על ידי מטריקס.



"אנו מנהלים כיום באמצעות המערכת קשר עם כשליש מבתי האב בישראל, כמות גדולה בהרבה של לקוחות מן המתוכנן בעת שבחרנו במערכת. המערכת לא רק מתמודדת עם כמויות גדולות אלו אלא גם מסייעת לפסגות לממש תהליך מרכזי, אחיד, לניהול הלקוחות, תוך התייחסות לסוגי הלקוחות השונים", הוסיף שטיינברג.



"ביישום CRM קיימות שתי גישות: האחת שהארגון יתאים עצמו למערכת ה- CRM והגישה השניה היא להתאים את המערכת לתרבות הארגונית. הגישה שלנו בפסגות היא שצריך להתאים את המערכת לתרבות הארגונית וכך עשינו בפרוייקט יחד עם מטריקס", אמר שטיינברג והוסיף כי לאחר היישום חשוב מאוד לדעת למדוד את התוצאות שהושגו".



עוד אמר שטיינברג כי "פתרון CRM צריך לספק מענה לניהול לקוחות מרכזי כאשר מדובר בסוגי לקוחות שונים, שיהווה כלי למנהלים לצרכי בקרה, תכנון ורגולציה ויאפשר ניהול אינטראקציות בערוצים שונים כגון: טלפון, פקס, מייל, אינטרנט וכדומה עם מגוון סוגי לקוחות".



"בתחום הIT יש הרבה מאוד ראשי תיבות כמו CRM, ERP, BI, EPSS, וכדומה. את המנכ"לים לא מעניין ראשי התיבות הללו. מעניין אותו לראות תוצאות. הוא רוצה לראות שיציגו לו אמצעים להגעה למטרה והמטרה של ארגונים היא להרוויח כסף", ציין שטיינברג.



רנית זקצר, CTO, מטריקס הציגה דרכים להתמודד עם האתגרים המרכזיים של פרוייקטי CRM ואמרה כי קיימים כיום שלושה אתגרים מרכזיים ביישום מערכת CRM. האתגר הראשון הוא Design for People – תכנון המערכת על מנת שלאנשים יהיה נוח לעבוד איתה בצורה טבעית ופשוטה כמו לעבוד עם עט ונייר. האתגר השני הוא Build for Change – המערכת צריכה להיות בנויה לביצוע שינויים מהירים ותכופים והאתגר השלישי הוא Leverage Technology – לדעת להשתמש ולמנף את הכלים והטכנולוגיות הקיימים כבר בארגון וב-IT תוך הגדרת "גבולות גיזרה" בין המערכות הקיימות וה-CRM.



זקצר הוסיפה ואמרה כי מערכת CRM חייבת לספק אינטראקציה Just in Time, Just in Place מול הלקוחות"המערכת חייבת לאפשר לאנשי הארגון לנצל הזדמנות מכירה בעת התרחשותה ולטפל בצורה מיידית בפניית שירות במהירות. בנוסף, ערוץ ה- CRM צריך להשתלב בכל ערוצי התקשורת של הארגון. אנו רוצים שתהיה אפשרות ללקוח להתחיל קשר עם הארגון בערוץ אחד ולהמשיך מאותה נקודה בדיוק בערוץ אחר".



אמיר אריאל, מנהל תחום CRM במיקרוסופט ישראל, אמר בכנס: "האתגר האמיתי בתחום ה- CRM הוא לרתום את המשתמשים ולכן חשוב שהמערכת תהיה בעלת תכונות של שימושיות, גמישות ויכולת אינטגרציה, כך שניתן יהיה לנהל את המערכת בצורה טובה. חשוב גם שהמערכת תוכל לגדול במידה ויש גידול בחברה. בנוסף, חשוב מאוד לספק למשתמשים כלים שיידעו לעבוד איתם כמו אאוטלוק, וורד, אקסל וכדומה ככלים המשולבים בפלטפורמת ה-CRM של מיקרוסופט".



במסגרת הרצאה שהעביר מיקי איטין , MRD בתחום Dynamics CRM, CTO ומנכ"ל משותף באפקט, מרכז התמחות CRM Dynamics במטריקס, על פיתוח יישומים עסקיים מבוססי Dynamics CRM, הוא אמר כי "הפלטפורמה הוכיחה את עצמה כמועדפת לפיתוח יישומים עסקיים מבוססי לקוח. מ-BenchMark שעשינו בין Dynamics CRM לפלטפורמות אחרות עולה כי הפיתוח ב-Dynamics מהיר פי כמה". איטין הוסיף כי "למטריקס ידע רב, ניסיון וכלים מוכנים שמאפשרים לנו ליישם אפליקציות כאלו במהירות ובקלות".



ביום העיון נערך פאנל יועצים מומחים בתחום ה- CRM בו השתתפו דפנה כהן, מנהלת תחום CRM בחברת הייעוץ סנסקום ומנחם רוזנבלום, מנכ"ל חברת הייעוץ אלטרנטיבה. כמו כן הוצגו סיפורי לקוח נוספים של החברות תמיר פישמן וסלקום.

אולי יעניין אותך

ניוזלטר
מסע לקוח
מודל עסקי
אסטרטגיה שיווקית
 סיוון - מנכלית ובעלים משרד ליעוץ שיווקי__צלמת - מירי ביטון
 עדכני 2022 צילום אסיה רביבו

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח