ארקפה מרחיבה את רשת ארקפה בייקרי

קבוצת Arcaffe מסמנת את תחום הבולנז'רי השכונתי כיעד התרחבות מרכזי בשנים הקרובות, ותפתח עוד כ-5 סניפים לרשת ארקפה בייקרי במהלך 2017. בכך תגיע הרשת לכ-30 סניפים במרכזי שכונות מגורים וקניונים באזור המרכז.



לדברי ירון ירקוני, בעלי הקבוצה, מנוע הצמיחה העיקרי של ארקפה בשנים האחרונות הוא רשת הבייקרי, לצד תחום הקפה שבו ארקפה היא מותג מוביל. "לפני חמש שנים זיהינו ביקוש גובר בשוק לאפיית בוטיק, בדומה למה שהיה עם רשתות האספרסו-בר לפני כ-20 שנה, והחלטנו ללכת על מודל הבולנז'רי", אומר ירקוני. "השינוי הזה נבנה בהדרגה, אך אנחנו בהחלט רואים צורך בקרב הלקוחות לחווייה שהיא מעבר לבית קפה, כשמצד אחד יש ישיבה במקום עם קפה איכותי, ומצד שני לחם צרפתי באפייה מסורתית ומאפים טריים שנאפים במקום – וכל זה קרוב לבית, כאשר גם הביקוש לקניית מוצרים הביתה הולך וגובר".



הקבוצה מתמקדת במהלך ההתרחבות במיקום הסניפים בשכונות מגורים, ולא בקניונים ובמרכזים מסחריים, ותשקיע בו כ-10 מיליון שקל. בשלוש השנים האחרונות נפתחו שמונה סניפי בייקרי במרכזי שכונות בצפון תל-אביב, בשרונה מרקט וברמת השרון, ובשנה הקרובה תגיע רשת המאפיות גם לשכונת דניה בחיפה, לקיסריה, לגוש הגדול ולרחוב יגאל אלון בתל אביב. בנוסף, השקיעה הקבוצה כ-10 מיליון שקל בעדכון וברענון סניפים קיימים.



מגמת הבולנז'רי החלה להתעצם בשנים האחרונות, כאשר ניתן לזהות יותר ויותר רשתות קטנות שמתפתחות על בסיס הקונספט דוגמת בייקרי של קבוצת R2M, לחמים, לחמנינה, בר לחם ועוד. כאשר מוסיפים לכך את המגוון העצום על המדף כיום ברשתות המזון בכל הקשור ללחם מלא ומאפים מיוחדים, ואת קמפיין משרד הבריאות להעדפת לחם מדגנים מלאים, נראה שהצמיחה ההדרגתית במאפיות הבוטיק צפויה להפוך לשטף בתוך זמן קצר.



"שוק בתי הקפה רווי"


שוק בתי הקפה בישראל מגלגל כיום כ-3.5 מיליארד ₪ בשנה באמצעות רשתות ארציות ועסקים פרטיים, אך מאחורי הנתונים מסתתרת תמונה מורכבת: כ-80% מבתי העסק בתחום אינם שורדים את שלוש השנים הראשונות, וזהו אחד התחומים הנחשבים למסוכנים ביותר עסקית עפ"י מדד BDI. ירקוני, לשעבר בעל מניות בארומה ישראל, נכנס לקבוצת ארקפה לפני כחמש שנים. בשנת 2014 הפך לבעל השליטה בה לאחר שרכש את מניותיו של רון שמר, בנו של המייסד קובי שמר. למרות התהפוכות בענף, ארקפה הצליחה לשמור על מעמדה מאז נוסדה ב-1995 בשותפות עם משפחת מנסיני האיטלקית, ואף הצליחה לשמור על הבידול האיכותי, החווייה והתמחור מול הגל ששטף את הענף עם כניסת קופיקס בשנים האחרונות.


אולי יעניין אותך

מחיר בקבוק אחד 2500שח מחיר השקה 2000שח טיפול סלבוסטר דר אקרמן צילום יחצ (3)
HACKETT LONDON גיא כושי ויריב פיין קרדיט (4)
חנות של רשת דינמיקה צילום באדיבות דינמיקה (2)
שיקו נהון מנהל השיווק והסחר של מכבי פארם ורפאל חדידה ברזילי בעלים חב' ג'רוויטל ישראל צלם א
Alon Yaakob by Nadav Cohen Yonatan
דני קליש קרדיט צילום דרור סתהכל

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

יאיר ניצני בקמפיין עיגול לטובה עבור המרכז לחיילים בודדים על שם מייקל לוין - צילום
נגה גלנצר - צילום באדיבות המצולמת
שלי זהבי, בעלים משותפים בקבוצת פיט האוס ומאיר קנר מנכל חטיבת הספורט קבוצת תמוז קרדיט רום תייר