כ-1000 בוני אתרים הפועלים כיום בארץ נדרשים להיות סופרמנים. לא פחות. יחד עם מתן שירות לצרכיהם של לקוחותיהם הם נדרשים לשלוט בדיספלינות מרובות בהן: בניית האתר, תפעול מערכת ניהול תוכן, קידום ושיווק האתר במנועי חיפוש, ממשק משתמש וכו'.
בין בוני האתרים שפועלים בארץ יש מומחים בבניה, יש מומחים בעיצוב וממשק, יש מומחים בקידום וביצוע תהליכי SEO, שיווק SEM ויש מומחים בכתיבת תוכן. אין הרבה שיכולים לספק את מכלול השירותים תחת קורת גג אחת ומשום כך, נוצרים פערי ציפייה ומהם נובעים עימותים רבים עם הלקוחות.
כשהלקוח נפגע, מי שככל הנראה נפגע יותר הוא דווקא בונה האתר והרציונל מאוד פשוט: לקוח שהשקיע בעבר הרבה מאוד כסף באתר אינטרנט שלא החזיר את ההשקעה הוא לקוח שלא יתקדם עם הטכנולוגיה. שלא יעשה שימוש במודולים חדשים. שלא יחשוב על תחזוקה ושדרוג אתר האינטרנט שלו. לקוח כזה לעולם לא יהיה לקוח קבוע, ובעולם העסקי, כשכל כך קשה לגייס לקוחות חדשים, לקוחות קיימים הם הם מנוע הצמיחה. רווחיות אמיתית ניתן להשיג בקלות מלקוחות קיימים.
אז מה אפשר לעשות כדי להפוך לקוח קיים ללקוח מרוצה שחוזר ומתעדכן ומבקש עוד? כמו כל דבר בחיים – להכיר במגבלות. לא להתעקש על דרך ולא לעבוד עם הראש בקיר. בניית אתרים הוא תחום שירותי ולא תחום טכנולוגי, עליכם להתמקד בלמכור ללקוחות ולספק שירות הולם. בוני אתרים חייבים להפנים שהתמחותם היא בבניית אתרים. מוכשרים ככל שיהיו, אין להם דרך מקצועית אמיתית להבטיח ללקוח שלהם אתר שיתמוך בכל הסטנדרטים המקצועיים ובכל התקנים. אין להם את המומחיות הנדרשת כדי להבטיח שאתר האינטרנט שהם בונים יעמוד איתן למול כל איומי אבטחת המידע שרק משתכללים עם השנים. בעיקר, אין להם את הפריבילגיה להפסיד כסף. וכן, לפעמים זה מה שקורה.
מתוך התחרות העצומה על כל לקוח פוטנציאלי, הרצון להראות שהם דווקא כן יכולים, לפעמים אולי מתוך אגו שלא מאפשר להכיר במגבלות, מתוך רצון לשמור על הלקוח שלא יעבור לאיש מקצוע נוסף או אחר – הם פשוט מפסידים כסף ופוגעים בתדמית מקצועית של הענף כולו.
בכל העולם כבר מפנימים. המודל העסקי השתנה ויותר בוני אתרים מבינים שכדי לשרוד בג'ונגל העסקי שבו כל מתכנת זוטר הופך בונה אתרים, הם צריכים נקודת פתיחה טובה יותר.
הבחירה בבית תוכנה טכנולוגי שמספק את הפלטפורמה לבניית אתרי אינטרנט, בתבניות מוכנות וגמישות, עם מגוון כלים מקצועיים, היא הבחירה שמאפשרת לבוני האתרים להתמקד בליבת העסקים שלהם – בניית אתרים. הם לא צריכים להשקיע שעות ארוכות בכתיבת קודים לשפות שנות, לגלריות תמונות, לטפסים נוספים ולשירותי ערך מוסף. הם לא צריכים לבזבז שעות מיותרות של בדיקת תאימות אתר האינטרנט שהם בונים למגוון הדפדפנים הקיים ברשת. הם לא צריכים לחשוש מפריצה לאתר שבנו. הם יכולים סופסוף להתפנות ולשרת את הלקוח שלהם. לענות לכל בקשה שלו. לכל דרישה. להוכיח ללקוח שבחר בהם שעשה השקעה נבונה. שהם, בוני האתרים, יודעים, בזכות הפלטפורמה הרחבה שאיתה עם עובדים, לתת לו מענה ולהוכיח לו שאתר האינטרנט שבנו עבורו יודע לעבוד ברשת האינטרנט בשבילו, בזמן קצר, ללא תקלות ועם אפשרויות שדרוג ועדכון כל כך רבות שהלקוח פשוט יהיה מרוצה.
*הכותב הוא מנכ"ל Websplanet-Pro, ספקית פלטפורמת בניית האתרים וניהול התוכן הגדולה בישראל.