"זאפ", אתר השוואת המחירים הגדול והמוביל בישראל, משיק את Zaptrends, מערכת ראשונה מסוגה אשר מאפשרת מעקב אחר נתוני אמת בעזרת חיתוכים, גרפים, מגמות וטרנדים של כל מוצר או קטגוריה בישראל, ומספקת כלים מדויקים וברורים לניתוח שוק הצריכה הישראלי.
Zaptrends מאפשרת לבחור בקטגוריה או מוצר (לדוגמא 'טלפונים סלולאריים' או 'אייפון') ולקבל שינויי מחירים לאורך תקופות, מצב הפופולאריות של המוצרים, השוואות בין סוגי מוצרים, אורך חיי מוצר ועוד, הנותנים תמונת מצב מדויקת על ההתנהגות הצרכנית באותו נושא. כרגע מושקת המערכת לעולם היצרנים והקמעונאים, כאשר בתוך שלושה חודשים תעלה גם גרסה מיוחדת לקהל הרחב. בנוסף, באתר זאפ יופיע מדי חודש סיכום הממצאים העיקריים והמעניינים מ-Zaptrends , לטובת ציבור הגולשים.
כך לדוגמא, ניתוח נתונים בתחום המקררים מלמד כי 43% מכלל החיפושים למקררים הינם למקררים בעלי מקפיא עליון, שליש מהחיפושים הינם למקררים עם מקפיא תחתון ו- 23% הינם למקררי דלת ליד דלת. המותג הפופולארי ביותר הוא sharp עם כ- 27% מהחיפושים בקטגוריה, לאחר מכן LG וסמסונג בשוויון של 20% מהחיפושים ואלקטרה עם 10% מהחיפושים.
איתן זינגר, מנכ"ל זאפ: "זאפ חושפת היום בפני קהלים שונים, את הסודות הגדולים של הצרכנות מאחורי הקלעים. באמצעות Zaptrends נוכל לדעת מי רבי המכר האמיתיים, אלו מוצרים מידרדרים להם בפופולריות, מי הכוכב החדש בשכונה וחשוב מכל – מהי מגמת המחירים של המוצר שאנו מתכוונים לרכוש. זאפ, שפתחה לצרכנים את העיניים במתן תמונת מצב של כל מחיר של מוצר בשוק, עושה עכשיו מהפכה נוספת, כשהיא נותנת לנו כלי המשקלל גם את הפופולריות של המוצר וגם את היסטוריית המחירים שלו, והכל בדרך השוואתית שעוזרת לקבל החלטה משתלמת. אין לי ספק כי Zaptrends תהפוך עד מהרה מכלי המספק סקרנות לכלי תומך החלטה בקרב היצרנים והקמעונאים הקובעים את המחירים וכלי עזר משמעותי עבור ציבור הצרכנים. אם עד כה זאפ הייתה האוטוריטה בקבלת החלטות קניה, מעתה היא גם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של עולם הצרכנות".
המערכת המתקדמת פותחה בשיתוף פעולה עם ארבעה סטודנטים במכללה למנהל, בוגרי יחידות טכנולוגיות בצה"ל ובפיקוח וניהול טכנולוגי של חגי אלבו, CTO בזאפ.