בחופש הגדול הילדים נמצאים יותר ברשת – ההורים מעורבים פחות

הבוקר (ג') התנהל דיון בועדה לזכויות הילד של הכנסת בנושא "החופש הגדול והסכנות ברשת". במהלך הדיון הדגישו באיגוד האינטרנט הישראלי את העובדה שהאינטרנט הוא עולמם של הילדים כיום והם נמצאים שם כפי שהוריהם היו במגרש המשחקים בשכונה. במהלך הדיון הסבירו נציגי האיגוד כי "הילדים ובני הנוער מבלים את רוב זמנם בשימוש באינטרנט ורב התקשורת החברתית שלהם נעשית דרך הרשת. אך עם זאת, על פי הנתונים שהציג איגוד האינטרנט עולה כי 63% מההורים אינם מעורבים בחיים הדיגיטאליים של ילדיהם. על מנת לסייע להם, מפעיל איגוד האינטרנט קו פתוח לפניות וסיוע בפגיעות באינטרנט. פעילות הנציגים המפעילים את הקו הפתוח מתוגברת בתקופת הקיץ בה שוהים הילדים זמן רב יותר באינטרנט. נציגי האיגוד מקבלים פניות רבות מהורים, בהן – כיצד אוכל לדעת עם מי הילד מתכתב? איך שומרים על הפרטיות שלו ברשת? איך אדע אם פוגעים בילד שלי ברשת? איך מסירים תמונות ותכנים מביכים?


לאור הנתונים קראה עו"ד מי-טל גרייבר שורץ, סמנכ"ל קשרי ממשל ומשפט באיגוד האינטרנט הישראלי לפעול לחיזוק קואליציה משותפת עם הארגונים הרלבנטיים שמטרתה יצירת מעורבות הורית, כפי שזה פועל בכל בעולם. במהלך הדיון הציגו נציגי האיגוד עלייה של 200% במספר הפניות לקו הפתוח של האיגוד משנת 2012 לשנת 2013 ועומד על כ-4000 פניות. עוד עולה מהנתונים כי מתחילת הקיץ פנו יותר מ-7000 איש לאתר SAFE, המכיל הנחיות ומידע ופועל במסגרת המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי. נתי ביאליסטוק, יועץ מנכ"ל משרד התקשורת הדגיש כי חובת ספקי האינטרנט ליידע את הלקוחות בסכנות ברשת, ואת היכולת לקבל מערכת סינון תכנים בחינם.



ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), ממלא-מקום יו"ר הוועדה, הדגיש כי "רשת האינטרנט הפכה למגרש המשחקים המרכזי של ילדינו". הוא קרא לשתף בפעילות הסברה את הרשויות המקומיות והמתנ"סים ולחזק את הקואליציה ושיתוף הפעולה בין הגופים הפועלים בתחום מהממשלה, עמותות וחברות מסחריות. הוא הדגיש כי על ההורים להיות אחראים לפעילות ילדיהם גם ברשת.


איגוד האינטרנט מפעיל לאורך השנה קו פתוח לאינטרנט בטוח ומתגבר את פעילות הנציגים בתקופת הקיץ, במסגרת הפעילות של המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט. נציגי האיגוד מקבלים פניות רבות מהורים, בהן – כיצד אוכל לדעת עם מי הילד מתכתב? איך שומרים על הפרטיות שלו ברשת? איך אדע אם פוגעים בילד שלי ברשת? איך מסירים תמונות ותכנים מביכים? ניתן ליצור קשר עם נציגי הקו בטלפון 03-9700911, במייל:safe@isoc.org.il או דרך אתר "יותר חכמים מהאינטרנט".

אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח