חברת בלמוט, אחת החברות הראשונות בישראל בתחום מיכון טכנולוגי ומכונות בנקאיות, והחברה הגדולה בישראל המספקת פתרונות מיכון טכנולוגי למשימות מגוונות – מכונות לספירת מטבעות ושטרות, מכונות לזיהוי ואיתור שטרות מט"ח מזויפים, מכונות פינום, מכונות לרישום צ'קים ועוד, השלימה לאחרונה תהליך של מיתוג מחדש שבוצע ע"י חברת ING של יוסי קורן ויורם רובינגר.
יוסי קורן מחברת ING אומר כי תהליך המיתוג מחדש של בלמוט שבוצע במשך שישה חודשים, נועד להשיג אסטרטגיית מותג אפקטיבית הבנויה על ערכי ליבה של העסק, עם שני מרכזי רווח ושתי תפיסות עולם.
ליבת תהליך המיתוג הייתה להגיע יחד לדבר הבא של הלקוח שנתפר במיוחד בשבילו, וזיהוי חווית המותג שעיקרה הוא שבכל תכונה שלובים היבטים טכנולוגיים והיבטים אנושיים בפתרונות חדשניים לשירות עצמי, כשהמטרה לגעת יחד בדבר הבא; מה שמצא ביטוי ויזואלי בשפת המותג.
עמי יוספסברג, נשיא בלמוט, אומר כי בעקבות התהליך פועלת כיום בלמוט בארבע חטיבות:
bitek – טכנולוגיות מתקדמות למיכון משרדי ובנקאי; bisoft – חטיבת התוכנה; biself – חטיבת השירות העצמי; biserve – חטיבת השירות. כל חטיבה פועלת לבד, וכולן פועלות יחד כגוף אחד – balamuth.
בין הישגי החברה בשנה האחרונה מציין עמי יוספסברג את הסניף ללא מזומנים, בו מכונת ה- CPC של בלמוט היא הבסיס, ומחליפה את ביצוע הטיפול במזומנים ע"י פקידי הבנק– פעולה המהווה מרכז הפסד לבנקים עקב הצורך לטפל בהעברת כסף, ספירת השטרות, ואיתור שטרות מזויפים. – הבנק לא מרוויח מזה כסף.
נדבכים נוספים של הסניף ללא מזומנים הם מכונה להפקדת מעטפות שטרות, ומכונה להפקדת מטבעות בשירות עצמי (עם או בלי מיון).
לדברי יוספסברג, בשנה הבאה יפעלו לפחות 20-30 סניפי בנקים בקונספט של בלמוט ועם מכונות בלמוט, הכוללות ארבעה דגמים של חומרה ותוכנה.
בלמוט גם זיהתה את הצורך של טיפול בשטרות ישנים ובלויים ושטרות מזויפים, במסגרת מדיניות של בנק ישראל שהוציא תקן מחייב לגבי טיוב כספים – הטיפול והשימוש בהם, ובלמוט התכוננה לכך עוד לפני בנק ישראל כאשר הייתה החברה הראשונה שהביאה לבנקים את פתרון העתיד לטיוב שטרות סניפי.
"בשנת 2008 יצרנו תשתית לא רגילה של חומרה ותוכנה", מדגיש עמי יוספסברג. "בנינו כ- 90 מבואות טכנולוגיים עבור בנק לאומי. הצלחה לחדור לבנקים חדשים בתחום השירות העצמי, כמו דיסקונט, אגוד ומזרחי, הרחבנו את מכירת המכונות הבנקאיות ליותר לקוחות מהרובד התחתון ולא רק בנקים, והתקנו עמדות מידע בחסות בנקאית באוניברסיטת בר אילן ובמכללה למינהל".
ומה צפוי ב- 2009?
"היעד שלנו הוא לזהות את צרכי הלקוח ולבוא עם פתרונות. כך נתמקד בפרויקטים עם ROI (החזר השקעה) מהיר ללקוח, ונרחיב את פעילות השירות. היתרון שלנו טמון במעמד איכותי גבוה שלנו אצל הלקוחות, ולכך מתלווה המיתוג החדש".
בתמונה: מימין לשמאל – נרי יוספסברג, סגן נשיא בלמוט; עמי יוספסברג, נשיא בלמוט