האבולציה הטבעית במדיה לא פוסחת על הרדיו. הרדיו המסורתי האנלוגי מקבל תפנית משמעותית במיוחד, כשהוא מבצע תזוזה לערוצי האזנה דיגיטליים מכל העולם, פלטפורמות אודיו, פודקאסטים וערוצי Live Stream. הסיבות העיקריות נעוצות בפריחה המטאורית בשוק הסמארטפונים, הטאבלטים, החיבורים המהירים לאינטרנט, חבילות הגלישה הבלתי מוגבלות וציוד קצה כגון אוזניות ורמקולים לשדרוג חווית השמיעה.
סקר חדש שערכו משרד הפרסום TEENK , המתמחה בבני נוער ו- ADiO רשת הפרסום הישראלית ברדיו אונליין, מוכיח את המגמה ומראה כי 87% מהנסקרים נטשו את הרדיו המסורתי ומאזינים לתחנות רדיו אונליין מהעולם כמ iTube, www.181.fm, www.sky.fm, www.1.fm , jango.com ואפליקציות מוסיקה הנשענות על תכני YouTube. ניתן להניח כי הקהל הצעיר נתקל ברדיו FM המסורתי כאשר הם עם ההורים ברכב וגם זה כפי הנראה לזמן מוגבל שכן 21% מהם צינו כי הם מחוברים לרדיו אונליין גם בזמן נסיעות, 18% בדרך לביה"ס.
יניב ויצמן, מנכ"ל TEENK: " אנו רואים את העלייה המתמשכת בהאזנה לפלטפורמות אינטרנטיות בקרב צעירים ובני נוער באמצעות המחשב והסמארטפון. הנתונים שהוליד סקר זה מציבים אתגר משמעותי, אשר מצריכים אותנו להתאים בין המסרים והקמפיינים לעולם החדש באונליין המצריך תוכן אודיו ממוקד וג'ינגלים".
הסקר מתקף מגמה עולמית ומהפכה של ממש בהרגלי ההאזנה לרדיו. השבוע (05/03/14) פורסם בארה"ב מחקר נוסף מבית Edison The Infinite Dial 2014 המציג את המשך הצמיחה בהאזנה אונליין כאשר 124 מליון אמריקאים מאזינים לרדיו באמצעות האינטרנט בכל חודש, 13 שעות בממוצע בשבוע עם גידול מרשים של 26% בהאזנה באמצעות הסמארטפון ברכב. 75% בגילאי 12-24 ו- 50% בגילאי 25-54 מאזינים אונליין.
דרור גנות, מנכל ומייסד ADIO: "בישראל כמו בכל העולם בני הנוער והצעירים נטשו את הרדיו המסורתי ועברו למרחב הדיגיטלי להאזנה רציפה המלווה אותם לאורך כל היום. הצעירים מייצגים את הרגלי הMY AUDIO ומאזינים לתכנים המועדפים עליהם, בזמן שלהם ובמכשיר האישי שלהם בכל פעילות בה נמצאים. סקר זה מתקף ומחדד את הבשורה למפרסמים – אם הם מכוונים לרדיו לצעירים- הם ימצאו אותם באונליין".
המחקר גם מצא כי רוב המשתמשים, הן לרדיו המסורתי והן לרדיו אונליין, טוענים כי הפרסום ברדיו הינו מחיר הולם לתוכן אודיו בחינם. תפיסה זו מחזקת את ההתייחסות החיובית לפרסומות ולאפקטיביות הקמפיינים ברדיו.
" יש הזדמנות חדשה למפרסמים, מוסיף ויצמן, "להגיע לקהל הרלוונטי בזמן האזנה וודאית ובמקבצי פרסום קצרים מאוד (ברייק זהב בלבד- 1-2 פרסומות תוך כדי האזנה). מקבצי פרסום של 'פרסומת אחת וחזרנו' הינם מגרש משחקים מעולה לכל צוות קריאייטיב לייצר מסרים שיווקיים נחשקים ומעניינים ולא כאלה המבוססים על בולטות במקבץ הפרסומות הארוך ברדיו המסורתי".
"יכולות הטירגוט ברדיו אונליין מאפשרות מיקוד לכל סוגי קהלי המטרה, הגשת פרסום קצרצר בזמן האזנה וודאית, מעקב אחר חשיפות ששודרו בפועל ודוחות מדיה מהודקים לפי סוג מכשיר דרכו מאזינים ואזור גיאוגרפי המבוססIP . חשיפה ממוקדת, בעלויות הפקה ופרסום אטרקטיביות של מדיום חדשני ובקריאטיב קל לביצוע. הפרסום ברדיו אונליין מחזק את הפרסום ברדיו המסורתי ומגדיל את הכיסוי לאוזנים נוספות, קהל מתקדם ואיכותי המאזין לתוכן המועדף עליו באזורים בהם הרדיו המסורתי פחות פעיל כגון זמן העבודה, בפעילות ספורט ובחדר כושר – הדור החדש ברדיו" מסכם גנות.