גוגל תקיים את חג הקניות שלה בפעם השניה

Shopping IL, מועד קניות מקוונות הנערך ביוזמת Google ובשיתוף ישראכרט, יתקיים זו השנה השנייה ברציפות ותיערך בתאריכים 11-12 בנובמבר. היוזמה, שהושקה בשנה שעברה, הורחבה באופן משמעותי וצפויים להשתתף בה 300 עסקים ישראלים (לעומת כ-125 אשתקד), מרביתם עסקים קטנים שיציעו 2,200 מבצעים במגוון רחב של תחומים: אופנה, חשמל ואלקטרוניקה, ילדים, פנאי ומתנות, כלי בית ועוד.



לראשונה יוצעו למכירה במהלך ימי הקניות רכבים חדשים ישירות מהיבואן וכן חבילות תיירות ליעדים מובילים. בנוסף בכל שעה יוצעו מבצעים ייחודיים שיוגבלו בזמן ובכמות. כל בתי העסק ומבצעי ימי המכירה, יוצגו ויקודמו באתר ייעודי בכתובת shoppingil.co.il. לצד עסקים קטנים רבים, צפויות גם רשתות מובילות לקחת חלק בימי Shopping IL, בהן: קסטרו, רנואר, גולף קידס, לובינסקי (עם מותגי פיג'ו, סיטרואן) ודלק מוטורס (עם מותג פורד), סוהו, ארקיע, מלונות פתאל, דלתא, באליגם, ועוד.



השתתפות בתי העסק במיזם היא ללא תשלום אך מותנית בעמידה במספר קריטריונים על מנת להבטיח כי הלקוחות ייהנו מאתר איכותי, חווית קניה טובה והטבות של ממש במסגרת ימי החגיגה. חשוב לציין כי בתי העסק המשתתפים אינם נדרשים לשלם עבור ההשתתפות או הפניות מהאתר.



על פי נתוני Google, בשנה שעברה כחצי מיליון ישראלים ביקרו באתר Shopping IL. בסך הכל נרשמו כ- 1.1 מיליון כניסות ל- 152 החנויות הווירטואליות שלקחו חלק במיזם. 44% מתנועת הגולשים לאתר המכירות הגיע ממכשירים ניידים והצפי לקראת השנה עומד על יותר מ-50%. היקף המכירות בשני ימי החגיגה עמד על פי 6 לעומת יום רגיל. בנוסף, כ- 67% מהרוכשים סיפרו שקנו באתר ישראלי שלא הכירו קודם.



הערכה היא כי היקף המכירות הכולל בימי החגיגה בשנה שעברה עמד על כ-20 מיליון שקל. הערך הכלכלי של הפרויקט עבור בתי העסק שנטלו בו נאמד בכ-60 מיליון שקל ע"י חברת המחקר הלוי דואק, הנובעים, בין היתר, מהגברת המודעות לקניות אונליין, הצטרפות לקוחות חדשים, השקעות באתרי המסחר האלקטרוניים ומעבר למכירות במובייל. לאור הרחבה משמעותית של מספר בתי העסק והמבצעים, ההערכה השנה כי היקף המכירות יעמוד על 30 מיליון שקל לפחות, עליה של 50% לעומת שנה שעברה.



פרויקט Shopping IL נולד במטרה לחשוף את הצרכנים לבתי עסק ישראליים שמוכרים ברשת ולהעלות את המודעות למגוון האופציות הרחב


הקיים בארץ לקניות אונליין.



במסגרת ימי המכירות, ישראכרט תשיק את MasterPass – פתרון תשלום דיגיטלי שמאפשר תשלום אינטרנטי ללא צורך בהקלדת פרטי כרטיס האשראי. כל עסקה שתבוצע במסגרת Shopping IL באמצעות MasterPass תקבל הנחה נוספת של 30 שקלים בנוסף על ההנחות הניתנות במסגרת האירוע. ההנחה תינתן רק בבתי העסק המאפשרים קבלת תשלום בעזרת השיטה החדשה.



ממחקר שערכה Google עם שילוב מילווארד בראון בחודש יולי האחרון בנושא הרגלי קנייה באינטרנט[i], עולה כי הישראלים מעדיפים לקנות באתרים בינלאומיים. לטענתם החסרונות העיקריים של אתרים ישראליים בהשוואה לאתרים מחו"ל, הם המחירים והמבצעים, כשהיתרונות הבולטים הם שפה, מטבע, הטיפול בהחזרות ומותגים מקומיים. יתרונות אלה נתפסים כחשובים בעיקר בקרב אלו שקונים באתרים המקומיים, אך פחות בקרב אלה שקונים בעיקר באתרים מחו"ל.



עוד עולה מהמחקר כי כרבע מהצרכנים הם קונים "כבדים" שביצעו לפחות חמש רכישות באינטרנט במהלך החודשיים האחרונים שקדמו למועד המחקר. כשליש מהם הוציאו מעל 500 שקל בקניות באינטרנט בחודשיים אלו. יותר ממחצית מהנשאלים היו מוכנים לשלם פרמיה על קנייה באתרים ישראליים, מרביתם ציינו פרמייה של כ-5%-20%. המשמעות היא, שבהשקעה והכוונה נכונה ניתן להשאיר את הרכישות המקוונות בישראל, לחזק את השחקנים המקומיים ולתרום לצמיחה ולהגברת התחרות.



ממחקר בינלאומי שערכה Google עם ii TNS עולה כי ב-2015 93% מהישראלים החזיקו בטלפון סלולרי, מתוכם כ-75% הם בעלי סמארטפון, אך יותר מ50% נתקלו בבעיות בגלישה באתרים דרך המובייל. במצב כזה כ-30% יחפשו אתר מותאם למובייל כשבעיות אלו קורות.

אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח