גימיקים בשיווק ושדרוגם

עולם השיווק של היום מפותח ומורכב, ולפעמים נדמה שאנחנו צריכים להיאבק על תשומת לבם של הלקוחות ביתר שאת. אבל חשוב לזכור ששיווק זו מלאכה מתוחכמת. לא תמיד חשוב מי צועק הכי חזק או למי יש את נוכחות המרשימה ביותר. את תשומת לבם של הלקוחות אפשר להשיג גם באמצעים ממולחים ועקיפים, למשל – גימיקים שיווקיים. הרעיון של גימיק הוא שהוא מצליח לא רק לעורר עניין רגעי אצל הלקוח הפוטנציאלי שלנו, אלא ליצור קשר ברור ולפעמים ממשי בין הלקוח לבין העסק.



  • אוכל. הדרך אל הלב עוברת בקיבה: זו אחת האמיתות העתיקות, והנכונות, בעולם. גימיק שיווקי מוצלח יכול להשתמש באהדה האנושית למזון בצורה יעילה וידידותית במיוחד. דברי מאפה כמו עוגיות או מאפינס יכולים להיות מושלמים לכך: אפשר למשל לשלב את הלוגו של בית העסק בדברי מאפה לייצר עוגיות בצורת הלוגו. את ההפצה אפשר לעשות באופן עצמאי, או בשיתוף פעולה עם מאפיה, בית קפה מקומי ואפילו רשת מזון. זוהי דרך בטוחה לחשוף את הלוגו ופרטי העסק ללקוחות, ולוודא שיזכרו אותם. דרך נוספת ובטוחה לקנות את לבם של לקוחות (טוב, בעיקר ילדים – שיכולים גם הם להיות לקוחות פוטנציאליים): חלוקה של סוכריות על מקל ממותגות, כלומר עם לוגו העסק. סוכריות כאלה הן גם עמידות יותר ויכולות להצטרף לכל קנייה בבית העסק ואפשר גם לחלקן ברחוב.
  • אירועים. הכוונה אינה לאירועים גנריים אלא לאירועים ייעודיים, למשל בנושא מסוים שאותו אפשר לקשר לשירותי או למוצרי העסק. אפשר לערוך הפנינג בנושא קיימות ואיכות סביבה, מסיבת תה להורים וילדים, אירוע סוף-שבוע בנושא נופש ועוד ועוד. כמובן, אירוע כזה מצריך קידום ופרסום משל עצמו, אך הוא טומן בחובו פוטנציאל גדול לחשיפת העסק, ומאפשר חלוקה של מוצרים ומידע פרסומי בעל ערך.

מתנות. חלוקה של מוצרי קידום מכירות ומתנות ממותגות אינה גימיק כשלעצמה, אך אם היא מתוכננת בחוכמה, אפשר למנף אותה היטב ולהפוך אותה לרעיון שיווקי מדליק ובעל ערך. יש כמה דרכים לעשות זאת, למשל לחלק מוצרים מיוחדים ושימושיים, שיזכירו למשתמש את בית העסק באופן מתמיד – מטריה מרובעת, מחזיק מפתחות המכיל תמונה אישית או דיסק-און-קי, תיק מדליק שניתן להשתמש בו בכל הזדמנות, אחז משקפיים הנתלה על הקיר או על לוח המחוונים באוטו, עט תלוי על המקרר ועוד.



  • מבצעים. גם מבצעים אינם בדיוק המצאת הגלגל, אך אפשר בקלות להפוך אותם לגימיק ואפילו לאטרקציה. למשל, במקום לערוך מבצעים שמציעים זכייה בשירותי או מוצרי העסק, שווה לפעמים להשקיע במבצע חד פעמי גדול שמזכה את הזוכים בחוויה בלתי נשכחת, או בשירות או מוצר שישרת אותם באופן מיוחד. בין אם מדובר בטיסה בכדור פורח, בסוף שבוע בצימר בצפון אובקפה ומאפה חינם למשך שנה – זכייה במבצע טוב משאירה חותם וזיכרון חיובי. יתרון נוסף הוא שלצורך מבצעים כאלה צריך לשתף פעולה עם חברות, ארגונים ובעלי עסקים אחרים. זה תורם ליצירת קשרים עסקיים ויחסי גומלין חיוביים, וכך תורם לעסק גם בדרכים נוספות. במילים אחרות – השקעה משתלמת לטווח הארוך.
  • כדי שהגימיק יהיה יעיל, חשוב להשקיע מחשבה ותכנון. כדאי תמיד להעדיף מוצר איכותי, גם אם קטן, או רעיון בעל ערך מוסף – מכיוון שהם מוכיחים את יעילותם ופעולתם לאורך זמן.
המאמר נכתב על ידי תיקו – רעיונות שיווקיים

אולי יעניין אותך

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 דירה להשכיר הדמייה
אסטרטגיה שיווקית
 LAGO - חתונת מיכאל וחן - צילום גיא סידי (844)
BOSS חליפה 6589 שח + עניבה 659שח צילום באדיבות המותג (1)
 דגם 4200 צילום באדיבות ניופאן

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח