נתוני סקר ™TGI בני נוער גילאי 12-17 2006/7, שפורסמו היום, מעידים על עלייה של מעל 25% בזמן המוקדש לגלישה באינטרנט בשבוע ממוצע לעומת הסקר הקודם שנערך בשנת 2004, וזאת על חשבון הזמן שהם מקדישים לאמצעי מדיה אחרים, כגון רדיו ומגזינים.
מממצאי הסקר החדש, שנערך בין החודשים נובמבר 2006-ינואר 2007, עולים מספר מגמות:
בהשוואה לסקר TGI נוער שבוצע בשנת 2004 ניתן לאפיין המשך מגמת עלייה בהשקעת הזמן שמוקדש לגלישה באינטרנט. כמוכן, קיימת יציבות בזמן קריאה בעיתונים היומיים, אך הזמן המוקדש לקריאת מגזינים מצוי בירידה מתמשכת משנת 2002.
– עיתונות יומית: זמן קריאה ממוצע ביום חול עומד על כ-18 דקות, בדומה לנתוני 2004.
– מגזינים: ירידה בזמן קריאה ממוצע מ-30 דקות בשבוע ממוצע ב-2004 ל-26 דקות ב-2006.
– טלוויזיה: יציבות בזמן הצפייה בטלוויזיה (כשעתיים ועשרים דקות ביום חול ממוצע).
– המשך ירידה בזמן המוקדש להאזנה לרדיו – ל-53 דקות ביום חול ממוצע לעומת מעל שעה ב-2004. מעניין לציין בנקודה זו כי אחוז בני הנוער בעלי מכשיר מדיה נייד (נגן MP3, MP4 וכו') עלה מכ-16% ב-2004 ללמעלה מ- 60% ב-2006, מתוכם 20% ציינו כי יש ברשותם מכשיר בעל נפח דיסק של Gb20 ומעלה.
– אינטרנט: עליה בזמן גלישה מהבית מ-6 שעות ו-22 דקות בשבוע ממוצע ב-2004 ל-8 שעות ו-9 דקות ב-2006.
עוד עלה מהסקר כי השתנו הנושאים המטרידים את בני הנוער של היום לעומת 2004:
– בדומה ל-2004 הנושא המדאיג ביותר את בני הנוער הוא 'התעללות בילדים' – כ-75% ציינו נושא זה כמאוד מדאיג.
– נושא הנזקים משימוש בסמים דורג כנושא השני בחשיבותו (כמו ב-2004) – כ-63% ציינו נושא זה כמאוד מדאיג.
– למרות הדאגה מטרור (כ-60% ציינו אותו כמאוד מדאיג), הנוער פחות מודאג מהנושא בהשוואה לשנת 2004 בה 63% ציינו אותו כמאוד מדאיג. לעומת זאת, בשל החדשות בנושא התפתחות היכולת הגרעינית באזור, הדאגה ממלחמה גרעינית עלתה מ- 49% ל-57% ואף הדאגה ממלחמה כללית עלתה מ-44% ל-49%.
– בני הנוער מודאגים גם ממצב החינוך – 44% ציינו נושא זה כמדאיג לעומת 41% ב-2004.
– למרות זאת החיים לאחר סיום הלימודים בבית הספר נראים לבני הנוער יותר בטוחים, ו'רק' 37% מהם מודאגים מאבטלה לעומת 45% ב-2004 כאשר שוק העבודה היה פחות יציב.
– נראה כי למרות התקשורת בנושא חשיבות איכות הסביבה, המסרים הירוקים אינם מחלחלים למערכת החינוך וקיימת ירידה בחשיבות או בדאגה לגבי נושאים אלה: רק 30% מהנוער מודאגים מזיהום האוויר ו-24% מהחור באוזון – שני הפרמטרים הנ"ל נמוכים מאלה שהתקבלו ב-2004.
– כמו כל 'ילד יהודי טוב', האמא היא הדמות המוערצת ביותר ע"י בני הנוער – עדיין מספר אחת – 63% ציינו זאת. רק 5.5% ציינו מנהיג/ה פוליטי/ת ישראלי (ירידה מ-6.4% ב-2004). 3.2% ציינו מנהיג/ה פוליטי/ת מחו"ל (עלייה מ1.8% ב-2004).
איתן כסיף, מנכ"ל TGI ישראל מסר כי סקר TGI™ נוער 2006 מהווה מענה לצורך של עולם השיווק להבין לעומק את עולם הנוער שמוגדר במקרים רבים כקהל מטרה אסטרטגי לארגונים/מותגים רבים ומתווסף היום לכלי העבודה של מנהלי השיווק והפלנרים השואפים למקסם את תהליכי קבלת ההחלטות השיווקיות על בסיס מידע ולא על פי אינטואיציה.
מאגר המידע השיווקי TGI™ מבוצע ע"י חברת 'מחקרי סינגל סורס' מקבוצת טלסקר. מאגר ™TGI נוער מבוסס על מדגם מייצג של 1,000 מרואיינים בקרב האוכלוסייה היהודית בגילאי 12-17, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ- 500 אלף נפש. סקר TGI™ נוער נערך כל שנתיים, והנתונים החדשים מהווים את הסקר החמישי מאז השקתו.