יגיעו או לא יגיעו? זוהי השאלה המעסיקה בימים אלה מלונאים רבים, בעיקר בערי החוף ובבירה. התיירות מצרפת, העוגן המרכזי של המלונות מדי כל קיץ כמעט, טרם נראית באופק וסף הדאגה של לא מעט מלונאים עולה ככל שעוברים הימים. חלק מהם מודים שכבר החלו לתכנן צעדי התייעלות למקרה שלא יצליחו למלא את החדרים.
אז מדוע הם כבר לא כאן, כמו בשנים עברו? הסיבות רבות, אך בראשן נראה שמרביתם אימצו את תרבות "הרגע האחרון" במטרה להשיג מחיר זול יותר של החבילה לישראל. בעלי הממון מביניהם, דווקא מגיעים, אך ברשותם דירות נופש והם אינם זקוקים לשירותי המלון. שערו הגבוה של השקל לעומת האירו והדולר, מרתיע אף הוא ומייקר את עלות השהות בארץ לעומת שנים עברו.
לדברי מנהל של מלון מוביל בת"א, אי-הודאות כבר מתחילה לתת סימנים שליליים ועובדים שנשכרו לחזק את מערך המלון בקיץ קיבלו הודעה על קיצור משמרות או הפסקת עבודה. "כל המלונות בחוף נמצאים בלחץ," הוא מזהיר. "אם התיירות מצרפת לא תגיע בסופו של דבר כולנו נהיה בצרות גדולות."
"הטיסה לכאן יקרה מאוד"
לורן רומאני, מנהל לשכת התיירות של צרפת בארץ, מגלה הבנה למצבם של המלונאים אך פחות ליוקר החבילה: "הנופש בישראל הופך יקר מאוד והדולר הנמוך מביא לכך שהמון צרפתים טסים לארה"ב במקום להגיע ארצה." לדבריו, חלק מהצרפתים שנהגו להגיע לכאן מדי קיץ בחרו להישאר ולנפוש בארצם או במדינות השכנות.
חברות התעופה המטיסות את התיירים מצרפת לישראל, אייר פראנס בראשן, מדווחות דווקא על תפוסות גבוהות וביקושים משביעי רצון. אייר פראנס למשל, הוסיפה הקיץ טיסה יומית שלישית על מנת לתת מענה לביקושים מצד תיירים שמבקשים להגיע ארצה אך נותרים ללא מקום בטיסות.
"אין מספיק קיבולת בקווים בין צרפת לישראל," מלין רומאני. "אפילו שאייר פראנס הוסיפה טיסה יומית, המחירים נותרו גבוהים. נכון, מדובר בקהל שאוהב את ישראל אך גם לאהבה יש מחיר. כרגע, מה שניתן לעשות הוא להוזיל את מחירי הטיסות והחבילות לקהילה היהודית על מנת להביאם ארצה."
פורסם באתר Educational Travel