דור ה- Z מבקש: אל תדברו איתי

כיום, כשצרכנים אינם כבולים לחברות ויכולים להחליף את הבנק או
חברת הסלולר בלחיצת כפתור, נדרשות החברות להשקיע יותר בטכנולוגיות שמחזקות את
האמון בין הצרכנים לחברה על מנת להשאירם. איך מעדיפים הצרכנים לתקשר עם החברות?
לקבל מידע על מבצעים ואפילו לבצע פעולות כמו רכישות, מימוש מבצעים ועוד? סקר שערכה
חברת מחקרי השוק ארלינגטון עבור אידומו הישראלית (
IDOMOO)
בקרב מדגם מייצג של 2000 נשאלים מקבוצות גיל שונות בארה"ב ובריטניה, שופך אור
על אחד האתגרים של חברות ומותגים לרכוש את אמון לקוחותיהם – הפער הבין דורי.

האי-מייל
עדיין שולט
:

אימייל הוא עדיין ערוץ
התקשורת המועדף על צרכנים, עם 52% מהמשיבים שדירגו אותו כערוץ המוביל שדרכו יעדיפו
לקבל מידע מחברות. עם זאת, המייל מבוקש יותר בקרב המבוגרים, בני דור ה-
X , כאשר 60% מהם מעוניינים במייל כדרך
תקשורת עיקרית מול מותגים, לעומת פחות מ 30% בקרב דור ה- ה-
Z, שמראה התעניינות גוברת גם בערוצי התקשורת המתקדמים
יותר.

דרישה
לתקשורת פרסונלית

מגמת התקשורת הפרסונלית בין חברות לצרכני
קצה קפצה בתקופת הקורונה, אך לדעת הצרכנים כנראה שלא מספיק. בסקר של אידומו צרכנים מעידים
שהיו רוצים לקבל יותר התאמה אישית בתכנים שחברות שולחות להם. הרצון לחוות תקשורת
פרסונלית מחברות גדול יותר בקרב הצעירים ובעלי הכנסה גבוהה. כשמדובר בשיתוף נתונים
שיאפשרו למותגים לייצר התאמה אישית ברמה גבוהה, 72% מהמשיבים מוכנים לשתף
נתונים.


עליית
תרבות הויז'ואל

הוידאו הוא הכלי הנחשק ביותר עם 4
מתוך 5 צעירים, בני דור ה-
Z, שמעוניינים לקבל יותר סרטוני וידאו ממותגים
וחברות. בדומה לכך גם כל 4 מתוך 5 מרוויחי הכנסה גבוהה מעוניינים לקבל יותר תכני וידאו
מחברות. מעל לחצי מהנשאלים (53%), אומרים שמעולם לא קיבלו תכני וידאו מחברות או
מותגים.

וידאו
מותאם אישית

רוב הנשאלים מעוניינים לקבל וידאו בהתאמה
אישית, אך בפועל, וידאו הוא כלי התקשורת הכי פחות נפוץ
בין חברות לצרכנים. השילוב של וידאו והתאמה אישית – הוא על פי הסקר המדיום
היעיל ביותר בשימור לקוחות.

על פי המחקר- וידאו פרסונלי מעלה את
הסבירות לשימור הלקוח פי 4, מאשר הסבירות לשימור הלקוח בחשיפה לווידאו גנרי.
גם הנשאלים שהצהירו שהם מעדיפים טקסט על וידיאו, ברגע שנחשפו לווידאו מותאם אישית,
ביקשו לקבל יותר תכנים כאלה בעתיד. וידאו פרסונלי הוא הגורם בעל הסבירות הגבוהה
ביותר לגרום לצרכנים להרגיש מוערכים ולהמליץ ​​על המותג.



איך תראה התקשורת בין חברות לצרכנים בעתיד?

וידאו מתקדם, אינטראקטיבי וכזה שיכול להתעדכן לפי משתנים. הדור שיהיה אחראי
על מהפכת התקשורת בין חברות לצרכנים הוא דור ה
Z, או כמו שנוהגים לכנותו
באידומו – דור ה-
MUTE. הצעירים שהפכו את סרטוני הוידאו הקצרים לערוץ תקשורת מרכזי
בחייהם, דורשים גם מהחברות השמרניות ביותר לנהוג בהתאם. לפי ממצאי הסקר, למרות
שווידאו פרסונלי עדיין ערוץ תקשורת פחות שכיח, דור ה-
Z ובעלי ההכנסה הגבוהה כמהים
אליו במיוחד. הצרכנים מוכנים להתאמה אישית מלאה והם סומכים על מותגים שישמרו על
הנתונים שלהם מאובטחים כדי לאפשר זאת. כשזה מגיע לווידאו, כאמור, עדיין יש ביקוש
צרכני משמעותי שלא מנוצל.

דור ה- Z נמצאים ב- 59% יותר סבירות לרצות וידאו אינטראקטיבי. גם בעלי הכנסה גבוהה
היו רוצים לקבל וידאו אינטראקטיבי, ונמצאים ב47% סבירות לרצות וידאו אינטראקטיבי
ומותאם אישית.

עם זאת, מדובר בדרך שלא מנוצלת כראוי על
ידי חברות, כאשר 77% מהצרכנים עדיין לא קיבלו וידאו מותאם אישית מחברה או
מותג שהם מתקשרים איתם.

דני קליש, מייסד ו CTO אידומו: "היום כדי להגיע לליבם של
המילניאלז ודור ה
-Z, צריך לעשות שימוש בוויזואליה מרשימה של וידאו. האבסורד הוא
שלמרות שווידאו הוא המדיום המועדף, זה גם המדיום שהכי פחות התקדם ב-20 שנה
האחרונות. המטרה שלנו היא להפוך את הוידאו ליצור עדכני, חי ואינטראקטיבי ולגרום
לכל לקוח של בנק למשל להרגיש שמנכ"ל הבנק יושב איתו בסלון, מסתכל על הנתונים
שלו ומראה לו איזה מסלול משכנתא כדאי לו לקחת. סרטון הוא דרך מצוינת להפוך משהו
מסובך לפשוט."

אולי יעניין אותך

 שיניים
 שם
pic2(1)
sodastream(3)
alon-loria(4)
12931

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח