בשבוע שעבר משרד התקשורת מורל–צור הודיעו על התפטרותם לאחר נאומו של הנשיא לשעבר, משה קצב. עורך הדין אמנון שומרון, העומד בראש משרד זליגר שומרון תקשורת ומלווה את משפחת קצב מזה שלוש שנים, מונה ביום א' לרכז את ענייניה התקשורתיים של משפחת הנשיא לשעבר.
במכתב אישי ליועץ התקשורת החדש של קצב, עו"ד אמנון שומרון, כתבה דפנה טריואקס, הבעלים של טריואקס יחסי ציבור, "ביום שלא תרגיש איתו בנוח "בין הסדינים" ומחוצה להם (תרתי משמע) אני ממליצה בפניך, תעשה לעצמך וללקוח שלך שירות הרבה יותר טוב , פשוט תעזוב".
במכתבה איחלה ליועץ החדש בהצלחה בתפקידו החדש, השנוי במחלוקת לכל הדעות והוסיפה: "למרות הביקורת הקשה שהוטחה על ידי מובילי ענף יחסי הציבור בקודמיך לתפקיד, אני אומרת: לך עם הלב שלך. איך שתרגיש. אתה יודע, מנכ"ל גדול פעם אמר לי שמנהל טוב חייב כימיה עם שלושת יועציו החשובים: עורך דינו, רואה החשבון שלו ויועץ התקשורת שלו. אם אין כימיה חבל על הזמן".
בפנייתה ליועץ הוסיפה דפנה כי היא מבינה שגם הוא כמו כולם עובד למטרות רווח אך עם זאת היא ממליצה: "ביום שלא תרגיש איתו בנוח,פשוט תעזוב. תגיש התפטרות. לך עם הלב שלך".
"תזכור, שהלקוח שלך הוא בעצם כמו עוד וופלה שזקוקה ליחסי ציבור, גם כשידעת מראש שהיא מלאה בתולעים וקיבלה דירוג נמוך אצל מבקרי האוכל. גם שמנכ"ל פס היצור במפעל מסתיר בפניך תאריך של פג תוקף או משתמש ברכיבי מוצר אחרים ממה שהוא מצהיר על העטיפה", הסבירה טריואקס באופן מטאפורי וסיכמה, "בשני המקרים מדובר בעבודה מקצועית נטו. עבודה שאתה כיועץ צריך להרגיש איתה שלם. וביום שאתה לא, תעשה חשבון נפש לעצמך ולך עם הלב שלך. אל תקשיב לביקורת".
עמדתה של דפנה טריואקס במכתבה ליועץ עומדת בניגוד מוחלט לרני רהב ואירנה שלמור שפרסמו את עמדותיהם בתחילת השבוע. כזכור, רהב טען כי לא נוטשים פצוע בשטח ואמר: "אני רק רוצה שאנשים יהיו מודעים לכך שאתם חריגים לרעה בענף שלנו מול כל יועצי התקשורת שמנסים בכל דרך לשמור על לויאליות חסרת פשרות ללקוחותיהם, תוך שמירה על יושרה כנה מול אמצעי התקשורת".
"אנחנו, אנשי התקשורת, אמנם לא מחויבים בשבועת אמונים למקצוע וללקוח, כמו רופאים או עורכי דין, אבל אנחנו מחויבים באתיקה. אמר רהב "אנו לא יכולים להתנער מאחריות ולזרוק לקוח, כי הוא היה "לא בסדר". לא עושים דברים כאלה רק כדי לצאת בשלום, להציל את עצמכם ולומר לאחר מעשה: "זה לא אנחנו, ידינו חפות מפשע".
יעוץ תקשורת – לא בכל מחיר