האיגוד הבינלאומי ליחסי ציבור (IPRA) קיים את פגישות מועצת המנהלים וההנהלה הראשונות שלו לשנת 2005 בבריסל, תחת הנהגתו של הנשיא לשנת 2005, צ'רלס ון דר סטרטן ואייט, שותף-מנהל של חברת יחסי הציבור יורופיאן קומיוניקיישן סטרטג'יס מבריסל.
לפגישות אלה קדם סמינר מקצועי בו הרצו לוק דה ברבנדר, סגן נשיא בוסטון קונסלטינג גרופ, על יצירתיות ותקשורת; פרופ' אריק דה קלניר, מנכ"ל קרדייב, על הרלבנטיות של אחריות ארגונית; ורוברט מנצ'ין, יו"ר גאלופ אירופה, על אתגרי התקשורת של אירופה המורחבת.
IPRA הוקם רשמית ב- 1 במאי 1955 בלונדון, עם אימוץ חוקה ומינוי מועצת IPRA הראשונה שכללה 14 חברות מחמש מדינות. קוד ההתנהלות הראשון של הארגון אומץ בוונציה ב- 1961. קוד האתיקה הרשמי של IPRA, שהושפע רבות מהצהרת זכויות האדם, אושר מאוחר יותר באתונה, ואושרר בליסבון.
50 שנה אחרי הקמתו הפך IPRA לארגון של יותר מ- 1,000 חברים מלמעלה מ- 100 מדינות בעולם, והוא הארגון הבינלאומי הגדול ביותר של אנשי יחסי ציבור בכירים.
כגוף המוכר רשמית ע"י האו"מ ואונסקו כשותף אמין ובר-סמכא בכל המדובר בעיצוב הדעה של מקצוע התקשורת, IPRA זכה לאמינותו ע"י הקדשת רבים ממאמציו ומשאביו לתמיכה בחינוך ומחקר בתחום יחסי הציבור. תוכנית פרסי הזהב העולמיים (GWA) של האיגוד מושכת מדי שנה מאות מועמדויות מרחבי העולם.
לישראל 15 חברים ב- IPRA, בעלי משרדי יחסי ציבור ודוברים, ואת ישראל מייצגים באיגוד סילביה בית-הלחמי, דוברת התעשייה האווירית ויו"ר האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות; ורענן רוגל, מנכ"ל חברת יחסי הציבור דורן תקשורת.
מאז הקמתו עבר IPRA שינויים רבים להתאמתו להתפתחות המקצוע בכל המדובר בסביבה אתגרית. למרות שמספרם של אנשי יחסי ציבור בעולם מגיע היום למיליונים, הרי גם בעידן המידע המטרה המקורית של מייסדי האיגוד נשארת עדיין רלבנטית: העלאת הסטנדרטים של המקצוע במדינות השונות ושיפור איכות ויעילות העוסקים בו ברחבי העולם, נשארים שניים מהאתגרים הקבועים של המקצוע.
"עם כל ההתקדמות שנעשה במקצוע יחסי הציבור בתחומי ההתמחות השונים, הצורך לשמור על ערנות ותשומת לב לפרטים לא פחת. חופש הביטוי וההבעה, אתיקה ושקיפות נשארו נושאים בעייתיים במדינות רבות ברחבי העולם", אמר צ'רלס ון דר סטרטן ואייט, נשיא IPRA.
שיאה של שנת ה- 50 של IPRA יהיה בקונגרס העולמי ה- 16 שיתקיים באיסטנבול, תורכיה, ב- 28-26 ביוני השנה, כאשר קרוב ל- 1,000 משתתפים מרחבי העולם צפויים לקחת חלק בכנס שיתמקד בנושא "אמון" – כאחת מאבני הפינה של מקצוע יחסי הציבור. נושאים נוספים שיידונו בכנס באיסטנבול יהיו איכות מקצועית והתנהגות אתית במקצוע יחסי הציבור.