האשה הישראלית הרבה יותר טכנולוגית, משוחררת, צרכנית מתוחכמת ופחות מתפתה לרכוש מותגים

מכון המחקר " רותם TRI " בניהולו של ד"ר אריה רותם ביצע מחקר מקיף של 1184 על התנהגות הצרכנית של האשה הישראלית מודל 2009 . המחקר נערך בהשוואה למחקר דומה שערך המכון בשנת 2000. מתוצאות המחקר עולה מגמה מעודדת לפיה, בהשוואה לעשור הקודם, הנשים הישראליות עברו תהליכים שמתבטאים בכך שהן הפכו לצרכניות מתוחכמות יותר (מודעת כיום יותר לכסף שהיא מוציאה, לא מתפתה בקלות לרכוש מותגים). בנוסף נמצא במחקר ההשוואתי שאחוז הנשים בישראל שמשתמש באינטרנט וטכנולוגיה מתקדמת גדל בצורה מרשימה. עוד עולה מן המחקר, כי בסוף העשור, הנשים שומרות יותר על בריאותן ובריאות ילדיהן, בהשוואה למחקר שנערך בראשית העשור. מספר גבוה יותר של נשים מקפידות, לדוגמה, לא להכניס הביתה ג'אנק פוד ומקפידות על פעילות גופנית קבועה.


עוד עולה מן המחקר, כי הנשים כיום יותר משוחררות בתוך המשפחה ולא תלויות בבעל כבעבר. לדוגמה, אחוז גבוה יותר של נשים מוכן כיום לשקול טיול לחו"ל עם חברה, וללא הבעל. מגמה זו של שחרור בולטת גם בקרב הדתיות. באוכלוסיה זו ניתן להבחין בפלח חדש לחלוטין, אשר נקרא "הדתיה החדשה", פלח היה שולי בסקר שנעשה בשנת 2000. כמו כן, הפלח שנקרא "הפולניה הסובלת", אשר התאפיין בנשים שמעדיפות לשבת בבית ולסבול (ושכולם ידעו זאת) כבר פחות מאפיין את הנשים בסיום העשור. הפלח של הצעירה המתוחכמת הינו הפלח החזק ביותר בקרב טיפוסי הנשים, אשר מאפיין כיום 19% מן הנשים בישראל. הפלח של הצעירה העממית הינו הפחות דומיננטי מבין כולם, מאפיין רק 7% מהנשים, כמו גם הפלח החדש – "הדתיה החדשה".


לדברי ד"ר אריה רותם, המנהל המקצועי של מכון T.R.I רותם: " הסיבה לכך שחקרנו נשים בעשור הקודם ואנחנו ממשיכים לעשות זאת גם כעת היא כי נשים מבצעות למעלה מ- 70% מהקניות במשק הבית, לכן הן אוכלוסיה מאד חשובה ברמה הצרכנית. באופן עקרוני, נשים שונות לחלוטין מגברים בתהליכי קבלת ההחלטות שלהן. ברוב המקרים, הנשים משלבות יותר אלמנטים רגשיים במהלך הרכישה, ולכן חשוב במיוחד להבין את סגנון החיים שלה וההתנהגות הצרכנית שלה. כמובן, שדמות האשה אינה חד ממדית וניתן לאפיין מגוון דפוסי צריכה של נשים. ממדגם של 1184 נשים, שהתבקשו לענות על 54 היגדים אשר בחנו את הרגלי הקניות ושעות הפנאי שלהן, הצלחנו לאפיין 8 טיפוסים שונים של נשים, אשר חוצים את האיפיונים הדמוגרפים המוכרים. כלומר, יכולה להיות אשה מבוגרת שתתאים לפלח הצעירה המתוחכמת ויכולה להיות צעירה בת 22 שעבורה המשפחה היא מהות החיים".


8 טיפוסי הנשים שמאפיין את הנשים בישראל 2010 , על פי סגנון החיים המאפיין אותן:


1) נשים במאבק קיומי – 14% מהנשים: פחות משכילות, בעלות הכנסה נמוכה יותר, מתמקדות באמהות כהגשמה עצמית ויותר מסורתיות, דפוסי הבילוי שלהן צנועים. הן יודעות על מה הוציאו את כספן והשיקול המכריע במהלך הקניות הוא השיקול הכלכלי. נוטות לרכוש מותגים ישראליים. בטלויזיה מעדיפות לצפות בתוכניות אירוח ובידור, וברדיו מאזינות לרשת ג'.


2) נשים שעבורם המשפחה זה מהות החיים – 14% מהנשים: רובן מבוגרות מעל גיל 55, מעדיפות ביליו ביתי, אוהבות לבשל, מחושבות כלכלית אך לא חוסכות כשזה נוגע למשפחה, לא מייחסות חשיבות לטיפוח הגוף. לא תקנה מותגים יקרים. בטלוויזיה מעדיפה חדשות ותוכניות תעודה, ברדיו רשת ב'. .


3) צעירה עממית 7% מהנשים: המוטו שלהן הוא קניות ובילוייים. רובן צעירות בנות 18-44 ולרובן ילדים. אשה מפלח זה פחות משכילה ובעלת השקפת עולם מסורתית שמרנית ואופטימית. הצעירה העממית חובבת אופנה ומוציאה הרבה על מותגים, צופה אדוקה בטלוויזיה בתוכניות מכל הסוגים, בעיקר ריאליטי ובידור. ברדיו מעדיפה מוסיקה, בעיקר 'רדיוס'.



4) החיים הטובים 12% מהנשים: רובן בנות למעלה מ-45%, מבוססות כלכלית ומרוצות ממצבן, זהו הפלח הכי בליין ונהנתן, בארץ ובחו"ל. משקיעות מאד בטיפוח הגוף, מאמינות ברפואה אלטרנטיבית. המאפיין המרכזי שלהן הוא בזבזנות – הן קונות הרבה, מתנסות במוצרים חדשים, רוכשות מותגים יוקרתיים ומעצבים ישראלים ומאמינות לפרסומות ולאנשי מכירות. בטלוויזיה צופות בעיקר בסרטים.


5) צעירה מתחוכמת – 19% מהנשים: הפלח הצעיר ביותר (75% מפלח זה בנות 18 עד 45), מגשימות את עצמן לא רק דרך אמהות, מנהלות חיי זוגיות שוויוניים. המתוכחמות הן לרוב אקדמאית וחילונית, בעלות הכנסה גבוהה מן הממוצע וקונות מוצרים יקרים, אך אינן מאמינות למפרסמים ואנשי מכירות. הנשים בפלח זה אוהבות בילויים מחוץ לבית ונהנות מחיי לילה תוססים. הן שולטות היטב במחשב ובאינטרנט.


6) ערכית – 14% מהנשים. זהו הפלח המשכיל ביותר, רובן בנות 45+ ומבוססות כלכלית אך מבצעות קניות פונקציונאליות ושוללות נהנתנות כגון קניות כפינוק או בילויים מחוץ לבית. רובן אינן חושבות שצריך להשקיע בהופעה חיצונית, מחזיקות בעמדות פמיניסטיות ובעלות מודעות סביבתית . צופות מעט בטלוויזיה, בעיקר תוכניות תעודה, קוראות 'הארץ' ומאזינות בעיקר לגלי צה"ל.


7) דתיה של פעם – 13% מהנשים: הנשים בפלח זה הינן הכי משפחתיות בהשוואה לאחרות, אופטימיות עם זוגיות טובה, צנועות מבחינה חברתית ומעדיפות בילוי בחיק המשפחה. מאד מחושבות וחסכניות כלכלית. מחציתן משתכרות מתחת לממוצע, הן ממעטות לצפות בטלוויזיה ונרתעות מטכנולוגיה.


8) דתיה חדשה – 7% מהנשים: רובן צעירות מתחת לגיל 35, מנהלות קריירה לצד חיי המשפחה, בניגוד לדתיות של פעם נהנות מבילויים מחוץ לבית – גם בחו"ל. רובן מרוצות ממצבן הכלכלי, ובעבודה חשוב להן השכר יותר מהעניין. קניות הן חלק חשוב מסגנון חייהן, רוכשות מותגי אופנה, גם יוקרתיים, אך מעדיפות מותג כגון FOX, מאמינות יותר מכל שאר הנשים לפרסומות ומוכנות להתנסות במוצרים חדשים.

אולי יעניין אותך

 וקס צילום עדו לביא (Large)
 צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
 חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח