הבורסה לניירות ערך יוצאת בקמפיין "בורסה לכולם"

בורסה לניירות ערך בתל אביב (הבורסה:ברסה) ממשיכה בפעילותה לעידוד המסחר בקרב משקיעים פרטיים ועולה הערב (31 באוגוסט, 2022) בקמפיין "בורסה לכולם". מהלך ההסברה החדש נעשה בהמשך לפעילויות רבות ומגוונות שמבצעת הבורסה בשנים האחרונות במטרה להנגיש את שוק ההון לציבור הרחב, על מנת שהציבור הישראלי יוכל להיות שותף משמעותי יותר בהצלחת החברות המקומיות והכלכלה הישראלית.

בהשוואה למדינות רבות בעולם, שיעור ההשתתפות של המשקיעים הפרטיים בשוק ההון הישראלי הוא נמוך. על פי נתוני בנק ישראל, כיום עומד הכסף המצטבר של הציבור הרחב בפיקדונות העו"ש על סכום של כ- 700 מיליארד שקלים, שאינם מניבים כל תשואה ובפועל נשחקים באופן ריאלי.

הקמפיין נועד ליידע את הציבור על יוזמת הבורסה להפחית את היקף העסקה המינימלית של מניות באופן משמעותי. החל מחודש מרץ השנה, הוקטן סכום הפקודה המינימלית במהלך המסחר הרציף באופן משמעותי כך שעבור מניות ת"א-35 הסכום נחתך מ- 5,000 ₪ ל- 500 ₪ בלבד ועבור שאר המניות הוא הוקטן מ- 2,000 ₪ ל- 500 ₪ בלבד.

מאז כניסת השינוי לתוקףגדל פי שניים וחצי היקף הפקודותבשווי של 500 – 2,000 ₪ של משקיעים פרטיים. מעבר לכך שהפחתת סכום הפקודה תורמת לכך שמגוון רחב יותר של משקיעים יוכלו לעשות את צעדיהם הראשונים בשוק ההון, שבאופן טבעי אינם יכולים לבצע פעילויות בסכומים גבוהים באופן תדיר, היא גם מגדילה את נזילות המסחר בבורסה ובכך תורמת הן לציבור המשקיעים והן לחברות הישראליות. בנוסף, מהלך זה מועיל גם לעוקבי המדדים, בשל העובדה שהקטנת גודל הפקודה המזערי מאפשרת התכסות מלאה וטובה יותר באמצעות סלי מניות קטנים יותר, כך שתקטן חשיפתם לסיכוני שוק.

במסגרת הקמפיין תשיק הבורסה את אתר "בורסה לכולם" בו הציבור יוכל למצוא שאלות ותשובות למשקיע המתחיל, תשואות מדדי הבורסה המובילים בעשור האחרון, טיפים להשקעה חכמה, השוואת עמלות מסחר ועוד. את המהלך תוביל הקומיקאית עדי אשכנזי, אשר הובילה בהצלחה מספר קמפיינים של הבורסה בשנים האחרונות. הפעם מגיעה עדי, מתוקתקת כהרגלה, מצויידת בטרולי ונעלי עקב למחנה צבאי מאולתר ומגלה לש"ג, למג"ד ולחיילים שאפשר להשקיע בבורסה אפילו ב- 500 שקלים! הפרסומת צולמה מוקדם יותר החודש בחולות אשדוד. כחלק מרצונה לפנות לקהל צעיר יחסית, לראשונה תשלב הבורסה גם פעילות עם משפיעני רשת, בעלת נוכחות חזקה באינסטרגם ובטיקטוק: שחר טבוך, גל הלוי, קארין קליינברגוליאור מארס.

זהו צעד נוסף ביישום האסטרטגיה של הבורסה לפתיחת שוק ההון ולהנגשתו לציבור הרחב. בשנתיים האחרונות נפתחו קרוב ל- 280 אלף חשבונות חדשים של מסחר בבורסה לניירות ערך, דבר המחדד את הצורך בהסרת חסמים ובהגדלת אפשרויות המסחר לציבור.בין היתר, הבורסה ביצעה בשנים האחרונות מספר מהלכי הסברה שונים, כולל השקת אתר מידע למשקיע המתחיל, קמפיין לעידוד השוואת עמלות מסחר בין הבנקים ובתי ההשקעות ועוד.

הקמפיין יעלה בטלוויזיה, בדיגיטל וברשתות חברתיות.

המהלך יתבצע באמצעות משרד הפרסום סיטימדיה.

אולי יעניין אותך

מבצעי חזרה ללימודים רשת iStore מאושר לשימוש ללא תמורה
נעלי סקופ מחיר 149
רד אורבך צילום שי פרנקו (2)
בני כבודי, קרדיט - יחצ
קמפיין 'דווקא עכשיו' - המהנדסים אינה שטרנברג ואמיר חדד מחברת היילו

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

לוגו חדש
מתחם LAGO חתונה מעוצבת על ידי קארין אוסמו- צילום מרווין (3)
los arango blancoלוס אראנגו טקילה בלאנקו מחיר 159