הבעיה עם "שיטות שיווק מומלצות"
ישנן כתבות רבות שנותנות טיפים לשיטות עבודה בעולם השיווק. כל אחת מתוכניות העבודה יכולה להיות בחלקה נכונה או חסרת משמעות לחברה מסויימת אך עדיין משווקים רבים רואים בטיפים לשיווק דרך עבודה נוחה והצלחה בטוחה.
כמובן שאין לפסול כל שיטת עבודה שכן בחלקן יש גרעין של אמת אך חלקן הן רק תירוץ לחשיבה עצלה.
יש נטייה לחשוב שתוכן באינטרנט צריך להיות קצר, ממוקד וישיר. משווקים נוטים לחשוב כי גולשי אינטרנט לא רוצים להתמודד עם תוכן ארוך ומעדיפים תוכן קצר וממוקד. לאחרונה שמתי לב כי תכנים בבלוגים נוטים לקבל מדדים גבוהים יותר על פני פוסטים קצרים. דפי בלוגים הם נצפים יותר, מקבלים יותר לינקים, יותר שיתוף, יותר פוסטים וזמן השהייה בדף הוא ארוך יותר. פרסום תוכן בתדירות נמוכה יותר, איכותי יותר, מעמיק ומקורי יכול להוביל לתוצאות טובות יותר ולמעורבות גבוהה יותר של הלקוח.
5 סיבות למה כדאי להתעלם מההמלצות לשיווק נכון ולאמץ אסטרטגיה ייחודית לעסק:
1. שיטות עבודה מומלצות משתנות כל הזמן
שיווק הוא דינאמי ומה שהיה נכון אתמול יכול להיות לא רלוונטי היום. הרבה טיפים לעבודת שיווק הם מיושנים ולא תמיד מתייחסים לשינויים שמתרחשים בעולם השיווק. אם אתם מבססים את שיטת השיווק שלכם על "10 שיטות הטובות ביותר הטובות ביותר לשיווק נכון" סביר להניח שחלק מהעצות כבר אינן מעודכנות ואתם עלולים להישאר מאחור.
2. שיטות עבודה לא מתאימות עצמן לכל אחד
שיטות עבודה מומלצות לשיווק הן כלליות ולעיתים יוצאות מתוך נקודת הנחה כי כל העסקים הם דומים ופועלים למען אותה המטרה. זה נכון שלכולנו יש דברים בסיסיים דומים אבל כל עסק מציע משהו שונה ויש לו מטרות שונות שמשתנות לאורך זמן. עסק חדש בדרך כלל מנסה להעלות את המודעות למותג ולהגביר את התנועה לאתר וכדי לעמוד ביעד זה, שיווק PPC אגרסיבי יכול להיות מועיל בעוד שלעסק ותיק חשיפת המותג על חשבון המרות עלול להיות בזבוז מוחלט של כסף.
כל משווק או בעל עסק יודע הכי טוב מהי העמדה שבה הוא נמצא, יודע מה הערכים שהוא מייצג ומגדיר מה שהוא רוצה להשיג. בגלל שדרכי השיווק המומלצות הן תמיד כלליות, הן יכולות לעזור רק בחלק מהמקרים. ההכנה הכי טובה שיכולה לעזור למשווק היא לבדוק מי קהל הלקוחות שלו ובהתאם לכך לאמץ את שיטת השיווק המתאימה ביותר.
3. שיטות עבודה הן קלישאות
אחת הבעיות של שיטות עבודה בתרבות השיווק היא שהן הופכות לקלישאות. כלומר, קשה להיות מקורי אם אתה עובד רק על פי תוכנית עבודה מומלצת. דרכי העבודה המומלצות הן משעממות בגלל שכולם עוקבים אחריהם בעוד שהמטרה בשיווק היא להתבלט ולהיזכר. משווקים רבים מעתיקים אחד מהשני רעיונות לקמפיינים ומאבדים יתרון על פני המתחרים. כל משווק צריך תמיד להיות זהיר ולא ליפול לקלישאה.
4. שיטות עבודה מומלצות מגבילות את היצירתיות והמחקר
שיטות עבודה מומלצות מעכבות את מי שדובק בהם מתגליות שיווק חדשות. אפקט העיגון הוא נטייה להסתמך יתר המידה על פיסה ראשונית של מידע. נניח שמישהו יבקש ממכם לנחש כמה סוכריות יש בצנצנת ואומר לך שהאדם האחרון שניחש אמר "1,000" הניחוש שלך עלול להיות מושפע ממספר זה וסביר להניח שתנחש מספר שקרוב ל- 1,000 בעוד שאם לא היו אומרים לך מה היה הניחוש האחרון היית אומר מספר אחר לחלוטין. אפקט העיגון עובד גם בעולם השיווק, אנחנו נותנים לסביבה להשפיע על ההחלטות שלנו שכן זה כמעט בלתי אפשרי להתעלם מהמתרחש מסביב ולנסות ליצור משהו חדש מאפס. כאשר מתחילים לנחש בשיווק הסיכון הוא גדול יותר כי נקודות הסיום איננה מתבססת על קמפיינים זהים אבל לעיתים היא אף משתלמת יותר. לפעמים הנסיון להגיע רחוק יותר ללא מודל "עוגן" יכול לשבור גבולות ולהעיד על חשיבה יצרתית.
5. הלמידה הטובה ביותר היא תוך כדי עשייה ולא קריאה
המלצה כזאת או אחרת לא שווה כמו השקעה אמיתית שבסופה אתה רואה את התוצאות לנגד עינייך. רעיונות וטיפים יכולים להיות מועילים אבל חשוב תמיד לדעת מתי להפסיק ללכת שבי אחריהם ולהתחיל לבצע בעצמך. משווק טוב צריך להיות נאמן למותג, לדעת לשבור מוסכמות חברתיות ושיטות שיווק קונפרמיסטיות ולדעת איך לבדל את המותג ממתחריו.
אלו הן חלק מהסיבות להתעלמות מדרכי העבודה המומלצות בשיווק. יש שפע של סיבות למה לא כדאי להתעלם מהן. אם אתה מתעלם מכל השיטות תבזבז הרבה זמן בלהמציא את הגלגל מחדש. המטרה היא לאסוף טיפים, עצות ורעיונות מומלצים, להתנסות בקצת דרכים חדשות ולהרכיב את שיטת העבודה הטובה ביותר שמתאימה לעסק שלך.
המאמר בחסות: HackerU מרכז הכשרה והשמת עובדים בתחום ההייטק