עורך דין, מוהל ומעצב גרפי נפגשו לכוס קפה אחרי שהכירו באינטרנט. לא, זו אינה התחלה של בדיחה, זה מהות הפעילות של אתר bizmakebiz החדש. אנו רגילים לראות עסקים שבונים אתר באינטרנט, אבל לראשונה בישראל אנו עדים גם לאתר אינטרנט הבונה עסקים. אתר www.bizmakebiz.co.il הוא אתר ראשון מסוגו המביא את המושג "נטוורקינג" (פיתוח קשרים עסקיים) לאינטרנט. בשיטה כזו של שיווק מפה לאוזן, כל חבר הופך ללקוח פוטנציאלי ול"איש מכירות" של שאר החברים בארגון.
איך זה עובד?
המושג "נטוורקינג" (פיתוח קשרים עסקיים) לא הומצא אתמול. כל בעל עסק מתחיל יודע כמה חשוב להיפגש, לדבר ולספר על העסק שלו לכל מי שמוכן לשמוע. בישראל ובעולם קמו לא מעט ארגונים לקידום קשרים עסקיים. רובם מקיימים מפגשים על בסיס קבוע – שבועי כשמטרת הפגישות יצירת שיתופי פעולה עסקיים בין חברי הקבוצה.
אתר bizmakebiz מביא את השיטה המוצלחת והמוכחת לאינטרנט. החברים באתר נרשמים תחת חבר קיים -בשיטת חבר מביא חבר, בצורה כזו מתחיל "הנטוורקינג" לעבוד. כל חבר באתר "דואג" לשאר החברים באמצעות הפניות עסקיות. הוא יכול לבקש לעצמו שירות מחברי הקבוצה, או להפנות חברים, מכרים ולקוחות המבקשים שירותים שונים .
במה זה שונה מ"נטוורקינג" רגיל?
אתר bizmakebiz מציע כמה דברים מהפכניים בתחום פיתוח קשרים עסקיים:
- העובדה שהאתר מאפשר שקיפות מלאה בין חברי הארגון, ויצירת קשרים ושיתופי פעולה עסקיים דרך הרשת, הפכה אותו תוך חודשים ספורים בלבד לארגון הנטוורקינג הגדול בישראל.
- החברות בארגון אינה עולה כסף. להבדיל מארגוני "נטוורקינג" אחרים, החברות באתר Bizmakebiz מושתתת על בסיס של עמלות מסגירת עסקאות בפועל . כל חבר רשאי לקבוע בעצמו את גובה העמלה שהוא מפריש מסגירת עסקה, כשהמינימום הוא 50 ₪. מכיוון שכל חבר מפריש עמלות אך גם מקבל עמלות מעסקאות שהוא עזר לסגור, מדובר כאן בנטוורקינג טהור, שהעלות בו היא אפסית, ופוטנציאל הרווח בו הוא אדיר.
- מי שפעיל יותר מקבל יותר. שיטת התגמולים של bizmakebiz עובדת על פי ניקוד המחולק לחברי הארגון, בהתאם לתרומתם. הניקוד מחולק על קבלת עסקאות, הפניית עסקאות וצירוף חברים חדשים לארגון. ככל שיצברו לזכותך נקודות רבות יותר, כך תהנה מבולטות גדולה יותר באתר. בצורה כזו, האינטרס של כל חבר בארגון הוא ליצר עסקאות רבות יותר – עבור עצמו ועבור החברים האחרים.
- עידוד קשרים עסקיים האתר מעודד יצירת קשרים עסקיים ע"י הפעלת קבוצות במקומות שונים ברחבי הארץ ועריכת כנסי ספיד נטוורקינג וזאת על מנת להכיר בין החברים באתר גם באופן מעשי.
מי עומד מאחורי היוזמה ?
אתר bizmakebiz הוקם ע"י היזם משה חרלופסקי (30), שבבעלותו מספר מיזמים שונים בתחום האינטרנט והמחשבים. "בעבר לקחתי חלק בארגון נטוורקינג רגיל וזיהיתי כמה דברים שדרושים שיפור" מספר חרלופסקי. "דמי החברות הגבוהים, המפגשים השבועיים בשבע בבוקר, חוסר הגמישות של הארגון, כל אלו הביאו אותי לידי מסקנה שאפשר גם אחרת. כיום האתר שלנו מונה למעלה מ-2200 חברים – בעלי עסקים מכל התחומים. לצד המקצועות הקלאסיים כמו ראיית חשבון, עריכת דין, ויחסי ציבור ניתן למצוא מקצועות כמו: בוני אתרים, אופטרמסטים, מאמנים אישיים ואפילו מוהלים".
"חשוב לציין", מוסיף משה, "אנחנו לא באים להתחרות בשום ארגון נטוורקינג אחר, אלא רק לשתף פעולה ולהעצים את הפוטנציאל העסקי של כל אחד ואחד".