הזוכים בבוסטר: עיריית תל אביב, סודה סטרים, סיבוס ופנגו

איגוד השיווק הישראלי הכריז הבוקר על הזוכים בפרס ה-Booster למהלכי דיגיטל. הזוכים הם: עיריית תל אביב על מהלך “ערה?”, סודה סטרים על מהלך 1 באפריל, סיבוס על מהלך 1 באפריל ופנגו על מהלך “פנגו עד הבית”.



מהלך סילבסטר (“ערה”) של עיריית תל אביב: המהלך הונע בליל הסילבסטר בחצות: פוסט אחד, בפורמט הפשוט ביותר – טקסט עם תיוג אחד ומילה אחת – ערה?





הקראייטיב התבסס על 2 עוגנים: עוגן ראשון הוא מומנטום – ליל הסילבסטר והשעה חצות בדיוק, שעת מעבר השנה. העוגן השני הוא טרנד השיח הבין-עמודי הפוסט הבודד, בניסוח החד, בעיתוי המדויק, בשימוש בסלנג (תוך החזרתו למודעות למעשה) – כל אלו יצרו מספיק הקשרים כדי לגרום לכל מנהלי הניו מדיה של המדינה להתחבר ולהגיב.



מנימוקי השופטים: מהלך בו נעשה שימוש ומימוש כל הפוטנציאל הקיים בפוסט פייסבוק, מילה אחת, “ערה?” בשעת חצות בסילבסטר סחף את כל הרשת. זה צעד נועז וחדשני הממשיך את פעילות הסושיאל יוצאת הדופן של העיריה. משמש דוגמא לשימוש נכון ברשתות החברתיות כך שהשלם עולה על סכום חלקיו. השימוש הייחודי הוא מימוש כל הפוטנציאל הקיים בפוסט פייסבוק הפשוט ביותר – פוסט טקסט אחד, עם תיוג אחד ומילה אחת. ללא עלות. המהלך יצר טרנד של שיח חדש בסושיאל בין גופים ציבוריים, פרטיים ועוד יצירת שיח חיובי, אוהד, מצחיק ברשת החברתית כולה ומיצב את העירייה כגוף רלוונטי לתושבים בעיר ובמדינה בחיי היום יום תוך ניפוץ התדמית הבירוקרטית.



מהלך 1 באפריל של סודה סטרים: המהלך כלל סרטון בכיכובו של האסטרונאט סקוט קלי, המציג את הפיתוח החדש של החברה – בקבוק אישי להפיכת הגזים מהגוף לסודה. בבקבוק, פקק צילינדר עם טכנולוגיה חדשנית המאפשר, לייצר סודה ממים רגילים בכל מקום ובכל זמן, באמצעות נשיפה בלבד.



בעוד מתיחה היא לרוב ספונטנית, על המתיחה הזו עבדו במשך 8 חודשים צוות עיצוב מוצר מתל אביב, צוות מהנדסים ושיווק מסודהסטרים ואסטרונאוט בינלאומי כדי להשיקה ב-45 מדינות בהן מוכרת החברה .בסוף הסרטון, הצופים הוזמנו לבקר באתר אינטרנט ייעודי, בו מתגלה כי בעצם מדובר במתיחת 1 באפריל שהגתה החברה, וכי גיהוק בחלל הוא למעשה בלתי אפשרי.





מנימוקי השופטים: סודה סטרים ממשיכים במסורת של קמפיין 1 באפריל והשנה עשתה זאת באופן מוצלח במיוחד. השימוש באסטרונאוט אמיתי הוא הברקה וה”המצאה” קורעת מצחוק. עם מיליוני הצפיות, אלפי התגובות ועשרות הסיקורים ברחבי העולם קשה להתווכח.



מהלך 1 באפריל של סיבוס: המהלך כלל סרטון שחגג את השקתה של אפליקציה פיקטיבית בשם Cibus Tummy Sensor שפותחה כדי לפתור בעיה אקוטית של עובדי היי-טק (בעיקר) – איפה לאכול היום צהרים… האפליקציה עוזרת להם להחליט על כך על ידי “הקשבה” לקרקורי הבטן . המהלך הושק בדיגיטל, בעיקר פייסבוק, בעמוד החברה, בקבוצות תוכן רלוונטיות ובאינסטגרם.




מנימוקי השופטים: סיבוס השיקה מהלך יפה של RTM עם רעיון טוב וביצוע נהדר אשר יצרו אימפקט משמעותי, וכל זה בתקציב נמוך יחסית (35 אלף שקל לכל המהלך.( כמו בכל סרטון טוב של 1 באפריל לקח לצופה הממוצע זמן להבין שמדובר במתיחה ולא באפליקציה קיימת. הסרטון תורם למיצוב סיבוס כמותג חדשני ומוביל טכנולוגית, ליצירת בולטות ולהגדלת מודעות.



מהלך פנגו עד הבית של פנגו: לפני כעשור פנגו הביאה לציבור הנהגים אפליקציה לתשלום עבור חניה בכחול-לבן, ויצרה מהפכה שהפכה את התשלום עבור החניה לפשוט וקל. לאחרונה זיהתה פנגו צורך בקרב הצרכנים בשירותים נוספים תחת עולמות הרכב והחלה להרחיב את שירותיה. “פנגו עד הבית” הוא שירות איסוף רכב והחזרתו לטסט או לטיפול. השירות עצמו היווה חדשנות מוצרית בקטגורית שירותי הרכב – עד היום שירות שכזה הוצע ללקוחות רק על ידי מוסכים קטנים או חברות פרטיות קטנות, וגם שם – בעיקר ללקוחות ליסינג. כאן, לראשונה, נולדה האפשרות לשירותי רכב עד הבית גם למחזיקי רכב פרטי, מתוך התובנה הצרכנית שלצרכנים אין זמן או רצון לבזבז יום שלם על להעביר את הרכב טסט או טיפול.





מנימוקי השופטים: פנגו זיהתה צורך צרכני אמיתי ותפרה מוצר חדשני שיצר למעשה מנוע צמיחה חדש וחברה וקטגוריה חדשה בתחום השירותים לרכב. המהלך השתמש בדאטה קיימת וב-own media והוביל לעליה של 55% במספר המצטרפים הממוצע היומי לפנגו, בהשוואה לימים שלפני תחילת הקמפיין. כמו כן, לראשונה בתולדות המותג, שירותי הטסט של פנגו צוינו במחקר מעמד מותג על ידי 11% מהמדגם באופן בלתי נעזר. מה שאומר שפנגו הצליחה לחבר את המותג ברמה התדמיתית לשירותים נוספים מלבד חנייה, והיא ממשיכה לבסס את מיצובה כחברה שהיא קודם כל טכנולוגית.


אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח