היום שאחרי הקורונה: כיצד יראה עולם הפרסום?

הקמעונאים ימהרו לבנות חנויות E-Commerce, מותגים ימנעו מלחתום על חוזים ארוכי טווח, הציבור יתמכר לחדשות ונטפליקס ו-Spotify שיצברו עשרות מיליוני משתמשים חדשים, לא יסתפקו בדמי המנוי החודשיים של המשתמשים. משבר הקורונה צפוי להוביל לשינויים בהרגלים של האוכלוסייה ועמם גם בעולם הפרסום.


הכותב הוא הבעלים ומנכ"ל משותף במשרד הפרסום אליוס


נגיף הקורונה שמתפשט בימים אלו ברחבי העולם ומכה בכלכלה צפוי לשנות את חיי האוכלוסייה מקצה לקצה, דבר שישפיע בצורה ניכרת גם על ענף הפרסום: תעשיות וענפים רבים יקרסו וייקח שנים לשקמם, תקציב המותרות של הציבור, שהתרגל בשנים האחרונות לדלג ממדינה למדינה ולהוציא מיליארדי דולרים על מסעדות ובילויים, יצטמצם משמעותית ופלטפורמות שונות שהציבור יאמץ במהלך תקופת ההסגר, צפויות להתחזק ולהפוך לחלק משגרת היום יום של המשתמשים.


מותגים ימנעו מלהתחייב בחוזים ארוכי טווח


התפשטות הנגיף, שלפני מספר חודשים איש לא צפה אותה, גרמה להפסדי ענק הן לתעשיות שלמות והן למפרסמים, שלצערם פרסמו בעיתוי הלא נכון.


מי שצפה בערוץ 12 ביומיים האחרונים נחשף בין היתר לפרסומות של Trivago ומשרד התיירות של טורקיה ופשוט ריחם על אותן החברות והמוסדות ששיבוצן בטלוויזיה הינו חלק מחבילה כללית שנסגרה ככל הנראה לפני מספר חודשים. בנוסף, בעוד שלפני כשבועיים בלבד כשנערכו הבחירות שלטי החוצות היו בשיאם, בימים אלו, שכלל המדינה הולכת להסגר, הרחובות הריקים יצבעו בכספם של אלו שהתחייבו לאותם השלטים.


הלקח מהאירוע, שאינו היה צפוי לאיש, וצמצום תקציב המדיה של החברות במרבית התחומים כתוצאה מהנזקים הכלכליים שנגרמו וימשכו בתקופה הקרובה, צפויה לגגרום למפרסמים רבים להימנע מחוזים ארוכי טווח.


בין-רגע העולם מתקדם לדיגיטלי והקמעונאים הכירו את חשיבות חנויות ה-E-Commerce


הבוקר הודיעה קבוצת עזריאלי שתוותר על דמי השכירות במחצית השנייה של חודש מרץ לשוכרים בקניונים. בתקופה הזו, הקמעונאים שחשבו שאמזון "תתפוס רק בארה"ב", למדו על בשרם את חשיבות אתרי ה-E-Commerce ואנו צפויים לראות חברות רבות מנתבות את תקציבי המדיה שלהם למכירה אונליין של המוצרים.


דיוורים, וובינרים ופגישות Online


בעוד שבתחומים רבים נמנעו מההתקדמות הדיגיטלית ובענף הנדל"ן לדוגמה, מעט מאד חברות עורכות וובינרים ופגישות Online עם לקוחותיהם, בתקופה הקרובה רובן יאמצו את האמצעים הטכנולוגיים האלו בכדי ליצור קשר עם לקוחותיהם. תקופה כמו זו, בה הציבור נמצא במצב של אי ודאות, זה הזמן הטוב ביותר של המותגים לתקשר עם לקוחותיהם, להעביר להם תכנים מקצועיים ולספק להם המלצות ופתרונות להמשך ואותם כלים יאומצו ע"י המפרסמים בכדי לשמור על קשר רציף עם הלקוחות


הציבור צמא לחדשות


כמעט כל משפחה יושבת בשעות הערב מול החדשות בתקופה הזו וכמעט כל אחד נכנס לאתרי החדשות בכדי לקרוא על מסלולי החולים והתפשטות הנגיף. גם מי שלא היה קורא הדוק של אתרי החדשות, יאמץ את אותן אפליקציות ואתרי החדשות להמשך והמרוויחים כתוצאה מכך יהיו פלטפורמות קידום התוכן כמו Taboola ו-Outbrain, דרכן מותגים יוכלו לגשת בצורה נוחה, אמינה וסמכותית ללקוח.


תעשייה נוספת שצפויה לפרוח היא תעשיית הגיימינג ואיתה גם פלטפורמות הפרסום כמו IronSource. בימים כאלו כשאין מסגרות לימודיות להורים יהיה קשה במיוחד להגביל את ילדיהם בשעות מול המסכים.


פלטפורמות חדשות ינצלו את כמות המשתמשים בכדי להשיק שירותי פרסומות


מניית נטפליקס כבר הספיקה לזנק מאז תחילת המשבר ומיליוני משתמשים צפויים לאמץ גם את שירותי המוסיקה של Spotify. עם מאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם, ייתכן שאותן חברות לא יסתפקו רק בדמי המנוי החודשיים של המשתמשים ויתחילו לשלב פרסומות.

אולי יעניין אותך

 משרד
efrat1
tzela1
keyboard-gbbd767c8c_12801
business-people-g135b6d4b3_12801

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח