היכולת הבלתי מנוצלת של תוכן וידאו

סאנג׳יי סראטי, הוא סמנכ"ל שיווק בקלאודינרי, אשר מפתחת פתרון ניהול קבצי מדיה עשירה (תמונות ווידאו) עבור אתרי האינטרנט הגדולים בעולם.



64% מהקונים ברשת נוטים לרכוש מוצר לאחר שצפו בסרטון וידאו. סרטוני וידאו זכורים גם 30 ימים לאחר הצפייה. עם נתונים ברורים אלו על תרומת הוידאו לשיווק ומכירות מדוע איננו רואים יותר סרטוני וידאו שיווקיים ושימוש נכון במדיום? סאנג׳יי סראטי, סמנכ"ל השיווק של קלאודינרי מסביר.


אחת מהדרכים העוצמתיות ביותר להתחבר ללקוחות היא באמצעות תוכן ויזואלי. בשעה שהיתרונות של תמונה אטרקטיבית כבר ידועים היטב, ההבנה שלנו לגבי החזר ההשקעה מסרטון וידאו מתבהרת גם היא אט אט.


על פי ממצאים של HubSpot שפורסמו במגזין פורבס, 64% מהקונים ברשת נוטים לרכוש מוצר לאחר שצפו בסרטון וידאו. השילוב של וידאו בדיוור שיווקי יכול להזניק את שיעורי ההקלקה ב- 200%-300%. יתרה מכך, העולם ההיפר-נייד שלנו מאפשר לצרכנים לגלוש, להתבונן בסרטונים ולבדוק מחירים במכשיר הסמארטפון לפני שהם מקבלים החלטות רכישה, פעולות ש- 30% מהלקוחות מבצעים לפחות פעם בחודש. בנוסף, כדאי לקחת בחשבון כי 80% מהצרכנים יזכרו סרטון וידאו בו צפו גם 30 ימים לאחר הצפייה.


השפעה עוצמתית


לסרטוני וידאו השפעה עוצמתית על החלטות ביצוע רכישה ולכן כדאי מאד לשלבם כחלק מאסטרטגיית התקשורת של כל מותג להגדלת מכירות, קניות חוזרות והגברת האפקט של "שיווק מפה לאוזן". ההתקדמות הטכנולוגית בעולמות הוידאו מאפשרת לספק מידע ברור ומקיף אודות מוצרים, כאשר קריינות קולית תורמת לחידוד המסר. הוידאו הופך את המידע לנגיש וקל לעיכול – במיוחד בזמן שהלקוחות נמצאים בתנועה מתמדת.


מדוע לא כל החברות משתמשות בוידאו?


על פי נתוני חברת סיסקו, שיווק בוידאו יניע לא פחות מ- 80% מכל תעבורת האינטרנט ב- 2019. עם נתונים חד משמעיים כאלו אודות מקורות ההשפעה על הצרכנים כאשר הם צופים בתכני וידאו, מדוע אנו לא ממצים את היכולת הבלתי מנוצלת של הסרטונים?


מחקר אחרון של פורסטר מגלה כי רק 38% מהחברות נעזרות בתכני וידאו על מנת להציג לצרכן מידע שיווקי, מעבר לפרסומות. חלק מהסיבות לשימוש מועט בוידאו הם הזמן והעלויות הקשורות ליצירת תכנים אלו. אחד הדברים החיוניים ביותר על מנת להבטיח את זיכרון המותג, הוא לוודא כי תוכן הוידאו כולל פונטים, צבעים וקול התואמים למותג. בנקודה זו כושלות חלק מהחברות שכן אינן מתאימות את תוכן הוידאו לאסטרטגיית המותג שלהן. להבהרת הנקודה: האם אי פעם צפית בפרסומת במהלך ה- Super Bowl, צחקת בהנאה אבל שכחת את שם


המותג שמאחורי הפרסומת?


לא משנה כמה תוכן הוידאו יהיה מושך, אם צרכנים אינם מזהים באופן מיידי את המותג, הזכרון יתפוגג מהר מאוד.


פוקס איבדה 88% מהקהל בשל שימוש בוידאו


יש גם דוגמאות לחברות שהתמקדו לחלוטין בוידאו והשיגו תוצאות הפוכות. פוקס ספורט סגרה את פעילות צוותי הכתיבה והעריכה שלה בקיץ 2017 כדי להשקיע את כל המשאבים בוידאו דיגיטלי. על פי מקורות שונים, פוקס ספורט דיגיטל איבדה 88% מהקהל שלה זמן קצר לאחר השינוי. המקרה של פוקס ספורט הוא אזהרה לכך שהעלאת וידאו צריך להעשות בצורה תואמת ומדוייקת. חברות צריכות להבין את ההקשר של כל וידאו, כיצד הוא מציג את המותג ומהו התוכן והערך שהוא מספק לצרכן.


וידאו בדרך הנכונה


מדוע עדיין קיימות חברות וגופי מדיה שאינם משתמשים בוידאו בצורה נכונה? וידאו לבדו אינו שיקוי קסמים. שיבוץ וידאו מיוטיוב בעמוד הבית אינו מספק. התוכן חייב להיראות מקצועי, לספק מידע בדרך ברורה ואחידה מבחינה ויזואלית, תוך מחשבה על כך שהסמארטפונים השפיעו ביותר מ- 1 טריליון דולר על שוק הקמעונאות ב- 2018 ולכן אין להזניח את נושא האופטימיזציה לטלפונים ניידים. אם לא תספק ללקוחות הפוטנציאליים או הקיימים שלך תוכן וידאו שהם בוודאות מעוניינים בו, אתה כנראה מחמיץ הזדמנות עצומה לטפח את המעורבות הצרכנית שאתה מחפש.


אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח