היכולת הבלתי מנוצלת של תוכן וידאו

סאנג׳יי סראטי, הוא סמנכ"ל שיווק בקלאודינרי, אשר מפתחת פתרון ניהול קבצי מדיה עשירה (תמונות ווידאו) עבור אתרי האינטרנט הגדולים בעולם.



64% מהקונים ברשת נוטים לרכוש מוצר לאחר שצפו בסרטון וידאו. סרטוני וידאו זכורים גם 30 ימים לאחר הצפייה. עם נתונים ברורים אלו על תרומת הוידאו לשיווק ומכירות מדוע איננו רואים יותר סרטוני וידאו שיווקיים ושימוש נכון במדיום? סאנג׳יי סראטי, סמנכ"ל השיווק של קלאודינרי מסביר.


אחת מהדרכים העוצמתיות ביותר להתחבר ללקוחות היא באמצעות תוכן ויזואלי. בשעה שהיתרונות של תמונה אטרקטיבית כבר ידועים היטב, ההבנה שלנו לגבי החזר ההשקעה מסרטון וידאו מתבהרת גם היא אט אט.


על פי ממצאים של HubSpot שפורסמו במגזין פורבס, 64% מהקונים ברשת נוטים לרכוש מוצר לאחר שצפו בסרטון וידאו. השילוב של וידאו בדיוור שיווקי יכול להזניק את שיעורי ההקלקה ב- 200%-300%. יתרה מכך, העולם ההיפר-נייד שלנו מאפשר לצרכנים לגלוש, להתבונן בסרטונים ולבדוק מחירים במכשיר הסמארטפון לפני שהם מקבלים החלטות רכישה, פעולות ש- 30% מהלקוחות מבצעים לפחות פעם בחודש. בנוסף, כדאי לקחת בחשבון כי 80% מהצרכנים יזכרו סרטון וידאו בו צפו גם 30 ימים לאחר הצפייה.


השפעה עוצמתית


לסרטוני וידאו השפעה עוצמתית על החלטות ביצוע רכישה ולכן כדאי מאד לשלבם כחלק מאסטרטגיית התקשורת של כל מותג להגדלת מכירות, קניות חוזרות והגברת האפקט של "שיווק מפה לאוזן". ההתקדמות הטכנולוגית בעולמות הוידאו מאפשרת לספק מידע ברור ומקיף אודות מוצרים, כאשר קריינות קולית תורמת לחידוד המסר. הוידאו הופך את המידע לנגיש וקל לעיכול – במיוחד בזמן שהלקוחות נמצאים בתנועה מתמדת.


מדוע לא כל החברות משתמשות בוידאו?


על פי נתוני חברת סיסקו, שיווק בוידאו יניע לא פחות מ- 80% מכל תעבורת האינטרנט ב- 2019. עם נתונים חד משמעיים כאלו אודות מקורות ההשפעה על הצרכנים כאשר הם צופים בתכני וידאו, מדוע אנו לא ממצים את היכולת הבלתי מנוצלת של הסרטונים?


מחקר אחרון של פורסטר מגלה כי רק 38% מהחברות נעזרות בתכני וידאו על מנת להציג לצרכן מידע שיווקי, מעבר לפרסומות. חלק מהסיבות לשימוש מועט בוידאו הם הזמן והעלויות הקשורות ליצירת תכנים אלו. אחד הדברים החיוניים ביותר על מנת להבטיח את זיכרון המותג, הוא לוודא כי תוכן הוידאו כולל פונטים, צבעים וקול התואמים למותג. בנקודה זו כושלות חלק מהחברות שכן אינן מתאימות את תוכן הוידאו לאסטרטגיית המותג שלהן. להבהרת הנקודה: האם אי פעם צפית בפרסומת במהלך ה- Super Bowl, צחקת בהנאה אבל שכחת את שם


המותג שמאחורי הפרסומת?


לא משנה כמה תוכן הוידאו יהיה מושך, אם צרכנים אינם מזהים באופן מיידי את המותג, הזכרון יתפוגג מהר מאוד.


פוקס איבדה 88% מהקהל בשל שימוש בוידאו


יש גם דוגמאות לחברות שהתמקדו לחלוטין בוידאו והשיגו תוצאות הפוכות. פוקס ספורט סגרה את פעילות צוותי הכתיבה והעריכה שלה בקיץ 2017 כדי להשקיע את כל המשאבים בוידאו דיגיטלי. על פי מקורות שונים, פוקס ספורט דיגיטל איבדה 88% מהקהל שלה זמן קצר לאחר השינוי. המקרה של פוקס ספורט הוא אזהרה לכך שהעלאת וידאו צריך להעשות בצורה תואמת ומדוייקת. חברות צריכות להבין את ההקשר של כל וידאו, כיצד הוא מציג את המותג ומהו התוכן והערך שהוא מספק לצרכן.


וידאו בדרך הנכונה


מדוע עדיין קיימות חברות וגופי מדיה שאינם משתמשים בוידאו בצורה נכונה? וידאו לבדו אינו שיקוי קסמים. שיבוץ וידאו מיוטיוב בעמוד הבית אינו מספק. התוכן חייב להיראות מקצועי, לספק מידע בדרך ברורה ואחידה מבחינה ויזואלית, תוך מחשבה על כך שהסמארטפונים השפיעו ביותר מ- 1 טריליון דולר על שוק הקמעונאות ב- 2018 ולכן אין להזניח את נושא האופטימיזציה לטלפונים ניידים. אם לא תספק ללקוחות הפוטנציאליים או הקיימים שלך תוכן וידאו שהם בוודאות מעוניינים בו, אתה כנראה מחמיץ הזדמנות עצומה לטפח את המעורבות הצרכנית שאתה מחפש.


אולי יעניין אותך

שיווק דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

pizza_box
דר נועה בן -ארויה מילשטיין
משתתפים בתנועת ''לינק 20'' מבית ''שותפויות אדמונד דה רוטשילד''. קרדיט צילום - ''לינק 20''