הליגה נגד השמצה עולה בקמפיין למלחמה בהפצת שנאה ברשת


קמפיין של הליגה נגד השמצה, המכונה Backspace Hate, יחנך את הציבור בנושא שנאה מקוונת במגוון דרכים יצירתיות, כולל פלטפורמה אינטראקטיבית בה אנשים יכולים לחלוק חוויות, לפנות לנציגים, לחתום על עצומה וללמוד עוד על מצב השנאה ברשת. ומה שעובר על אלו אשר מותקפים ברשת.



על פי דוח שפרסמה הליגה נגד השמצה, המבנה של פלטפורמות הרשת החברתית מאפשרות הטרדות אונליין, וטרולים מנצלים זאת על מנת לתאם מתקפות על יעדים תוך שימוש בתכונות של אותן פלטפורמות. תכונות כאלו הן, למשל, האפשרות להישאר אנונימיים אונליין, ליצור חשבונות רבים על ידי אדם אחד, העובדה כי אין הגבלה על מספר ההודעות שיכול משתמש אחד לשלוח לאחר והשימוש בקשרים אישיים שנוצרים ברשת כקהל מטרה לתכנים אלו ואחרים.


טרולים לא רק מנצלים את המבנה של הרשתות החברתיות על מנת לגרום נזק, כך לפי הדוח. ברגע שמתקפה נמצאת בשלב מתקדם, הם מנצלים גם את התהליך האיטי של הידווח והסרת התוכן מהרשת.


עבור הדוח, "הטרולים מאורגנים וכולם הם מטרה", הליגה נגד השמצה ערכה ראיונות עומק עם 15 איש על ניסיונם וחוויותיהם בכל הקשור בשנאה והטרדה ברשת. המרואיינים מייצגים מגוון של מאפייני זהות ומקצועות, ואשר יש להם אוסף חוויות שתוארו כקשות ומצערות. למען ביטחונם של המרואיינים, הדו"ח אינו מפרסם את שמם או כל פרטים המאפשרים זיהוי אישי. הדו"ח התאפשר באמצעות תמיכה נדיבה של Bumble.


מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, מסביר כי "דוח זה מראה כי כי שנאה ברשת לעתים תכופות מקבלת סיוע מהפלטפורמות החברתיות עצמן. אנו יודעים כי הטרדות ושנאה ברשת משפיעים באופן עמוק על חייו האישיים והמקצועיים של האדם. ללא פעולה חקיקתית קונקרטית, נושא זה ימשיך להסלים, וזו הסיבה שהליגה נגד השמצה מחויבת לפעילות לחוקים ממלכתיים ופדרליים טובים יותר בנושא".



דוח הליגה נגד השמצה החדש מצא כי התהליך ומערכות הדיווח על שנאה בפלטפורמות המדיה החברתית הגדולות אינן מספקות, מכיוון שלעתים קרובות הקורבנות צריכים להמתין שבועות עד שצוותי ניהול התוכן יגיבו לתלונות, ויעדי שנאה יכולים לדווח רק על חלק אחד של תוכן בכל פעם, מה שמוביל לצוואר בקבוק בסימון תוכן.


בדו"ח נמצא כי משתמשי המדיה החברתית שהיו יעדים של מסעות הטרדה אינטנסיביים חוו עומסים רגשיים וכלכליים משמעותיים בגלל היותם יעדים לשנאה מקוונת, מה שגרם להם להגביל את נוכחותם המקוונת. הקורבנות ציינו כי גם בני קהילותיהם (משפחה, חברים) הושפעו מהתקפות השנאה ברשת.


אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח