הלך השבוע? ההיי טק משתחרר

בשנות ה-90 דמותו של היי טק הייתה כדמותו ביל גייטס – ממושקפת ומעונבת. בתחילת שנות ה- 2000 חל שינוי קל כש"צעירי היי טק" עשו את המיליונים שלהם עם ג'ינס וסניקרס. זה היה תחילתו של השינוי, אבל עדיין דמות ה"מרובעת" נותרה. לאורך כל השנים פונקציית השיווק בהיי טק נותרה בעיקר "פונקציה".


בימים אלה אנו מתחילים לראות בישראל ובעולם שינוי. בכנס של סימנטק החליפו השבוע את הדוכנים הרגילים, בדוכני "שוק שחור" שנועדו להמחיש לקהל המבקרים את השכיחות של מסחר לא חוקי בפרטים גנובים באינטרנט. חברת קספרסקי הודיעה על הרחבת החסות במירוצי פורמולה 1. אפיק שיווקי שכזה, שהוא יקר במיוחד, הוא ייחודי מאוד עבור חברת תוכנה ומסמן על תפיסת שיווק של חברה צרכנית. לכך נוסיף כי חברת היי טק מובילה בישראל מינתה לארונה מנהל שיווק שהגיע מעולם הקמעונאות – ללא עבר בהיי טק – מתוך הבנה כי היא זקוקה לתהליך של מיתוגי.


לגורם אחד חשוב בתהליך שחרור העניבה של השיווק ההיי טקי קוראים סטיב ג'ובס. אין צורך לפרט כיצד הוא משפיע בימים אלה על התפיסות של כל מנהל שיווק ומנכ"ל בעולם.


אך מעבר לג'ובס ישנו עוד מונח שזוכה ללא פחות באז מג'ובס: "הענן" או מחשוב ענן. מחשוב הענן – היכולת להפעיל תוכנות באינטרנט ללא צורך בהתקנה – משנה מודלים עסקיים בהיי טק ויחד איתם מכריח את החברות לאמץ שיווק שונה. הענן מאפשר לארגונים להפעיל מערכות מחשוב מאוד מורכבות רק באמצעות הרשמה למערכת, ללא צורך להתקין תוכנה או להיעזר באיש מחשוב. כדי לתמוך בכך חברות היי טק צריכות להתחיל לפנות ישירות ללקוחות ולמתג את עצמן בהתאם.


הדוגמא המובילה כיום לכך היא Salesforce.com – מערכת ה- CRM שהייתה בין הראשונות לזהות את מחשוב הענן כמודל עסקי חדש וכיום נחשבת לחברה המובילה בתחום. בעבר חברות CRM נדרשו בעיקר לשווק עצמן מול אנשי מחשוב, וכיום עיקר המיתוג נעשה מול אנשי שיווק ומנהלים – שיכולים להחליט על שימוש במערכת ה- CRM בבוקר, להיכנס למערכת, להעלות קובץ אקסל עם הנתונים, ולהתחיל לנהל את קשרי הלקוחות ברמה הגבוהה ביותר, ובהשקעה אפסית. ניתן לראות כי השפה השיווקית של Salesforce היא שפה הפונה ללקוחות קצה, החל מהאתר שלה ודרך המסרים השיווקיים שהיא מוציאה החוצה. אחת הדרכים בהם Salesforce מבדלת את עצמה מהעולם הישן, היא באמצעות הבלטת היריבות מול המתחרה הוותיקה בשוק – אורקל. נושא היריבות בין מנכ"ל Salesforce לבין מנכ"ל אורקל עולה בכל ראיון שהחברה מקיימת, והוא נדון בצורה פתוחה ומשוחררת – גם זה חלק משחרור העניבה (ראו כתבה בכלכליסט)


ועוד משהו קטן:


מעריב מקצצים, ובין המקוצצים אביב לביא, כתב איכות הסביבה היחיד בישראל. אביב יצר את הנישה הירוקה במו ידיו כשזיהה את המגמה החשובה הזו. הפיטורים מעלים תהיות לגבי מעמדו של המיתוג הירוק בישראל לעומת העולם, ועד כמה חברות מוכנות להשקיע כדי לקדם את מיתוג שכזה.


אולי יעניין אותך

 דורון לימודי אנגלית, צילום יחצ (1)
pexels-karolina-grabowska-4226769
shopping-3413656_6402
jacques-torres
085

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח