הלך השבוע: הפלייבוי של עולם הפרסום

השליח בדלת עם חבילה גדולה. בדרך כלל הוא מטפס במדרגות לקומה שניה ומשם משתדל להשליך את עיתון הערב לקומה השלישית. לפעמים נשמע צליל העיתון פוגע במעקה, ואז יגיע הצליל של השלכת עיתון נוספת – מוצלחת. השליח לא מפספס פעמיים.



אבל הפעם זה שונה. הוא מנחית ליד הדלת ספר בעובי 600 עמודים. זה לא דפי זהב, זה ספר המותגים של גלובס. הפלייבוי של עולם השיווק.



אלפי המילים שנשפכות שם פחות מעניינות, גם העובדה שקוקה קולה שוב פעם המותג המוביל היא לא הסיבה לקריאה. כמו בעיתון השפנפנות האמריקאי גם כאן, דבר ראשון מסתכלים בתמונות – בפרסומות המיוחדות שלא יפורסמו באף מקום אחר. פרסומות שהגה מוחם הקודח של אנשי הקריאייטיב אבל לא נמצא ראוי לפרסום המוני.



העיתון מגיע בשקית ממותגת עבור הרשת המהירה של בזק. עליה מופיע סופרמן שנתפס באמצע החלפת הבגדים המפורסמת שלו. לאדם ממוצע לוקחות כמה שניות לעכל את התמונה ולעשות את הקישור. כשהאסימון נופל, התחושה נעימה בדיוק כמו פיצוח של חידת היגיון. פתיחת הספר ודפדוף בו מראה כמה כישרון ויכולות טמונים בעולם הפרסום, שרובו לא מגיע החוצה אל הקהל הרחב, שרוב הפרסום שהוא נחשף אליו מנסה לפעול ברמה של רגש וליצור תגובה מיידית, ללא חשיבה.



אולי יש מקום לשינוי קל בתפיסת הפרסום. בעולם בו מדברים על עומס במסרים שיווקיים, על חסימה אוטומטית של מודעות, ועל הצורך ליצור מעורבות גדולה של הלקוח מול המותג, ייתכן ויש מקום לפרסום מתוחכם יותר. לא בכל מקום ולא עבור כל מותג, אבל בעיקר מותגים שפונים לקהל מתוחכם צריכים לאמץ זאת יותר. אפשר לשים בצד את החשש מכך שהציבור "לא יבין". בפרסום של בזק לדוגמא, קהל היעד יבין את המודעה. מי שלא יבין, סביר מאוד שהמודעה לא נועדה עבורו. הפרסום המתוחכם מעצים את הלקוחות, נותן את התחושה שהמותג מאמין באינטליגנציה של הלקוח, ומביא למעורבות רגשית גדולה שהיא כל כך חשובה בימים אלה.



הלך במחאה:


כל הכבוד לסוכנות הפרסום בלונד 2.0 שרישתה את מאהל המחאה ברוטשילד ברשת אינטרנט אלחוטית, ובהשקעה קטנה זכו לכותרות נרחבות בעיתונות.



עוד מודעה שלא תופיע באף מקום אחר (מתוך ספר מדד המותגים של גלובס):


מדד המותגים 2011 - ראובני פרידן IPG




אולי יעניין אותך

 דורון לימודי אנגלית, צילום יחצ (1)
pexels-karolina-grabowska-4226769
shopping-3413656_6402
jacques-torres
085
17644symantec1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח