המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) המהווה חלק מחטיבת ההדרכה וההטמעה של מטריקס, פותח מחזור נוסף של קורס להכשרת מנהלי תקשורת שיווקית (מרקום). הקורס, שיפתח בתחילת חודש יולי, הינו היחיד בשוק המיועד להכשיר אנשי שיווק בכלים פרקטיים לניהול התקשורת השיווקית (מרקום) והוא מנוהל אקדמית על ידי חברת השיווק והמרקום, אקסטרה מייל.
הקורס, מיועד לאנשי שיווק ומנהלי מרקום בתחילת הדרך וכן לאנשי יחסי ציבור, מפיקי כנסים, ואנשי פרסום המעוניינים לשדרג את עצמם למקצוע מבוקש במגוון מגזרים במשק.
בין הנושאים שיילמדו בקורס: מיצוב, מיתוג והשקת מוצרים לשוק, כתיבת בריף לספקי שירות, ניהול מו"מ עם ספקים, ארגון כנסים ותערוכות, יחסי ציבור, כלים לכתיבה שיווקית אפקטיבית, בניית מצגות, מדיה חברתית ושיווק באינטרנט, נטוורקינג, קשר אפקטיבי בין השיווק למכירות ועוד.
כמו כן, בסיום הקורס ייערך פאנל מסכם בו יתארחו מנהלים בכירים מעולם השיווק שיספרו על פרויקט ייחודי שערכו במסגרת תפקידם ועל ההתמודדות עם האתגרים שליוו אותו.
הקורס ייערך בשעות הערב בהיקף של 65 שעות אקדמיות (13 מפגשים 16:30- 21:00).
לירז כהן, מנהלת הפעילות של המי"ל, ציינה כי "בשנה האחרונה חלה דרישה גוברת של ארגונים למנהלי מרקום בעלי מניפת כישורים רחבה שיכולים לקחת על עצמם ניהול ורסטילי של פעילויות שונות בארגון, החל מתהליכי שיווק 'מסורתי' הכוללים יחסי ציבור, כנסים ושיווק ישיר וכלה בפעילות של שיווק דיגיטלי רב ערוצי ובכלל זה אינטרנט, SEO, רשתות חברתיות, שיווק במובייל ועוד".
כהן הוסיפה: "ארגונים מצפים היום מאנשי השיווק והמרקום שלהם להיות רבגוניים יותר, להכיר את כל ערוצי השיווק והמדיה, להתמודד עם מגוון רחב של צרכי השיווק בארגון, כך שהשיווק יביא לתוצאות – כלומר הגדלת ההזדמנויות העסקיות. כאשר ארגון שולח את מנהל/ת המרקום שלו לקורס שלנו הוא זוכה באיש מקצוע המספק מענה אפקטיבי בדיוק לצרכים הללו" .
הקורס מנוהל אקדמית על ידי אקסטרה מייל – המספקת שירותי מרקום ושיווק באאוטסורסינג- ומועבר על ידי מרצים בכירים בתעשיית השיווק בעלי רקע מעשי מהשטח.
"הסיבה להצלחת הקורס הינה היותו פרקטי נטו, וזאת בניגוד לתוכניות הכשרה רבות בתחום שהינם אקדמיים בעיקרם ולא מספקים כלים אמיתיים לתלמידים" מציינת שרון ישראל– מנכ"ל משותף בחברת אקסטרה מייל והמנהלת האקדמית של הקורס, "מגוון הנושאים בקורס כולל את עולמות השיווק B2B ו-B2C בארץ ובחו"ל ומאפשר למשתתפים בו לצאת מיד לעבודה בשטח- החל מכתיבת בריף שיווקי לספקים וכלה בכתיבה וניהול שוטף של תכניות שיווק ותקציבים בדרך הטובה ביותר".