Accenture ישראל, חברת הייעוץ הגלובלית הגדולה בעולם, ערכה, זו השנה השלישית ברציפות, את תחרות האוניברסיטאות השנתית. מאות סטודנטים נרשמו לתחרות ומתוכם הגיעו לשלבים האחרונים 22 סטודנטים מן המרכז הבינתחומי, האוניברסיטה העברית, בר אילן והטכניון.
המשימה השנה עסקה בעולם המשכנתאות, והציגה בפני המתמודדים חברה היפותטית בשם ABC אשר מעוניינת להיכנס לשוק המשכנתאות המקומי. המתמודדים ערכו סקירות שוק מקיפות של התחום בארץ ובעולם, ובשלבי הסיום נדרשו לפרוש את השירות של שחקן המשכנתאות החדש מהזווית של הלקוח, והמסע שהוא עובר מרגע שהחליט לקחת משכנתא ועד השלמת העסקה.
"בחרנו להציג לסטודנטים אתגר הלקוח מעולם המשכנתאות – שוק תוסס אשר צפוי להשתנות רבות כבר ב- 2019" אומר אופיר גולומבק, מנהל המגזר הפיננסי ב-Accenture. "אנו רואים כי חברות פינטק וגופים חוץ-בנקאיים אט אט צוברים תאוצה והופכים להיות שחקנים רלוונטיים בניהול המסע של הלקוח, בתהליך הארוך לרכישת דירה. חברות אלו מציעות פלטפורמות דיגיטליות, כדוגמת Uber או Airbnb, אך כמובן עם מיקוד בעולם המשכנתאות. חברות הפינטק מלוות את הלקוח לכל אורך התהליך, מתחילתו ועד סופו, ומסייעות לו, תוך התאמה אישית וניצול כוח המיקוח של הפלטפורמה. אנו צופים כי בעתיד מגמה זו תמשיך ולקוחות רבים יחליפו את ניהול תהליך המשכנתא מול הבנק,בפלטפורמות Marketplace."
חבר השופטים אשר כלל את רונן בן בסט, מאגף האסטרטגיה של בנק לאומי, דניאל זטורנסקי, מייסד וסמנכ"ל חברת PowToon, אופיר גולומבק, מנהל המגזר הפיננסי ב-Accenture, אייל פרקש, מוביל טכנולוגי ב-Accenture ומיכל אולניק, מנהלת מגזר ב-Accenture, התקשו להגיע לכלל הסכמה, וחשבו בשלב מסוים להכריז על תיקו. לבסוף הכתירו את ארבעת הסטודנטים מהמרכז הבינתחומי כזוכים בתחרות. "החבר'ה עשו סקירה מקיפה יותר של הפתרונות הקיימים בשוק, הפגינו בקיאות רבה בחומר והציגו את הפתרון שלהם בצורה טובה ומשכנעת יותר" נימק גולומבק את החלטת השופטים.
ארבעת הזוכים – עדי גרוטס, תלמידת תואר ראשון במשפטים ופסיכולוגיה, תומר לנדסמן, תלמיד מדעי המחשב וכלכלה, ירדן שכטר וגל פנטו, שניהם תלמידי החוג ליזמות ומנהל עסקים – ישתלבו בעבודה ב- Accenture, במסגרת חודש ימים של התמחות בתשלום, הזדמנות שעשויה להוביל לקבלת הצעת עבודה, כמו במקרה של הזוכים בשנה שעברה.
"עבדנו חודש ימים בצורה מאד אינטנסיבית, למדנו בצורה יסודית מה קורה בעולם בתחום המשכנתאות, חקרנו את כל הבעיות שמאפיינות את שוק המשכנתאות הישראלי, למדנו גם לעבוד אחד עם השני ושמנו לב שכל אחד יכול לתרום לקבוצה מן הזווית הייחודית שלו. לבסוף, החלטנו לבסס את הפתרון שלנו על שיתופי פעולה עם חברות קיימות ולהשתמש ברעיונות וטכנולוגים שכבר קיימים בשוק העולמי, מתוך מחשבה שזה יכול לקצר את זמן ההגעה של החברה לשוק, וגם מתוך הבנה כי פתרונות אלה כבר עובדים בהצלחה ושילוב נכון שלהם יכול ליצור 'מסע של לקוח' אופטימלי" ספרו הזוכים.
"התחרות המקומית מהווה חלק ממסורת ארוכת שנים של תחרויות דומות ש- Accenture מקיימת ברחבי העולם" אמר שמעון אלקבץ, מנכ"ל Accenture ישראל. "נכנסתי לאולם בו הציגו הפיינליסטים והתרגשתי מעומק העבודה והמקצועיות שהפגינו. אני מאחל הצלחה רבה לזוכים וגם לכל המשתתפים האחרים שהפגינו מחויבות גבוהה מאד לתהליך ומציע להם להמשיך להתאמץ, לנסות, להתמיד ולהעיז עד אשר יגשימו את החלומות המקצועיים שלהם ובכלל."