הפחד מהממוצע: איך לא לקבל החלטות שיווקיות בעזרת גוגל אנליטיקס

המאמר שלהלן לקוח מהספר "שיווק (בעידן) דיגיטלי", שקמפיין מימון ההמונים שלו זכה להד נרחב רב ברשת, כספר המבקש לעשות סדר בעולם השיווק המודרני – בעברית.


Allmarketing מספקים הצצה ראשונה לפרק בספר הדן במדידה ואופטימיזציה של קמפיינים.


אחד השקרים הגדולים ביותר של מערכות ה Web Analytics השונות הינו הממוצע. למה הוא כל כך מסוכן עבורנו? בעיקר משום שעבור מרבית הפרמטרים שצוינו ברשימות לעיל – הממוצע לבדו לא מספק לנו כלים לקבל החלטות. הוא מסוכן כי אנו עלולים לקחת החלטות עסקיות שגויות אם נתייחס בצורה דומה לגולש שהגיע לאתר שלנו כי חיפש את המותג שלנו (כלומר, גולש שכבר שמע עלינו ורוצה לקבל מאיתנו מידע נוסף) לעומת גולש שהקליק על קמפיין "מעורר עניין" שלנו ורוצה לשמוע על ההצעה המסחרית שלנו.


כפתרון אפשרי, Google Analytics מציעה לנו יכולות פילוח מתקדמות אשר משמשות עבורנו כלי לקבלת החלטות עסקיות. כמעט כל הנתונים אשר צוינו ברשימה בחלק הקודם וכן כל נתוני הקמפיינים – ניתנים לפילוח והצגה, כאשר ישנם מספר כלים מובנים בתוך Google Analytics המציעים לנו אפשרות נוחה לצפייה בנתונים וניתוח שלהם. נסקור אותם:



§ Filtered Profile – יצירה של "פרופיל" חדש בעל הגדרות נפרדות אשר יכיל מידע על הפעולות באתר עבור קהל מסוים. זהו כלי נוח כאשר אנו רוצים לראות נתונים עבור פילוחים שונים באופן קבוע. לדוגמא:


s הצגה של נתונים עבור מדינות יעד בהן אנו פועלים. נניח שיש לנו עסק מישראל והשוק שלנו נמצא בארה"ב או באירופה. נוכל להגדיר פרופיל אנליטיקס אשר יכיל תנועה מארה"ב בלבד או פרופיל אנליטיקס אשר יכיל את כלל התנועה באתר ללא התנועה המגיעה מישראל. כך נוכל לקבל באופן שוטף ובצורה פשוטה את הנתונים עבור קהל היעד שלנו עם פחות הטיות הנובעות מכלל הפעילות שלנו.


s הצגה של פרופיל אשר לא יכלול את נתוני הגלישה שלנו. נניח שיש לנו עסק קטן אשר האתר שלו מתעדכן באופן קבוע. אנו נרצה להציג פרופיל של גוגל אנליטיקס המכיל את כלל המידע באתר, ללא הפעילות אשר מגיעה דרך המחשבים של החברה שלנו. דרך חיתוך זה נוכל להימנע מהטיה של נתונים הנגרמת מכמות ביקורים, זמן שהייה ממוצע ועמודים נצפים על ידי עובדי החברה אשר מעדכנים את האתר באופן שוטף ונמצאים בו כמות זמן גדולה במהלך היום.


§ Segments – סגמנטים – כלי נוסף אשר מוצע על ידי Google Analytics הוא כלי הסגמנטים, אשר מאפשר לנו גם לסדר את הנתונים שלנו על ידי פילוחים רצויים וגם להשוות בין קטגוריות שונות של נתונים. דרך כלי זה נוכל, לדוגמה:


s להשוות את כמות הרכישות באתר של תנועה אשר מגיעה ממנועי חיפוש מול כלל התנועה באתר.


s להשוות בין פעילות התנועה האורגנית אשר מגיעה אלינו ממנועי חיפוש לבין תנועה המגיעה באמצעות פעילות ממומנת. האם, לדוגמא, גולש שהקליק על המודעה שלנו הוא גולש בעל ערך גבוה יותר עבורנו מאשר גולש אשר הקליק על הקישור לאתר שלנו מן התוצאות האורגניות? מה ההשפעה של המודעה שלנו על הפעילות של הגולש באתר?


s להשוות את איכות התנועה אשר מגיעה מקמפיין ספציפי לתנועה אשר מגיעה מקמפיין אחר או ממקור תנועה אחר ולקבל החלטות על רכש המדיה שלנו בהתאם למסקנות.


§ השוואה בין תקופות זמנים שונות – במקרים רבים, הפעילות העסקית של העסק תהיה על פי אירועים או תקופות שונות. כאשר אנו רוצים לקבל תמונה מדויקת של הפעילות העסקית שלנו עלינו להשוות את התוצאות העסקיות (כניסות / המרות / קניות באתר) על פי טווחי זמן מקבילים. כך נוכל לבחון לדוגמה:


s האם כדאי להשוות את הפעילות בין סופי שבוע? מרבית הגולשים מתנהגים באופן שונה בימי ראשון-חמישי (בחו"ל בשני-שישי) לעומת ההתנהגות שלהם בסופ"ש (שישי-שבת).


s איך החגים משפיעים על הפעילות העסקית שלנו? לעיתים נרצה להשוות פעילות של גולשים במהלך חג מסוים (פסח למשל) בין שנים שונות כדי לראות שינויים באופי הפעילות שלנו, ובתוצאות.



(הפרק המלא – בספר).


על-מנת לשריין לעצמכם עותק ומהספר ועל הדרך לתמוך בפרויקט החשוב הזה – היכנסו לעמוד הקמפיין לפני שהוא מסתיים.


לשריון העותק החתום שלכם וזכות להשתתפות בהרצאה מקוונת של המחברים – לחצו כאן.



אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח