הפרסומת הסקסיסטית לשנת 2016: "מאליס" קרם לפנים


לרגל יום האישה הבינ"ל 2017 חושפת תנועת ויצו, זו השנה התשיעית ברציפות, את דירוג המפרסמים הסקסיסטיים ביותר, כפי שבחרה ועדת שיפוט מקצועית בשקלול הצבעת הגולשים. בפרסומת של מותג הקוסמטיקה מופיעות ארבע דוגמניות מפורסמות – שירז טל, רוסלנה רודינה, בר פאלי ודורון מטלון – כשהן נאבקות על הזכות לשמש כ"פנים" בקמפיין של מאליס. הארבע אף סוטרות זו לזו במהלך מאבקן ורק לאחר שכל הנשים היכו זו את זו מציינים נציגי החברה שכעת הן מוכנות לנסות את המוצר שלהן- מסיכת פנים.



מנימוקי הוועדה: "הפרסומת מקבעת ומחזקת סטריאוטיפיים לגבי נשים אשר, לכאורה, רק רבות ומתחרות אחת עם השנייה. הפרסומות אלימה ועושה שימוש באלימות כדרך לגיטימית להשגת מטרות – על מנת להכין את פני הנשים לטיפול הן מכות זו את זו. במהלך הפרסומת מסתבר שהיה רצון של נציגי החברה באמת להשתמש רק בפנים שלהם לנסות את המוצר – מסיכת הפנים. כלומר, הפרסומת גם רואה בפנים של נשים חפץ שניתן להשתמש בו לצורכיהם". לאור האלימות הקיימת בפרסומת החליטה הוועדה להעניק לפרסומת זאת את אות הקלון.



קמפיין "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי" של ויצו מתקיים זו השנה התשיעית ברציפות, לציון יום האישה הבינלאומי במטרה להנכיח את דימויים של נשים בשיח התקשורתי כ"מראה שחורה" שתשמש כקטליזטור לשינוי בהצגת דמות האישה בפרסום ובתרבות וכן להעלות את המודעות לנזק החברתי והערכי שמסבות פרסומות העושות שימוש לרעה בגוף ובדימוי הנשי. הקמפיין השנה התייחס לנעשה ברשת החברתית. בעזרת מדדי "גלובס" ו"יפעת" נסקרו הפרסומות שצוינו כ"פרסומות הנצפות ביותר" וכן במדד ה"פרסומות המדוברות ביותר"


דירוג הפרסומות שעלו לשלב הסופי: מאליס של פירמה קריאייטיב והפקות, סלט אוסם של מולה, מתחמי קניות מבנה של TRUE, קרולינה למקה של ראובני פרידן וקולון של ענבר מרחב G.


לדברי גילה אשרת יו"ר ויצו ישראל: " מדובר בפרסומת המשתמשת באופן מניפולטיבי בנשים "הידועות" כששות אלי קרב, אותן משלחים זו נגד זו למטרות הנסתרות מעיניהן ומשרתות את הפרסומאי. השפעת הפרסומות לא מצטמצמת להרגלי הצריכה שלנו, ועיקר הנזק הינו השפעתן על דפוסי המחשבה, נורמות ודפוסי ההתנהגות בין המינים. פרסומות העושות שימוש לרעה בדימוי ובגוף האישה מעוותות את תפיסת המציאות. ניתן לעשות שימוש במוטיבים מגדריים ולשמור במקביל על עקרונות של פרסום צודק והוגן".




אולי יעניין אותך

danon10
allmarketing83
shilot1
torgi7
torgi1
annyt7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

שולחן קינוחים
יאיר ניצני בקמפיין עיגול לטובה עבור המרכז לחיילים בודדים על שם מייקל לוין - צילום
נגה גלנצר - צילום באדיבות המצולמת