האינטרנט מהווה חלק בלתי נפרד מחיינו ומפעולות יומיומיות פשוטות החל מהתעדכנות במזג האוויר ועד קניות, פעולות בנקאיות ורכישות נוספות. ענף התיירות הפך לענף המוביל במכירות באמצעות האינטרנט, כשענפים פופולאריים נוספים הם בעיקר מוצרי אלקטרוניקה, ספרים ו/או רכיבי מחשב.
על פי סקר TIM מספטמבר 2006:
•בישראל 3.7 מליון איש משתמשים באינטרנט (גילאים 13+).
•כ- 70% ערכו קניות בעבר באמצעות האינטרנט (57% ערכו קניות באינטרנט בשנה האחרונה).
•26% מהרוכשים באמצעות האינטרנט רכשו מוצרי תיירות ונופש.
•תחומי רכישה נוספים מובילים באינטרנט: ציוד מחשבים (39%) ואלקטרוניקה (39%).
המספרים הללו הם סיבה מספיק טובה להקשיב לאתי שמחי, מנהלת הפרסום והרכש התיירותי בדיזנהויז, הממליצה ל Allmarketing על מספר כללים חשובים טרם רכישת מוצר באינטרנט.
חשוב להדגיש כי גם אם אין בכוונתכם להזמין באמצעות האינטרנט, כדאי להיעזר בו בשלב החיפוש וההשוואה. לאחר שהחלטתם לבצע קנייה באינטרנט, טרם ביצוע ההזמנה, מומלץ להקדיש תשומת לב לפרטים הבאים:
* הגדירו את סוג המוצר שאתם מחפשים ובהתאם לכך בקרו באתרים של החברות המובילות וערכו סקר שוק.
* לאחר שבחרתם את האתר בו אתם מעונינים לבצע הזמנה בררו מידע אודות החברה. חשוב לוודא שמאחורי
* חלון הראווה עומד גוף שמסוגל להעניק לכם מענה ושירות במידה ותתעורר בעיה לאחר הרכישה.
* טרם ביצוע ההזמנה קראו בעיון את כל התנאים ואל תפספסו את האותיות הקטנות. זכרו- האותיות הקטנות לעיתים גדולות בכיס!
* לפני שאתם מקלידים פרטים חסויים, כדוגמת פרטים אישיים או כרטיס האשראי, בדקו האם יש סימון של אתר מאובטח- המסמל שהמידע שיוקלד ממודר ומאובטח.
* בררו את נהלי ההזמנה ובעיקר מהם דמי השינוי/ הביטול.
* בדקו את המחיר הסופי על מרכיביו, והאם תנאי התשלום ברורים ומוסכמים עליכם.
* בררו מהי צורת קבלת המוצר בפועל. האם עליכם לאסוף את המוצר מנקודת מכירה כלשהי או שהמוצר מגיע בשליחות.
* במידה והמוצרים מגיעים בשליחות בררו האם היא כרוכה בתשלום נוסף.